91 van de 110
« Eerste  < Vorige 89 90 91 92 93 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 maart 2015 06:57 PM
  [ # 1351 ]

Natuurlijk een complete onzin discussie. Het internet staat er vol mee. Ik vind het mooi of ik vind het niet mooi.
So what?
Ik hoor niemand de opmerking maken dat het praktisch en functioneel is.
Veel mensen praten de kudde na. Ze kijken naar hetzelfde, ze doen hetzelfde en ze eten hetzelfde. En als het nog niet genoeg is wonen ze ook nog in eenzelfde huis.
Plots staat er dan iets nieuws in de straat een bizarre auto. Ze schrikken zich rot want zoiets zijn ze niet gewend.
Mijn buurman zal dat wel lelijk vinden wordt er dan gedacht. En spontaan vinden ze het zelf ook lelijk.
Ik zie het iets anders. Als een object opvalt, krijgt het een waarde. Immers je ziet het object niet veel dus is het waardevol.
Een sportauto is ook vaak een gedrocht als je er goed naar kijkt. totaal niet functioneel en onhandig. Toch is het mooi omdat het zeldzame vormen heeft. Je ziet een sportauto niet elke dag.
Dat is ook zo met de Cactus, ja het is wennen maar o zo functioneel. En hoe langer ik er naar kijk des te meer ik het een kunstwerk vind. Ach laat ieder maar zijn mening hebben.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 maart 2015 06:59 PM
  [ # 1352 ]

Je kunt van die airbumps zeggen wat je wil, maar voor een echt goede functionaliteit hadden ze ze natuurlijk moeten doortrekken tot op de uiteinden van de achterportieren.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 13 maart 2015 07:43 PM
  [ # 1353 ]

Dat is waar. Maar ik vond hem al vanaf het begin al leuk en apart…...
Of komt dat doordat ik geïnfecteerd ben met het Citrovirus Laughing

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 maart 2015 08:36 PM
  [ # 1354 ]

Op zich zitten de airbumps op de goede plek. Bij de achterdeur kan de handgreep als buffer dienen en bij de voordeur kom je tegen de spiegel aan.
Wanneer een auto naast je staat zwaaien de deuren meestal open naar het midden van de deuren van de auto die er naast staat.
Daar zitten dan de airbumps.
De airbumps zijn om eerlijk te zijn de doorslag geweest om de Cactus te kopen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 maart 2015 09:31 PM
  [ # 1355 ]

Ik hoor wel wat de schade is wanneer je de rand van je achterportier (het meest uitstekende en onbeschermde deel) tegen een paal aangezwiept hebt…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 maart 2015 09:36 PM
  [ # 1356 ]

is goed, geef ik door. Maar daar ben ik nou net het minst bang voor.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 16 maart 2015 06:07 PM
  [ # 1357 ]

A la de Cactus 2L heb ik de airbumb met de tekst voorzien van een wit randje. Gewoon om te kijken hoe het er uit ziet.

Ik zal wel zien hoelang het blijft zitten Smile Dit was een snelle test dus het zit nog niet heel netjes. Als het blijft zitten dan doe ik het nog een keer overnieuw. Voor dat iedereen vraagt wat het is: Autostyle 1.5mm witte striping.
Blijf tot mijn verbazing toch goed zitten op het kunststof.

Afbeelding Bijlagen
20150316_165106.jpg20150316_165126.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 21 maart 2015 08:53 PM
  [ # 1358 ]

van de voorpagina

Getest: C4 Cactus PureTech 110

De C4 Cactus is inmiddels een paar maanden op de markt en we kunnen niet anders dan concluderen dat de Cactus met zijn behoorlijk aaibare Airbumps een schot in de roos is. Langzaamaan worden alle geplande motorisaties leverbaar, zo ook de 110pk sterke Puretech-benzinemotor waar wij mee op avontuur zijn geweest.

Afgelopen zomer hebben we op onze zoektocht naar Dracula al proefgereden met de 130pk-versie van deze motor in de C4 en recent reden we nog met de turboloze, maar beslist pittige 82pk-variant in de C1. In beide gevallen wist de PureTech ons te overtuigen en we waren benieuwd of de C4 Cactus met de driepitter net zo goed zou bevallen.

Bij vertrek ging uiteraard eerst de kofferklep open, want een mens neemt toch vaak meer spullen mee dan nodig is. Dat was afgezien van de wat hoge tildrempel de eerste positieve verrassing. De kofferbak was toch een stuk ruimer dan we ons herinnerden van onze eerdere kortere kennismaking. Alles ging er makkelijk in en voor een weekend op pad met een gezin is er echt voldoende ruimte. We koppelden zoals dat gaat als eerste de telefoon met het entertainmentsysteem, stelden de stoel, spiegels en het stuur op een prettige positie in en reden na de avondspits een goede 600 kilometer weg. We waren op pad met de handgeschakelde variant dus hadden niet de beschikking over de veelbesproken bank voorin, maar zaten op twee losse stoelen. Goed van formaat, ook voor de wat stevigere medemens, vlakker dan in de C4, maar comfortabel zoals we dat van ons merk gewend zijn. De zit is wat rechtop, maar prettig en zoals gezegd niet vermoeiend, de kilometers gleden met gemak onder onze Cactus weg.

Uitgerust kwamen we op de plaats van bestemming aan en na een nacht welverdiende rust lagen er de nodige kilometers op secundaire Franse wegen in het verschiet. Al snel werd duidelijk dat het onderstel van de C4 Cactus ondanks dat het feitelijk om de bodemgroep van de C3 gaat, beslist niet onderdoet voor dat van de C4. Sterker nog, en dat hadden we op de snelweg ook al zo ervaren, er is veel meer rust in de auto. De afstemming is beslist comfortabel, maar er is geen gewiebel of andere nervositeit. De gewichtsverdeling is goed en de Cactus laat zich zonder morren ook met een uitdagend tempo door minstens even uitdagende bochten sturen. We hebben er lol in!

Terwijl we het wat rustiger aan doen en ons een weg banen door stadsverkeer kijken we nog eens naar wat punten die bij de introductie van de Cactus nogal nadrukkelijk zijn uitgelicht. De Airbags boven de voorruit in het dak zorgen voor een wat lage raamlijn en dus wat beperkt zicht omhoog, maar het is allemaal gedaan voor dat veel gepromote dashboardkastje. En dat dashboardkastje, of liever gezegd, de dashboardkast is inderdaad riant en het is heerlijk dat het gewoon een grote bak is met een deksel erop. Je kan er een hoop handschoenen en vooral andere rommel in kwijt. De raampjes van de achterportieren, ja, die kunnen inderdaad niet naar beneden, maar alleen naar buiten worden gezet. We hebben van de paar passagiers geen klachten gehad, waarschijnlijk mede dankzij de prima kachel. Die kachel brengt ons ook op de bediening hiervan. Toegegeven, het werkt allemaal prima via het touchscreen, maar het systeem voelt wel traag aan en de beeldkwaliteit laat zich niet meten met een iPad, om maar even een zijstraat te noemen. Het zoeken van een andere radiozender tijdens het rijden doen we alleen via de knoppen op het stuur, want via het touchscreen trekt dat te veel de aandacht bij het rijden vandaan. Het display achter het stuur daarentegen bevalt goed. Natuurlijk hadden ook wij graag een toerenteller en een temperatuurmeter gezien, maar soit, je mist ze uiteindelijk ook niet echt. De afleesbaarheid verdient absoluut een 10.

Het concept C4 Cactus staat ons na een paar dagen absoluut aan. Zo ook het verbruik dat ondanks ons stevige tempo aan de goede kant van de 1 op 15 blijft. De auto heeft met de Airbumps die op de parkeerplaats van een Franse hypermarché al snel hun nut bewezen echt een stoere uitstraling, zeker in de kleurstelling waar wij hem in meekregen. Ook valt ons op dat ondanks dat de Cactus inmiddels een veel gezien gast is mensen er naar blijven kijken en wijzen. Hij blijft gelukkig spannend. Als de prikkeling van het nieuwe na een paar dagen wel begint te wennen zijn het vooral de praktische eigenschappen die maken dat we ook een Cactus willen. De ruimte, het erg toffe onderstel en de motor die anders dan sommige andere downsized motoren geen piekerige vermogensafgifte heeft, maar juist schakellui rijden mogelijk maakt; wij zijn overtuigd. Het kan niet anders dan dat de C4 Cactus de komende jaren als warme cactusbroodjes over de toonbank blijft vliegen.

tekst: Lucas, foto’s: RensKorevaar

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 maart 2015 09:40 PM
  [ # 1359 ]

Het complete fotoalbum van bovenstaand artikel vind je op facebook.com/citroenforum.nl.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 21 maart 2015 09:49 PM
  [ # 1360 ]

Leuk artikel!
Geinig om die mooie foto’s te zien van een andere ‘Urban’.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 22 maart 2015 01:56 AM
  [ # 1361 ]

very good Vond het ook een leuk stukje!

Het leuke van de dakdragers is dat als hij in een parkeergarage staat je de Cactus er zo uit haalt. kijk maar eens over de daken heen. Die dragers zijn net zo apart als de auto zelf met zijn airbumps! Een leuke auto die het gestroomlijnde wegbeeld lekker breekt Smile

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 22 maart 2015 02:07 AM
  [ # 1362 ]

Krijg door de kleurstelling, het A-team gevoel!  Laughing

Profiel  
 
robin_vde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Gepost: 22 maart 2015 06:09 PM
  [ # 1363 ]

Dit zijn de kleurencombinaties die er allemaal zijn denk ik

Profiel  
 
ip
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 22 maart 2015 06:12 PM
  [ # 1364 ]

Nee er zijn nog veel meer
Je hebt vier kleuren voor de airbumps en die kunnen dan weer op iedere kleur,.

GTI 2500, xm V6 3.0, cactus

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 maart 2015 06:38 PM
  [ # 1365 ]

‘Gewoon wit’ (dus niet Blanc Perlé Nacré) is alleen met zwarte airbumps leverbaar, en zo zijn er nog wat uitzonderingen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
91 van de 110
« Eerste  < Vorige 89 90 91 92 93 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook