89 van de 110
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 maart 2015 10:22 PM
  [ # 1321 ]

van de voorpagina

Cactusprikkels met Rene E

Rene is sinds een aantal maanden eigenaar van een C4 Cactus. In het Cactus-nieuwtjes-topic kwam onlangs een foto voorbij waarop zijn auto te zien was met een gepersonaliseerde dakkoffer. Dit wekte de interesse bij de redactie en we hebben Rene daarom gevraagd om te vertellen hoe hij hiertoe gekomen is!

Tijdens de introductie vorig jaar juni, werd mijn hart gestolen door de C4 Cactus. Onze vorige auto was een DS3 van 2011 met alle opties waar we erg tevreden mee waren. Omdat het een diesel was en wij maar 10000km per jaar rijden, vonden we echter de houderschapsbelasting van 90euro per maand buiten proportie.

De Cactus is voor ons daarom de ideale auto; benzine en 950kg, dus nog geen 30 euro houderschapsbelasting. Daarnaast is de auto groter dan de DS3 en heeft ie daarom meer te bieden. Dat de toegang tot de auto ook nog eens makkelijker is door de 5 deuren is vanuit praktisch oogpunt wel zo fijn. Ondanks de 17 inch Cross velgen die onder de Cactus zitten, is de auto comfortabeler dan de DS3. Naast de mooie velgen hebben nog een heel aantal opties genomen, zoals het panoramisch vast glazen dak, velours Habana interieur en DAB+ radio. De auto is een 82 pk VTi in Shine uitvoering.

Aangezien ik de auto in november heb opgehaald, heb ik direct de winterwielen van de DS3 gemonteerd. Wat mij betreft kan het voorjaar niet snel genoeg komen, dan kunnen eindelijk de mooie wielen er onder! Volgend winter ben ik bovendien van plan om er 17 inch winterwielen onder te zetten. Dat staat toch net even mooier en dat bevalt mij wel als perfectionist.
Dat perfectionisme komt ook terug in de dakkoffer die we gebruikt hebben tijdens onze skivakantie. Deze heb ik in dezelfde kleur als de auto laten spuiten, Blanc Banquise, en de chevrons van Citroën hebben er een plek op gekregen. Wel zo leuk, aangezien wij de Cactus voornamelijk voor vakanties gebruiken!

tekst en foto: Rene E

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 maart 2015 11:24 PM
  [ # 1322 ]

Leuk stukje!

Leuk om te lezen dat René een echte perfectionist is.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1748
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 03 maart 2015 10:47 AM
  [ # 1323 ]

Geen auto van het jaar .... ( kwam niet eens in de buurt wat punten betreft )
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovhjaar/23749773/__Volkswagen_Passat_is_Auto_van_het_Jaar_2015__.html

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2015 12:49 PM
  [ # 1324 ]

Ik was er al bang voor, dat heb je met die pro Duitse autojournalistiek… Sad

VW Passat is heus een prima kar met een prima afwerking maar wel zonder enige vorm van uitstraling en wat innovatie en uitstraling betreft had de Cactus toch echt veel meer te bieden.
Het is echt een uniek ontwerp, licht, goedkoop, zuinig etc…

Gemiste kans dus, de Cactus had m.i. Auto v/h jaar 2015 moeten zijn, period…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 03 maart 2015 12:54 PM
  [ # 1325 ]

Ik denk dat de Cactus gewoon te modern is voor de ouderwetse AvhJ-verkiezing Very Happy

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 03 maart 2015 01:35 PM
  [ # 1326 ]

Die autojournalisten zijn de meest conservatieve journalisten die er zijn.
Het zijn net grote kinderen die een speeltje mogen testen.
Een beetje bijzondere auto, daar hebben ze niks mee. Een electrische auto, dat is geen auto. 3 cylinders in een auto is al helemaal een brommobiel en zo kan ik nog veel zaken opnoemen.
Kijk maar naar rijtesten. Waar gaat het over? Hoeken en spelen met een auto.
Hoe veel ze verbruiken interesseert ze geen bal. Of je ze makkelijk kan parkeren? Daar hoor ik nooit iemand over.
Nee vlak plaatstaal, makkelijk te beschadigen onderdelen want ze moeten mooi zijn liefst alles in kleur gespoten ook de bumpers, zo onpraktisch als het maar zijn kan.
Wanneer er een fabrikant is die goed kijkt wat klanten willen, dan zijn die journalisten niet thuis.
Want een auto die gemaakt is om normaal te gebruiken en er dan ook nog eens leuk uitziet, tja dat is niks voor de journalisten die willen zo hard mogelijk door de bocht.
In het dagelijks verkeer rijdt bijna iedereen even hard of staat stil.
Wat moet je dan met die sportieve stugge wagens? Je kan er niet fatsoenlijk mee een verkeersdrempel over.
Zeker niet met een Volkswagen die raakt meteen met de voorkant de grond. De Cactus heeft daar geen moeite mee.
In het gebruik dus de betere wagen. Persoonlijk stel ik gebruik ver boven sportiviteit. Als ik sportief wil zijn ga ik wel hardlopen of fietsen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 03 maart 2015 10:50 PM
  [ # 1327 ]

Zie net dat de configurator is geüpdate met twee nog niet te selecteren uitrustingsniveaus, Feel Edition en Shine Edition (naast de reeds bestaande Feel en Shine). Zodra je echter een van beiden selecteert treedt er een fout op. Naast de andere wielen, ben ik wel benieuwd wat deze twee uitrustingsniveaus extra te bieden gaan hebben.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 04 maart 2015 01:35 PM
  [ # 1328 ]

http://behindthewheel.com.au/news/citroen-c4-cactus-scores-design-award/

Bijgaande link geeft weer eens wat positiever nieuws over de Cactus dan die oneerlijke auto van het jaar verkiezing.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 maart 2015 02:13 PM
  [ # 1329 ]

Kan het zijn dat je een slechte verliezer bent? Wink
Citroën heeft met de C4 Cactus heel dappere keuzes gemaakt, die weleens wegwijzend kunnen blijken te zijn. Juist door die keuzes kun je eigenlijk niet verwachten dat de C4 Cactus een allemansvriend is en dergelijke verkiezingen wint. Dat maakt die verkiezingen nog niet oneerlijk…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 04 maart 2015 02:16 PM
  [ # 1330 ]

Kan…..... cheese

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 04 maart 2015 02:17 PM
  [ # 1331 ]

Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1259
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 04 maart 2015 03:09 PM
  [ # 1332 ]

Ik denk dat ze het nog niet zo heel slecht hebben gedaan met een tweede plaats! En Duits georiënteerd kan ik niet helemaal beamen, vorig jaar ging Peugeot er met de winst vandoor… Wink

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 04 maart 2015 06:25 PM
  [ # 1333 ]

Wat maakt het uit “auto van het jaar” laat ze lekker gaar koken. De Cactus is dé 2CV van 2014…En heeft ALLES in zich om de citrofiel (en vele anderen) te behagen…
Het is dat ik nu moet verbouwen, anders werd het een Cactus!!
Gelukkig heb ik m’n 2CV nog..gaat ook NOOIT meer weg van ons!!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 04 maart 2015 06:25 PM
  [ # 1334 ]

Uit de telegraaf,
per land deed de Cactus het zeer goed en wordt vaak genoemd in de lijsten.
Mooi hoor.

Per land verschillende winnaars titel Auto van het Jaar 2015

door redactie Autovisie
AMSTERDAM -
De Volkswagen Passat is uitgeroepen tot Auto van het Jaar 2015, maar wat als je per land bekijkt welke auto had gewonnen? Dat levert totaal verschillende uitslagen op. In Nederland had bijvoorbeeld de Citroën C4 Cactus gewonnen.

Cactus
De jury van de Auto van het Jaar-verkiezing bestaat uit 58 leden woonachtig in 22 verschillende landen en werd in 1964 voor het eerst gehouden, op initiatief van Autovisie. De Nederlandse jury bestaat uit drie leden, waaronder Autovisie-hoofdredacteur Jaco Bijlsma.
In Nederland kreeg de Citroën C4 Cactus de meeste punten, gevolgd door de Volkswagen Passat en Renault Twingo. “Ik had de Cactus op de eerste plaats gezet, omdat ik het een wat eigenwijzer model vind. Om dezelfde reden zette ik de Renault Twingo met zijn motor weer achterin op twee. Ik vind zo’n auto die tegen de stroom in roeit wel mooi.”
Passat
De Passat greep uiteindelijk naar de titel met een score van 340 punten en bleef daarmee de Citroën C4 Cactus (248 punten) en Mercedes-Benz C-klasse (221 punten) voor. Wie onderstaande lijst bekijkt, ziet dat de Passat niet in ieder land als winnaar uit de bus kwam.
De uitslag per land:
België: 1. Citroën C4 Cactus | 2. Renault Twingo | 3. Ford Mondeo
Denemarken: 1. Volkswagen Passat | 2. Nissan Qashqai | 3. Citroën C4 Cactus
Duitsland: 1. Mercedes-Benz C-Klasse | 2. Volkswagen Passat | 3. Citroën C4 Cactus
Finland: 1. Volkswagen Passat | 2. Citroën C4 Cactus | 3. Mercedes-Benz C-Klasse/Ford Mondeo
Frankrijk: 1. Volkswagen Passat | 2. Citroën C4 Cactus | 3. Renault Twingo
Griekenland: 1. Renault Twingo | 2. Citroën C4 Cactus | 3. Volkswagen Passat
Hongarije: 1. Volkswagen Passat | 2. Mercedes-Benz C-Klasse | 3. Nissan Qashqai
Ierland: 1. BMW 2 Serie Active Tourer | 2. Mercedes-Benz C-Klasse | 3. Ford Mondeo
Italië: 1. Volkswagen Passat | 2. Citroën C4 Cactus | 3. Ford Mondeo
Nederland: 1. Citroën C4 Cactus | 2. Volkswagen Passat | 3. Renault Twingo
Noorwegen: 1. Volkswagen Passat | 2. Citroën C4 Cactus/Mercedes-Benz C-Klasse | 3. Ford Mondeo/Nissan Qashqai
Oostenrijk: 1. Volkswagen Passat | 2. Mercedes-Benz C-Klasse | 3. Ford Mondeo
Polen: 1. Volkswagen Passat | 2. Citroën C4 Cactus/Ford Mondeo | 3. Nissan Qashqai
Portugal: 1. Mercedes-Benz C-Klasse | 2. Volkswagen Passat | 3. Nissan Qashqai
Rusland: 1. Volkswagen Passat | 2. Mercedes-Benz C-Klasse/Ford Mondeo | 3. Nissan Qashqai
Slovenië: 1. Volkswagen Passat | 2. Ford Mondeo | 3. Citroën C4 Cactus/Renault Twingo
Spanje: 1. Volkswagen Passat | 2. Citroën C4 Cactus | 3. Ford Mondeo
Tsjechië: 1. Volkswagen Passat | 2. Mercedes-Benz C-Klasse/Ford Mondeo | 3. BMW 2 Serie AT/Renault Twingo
Turkije: 1. Volkswagen Passat | 2. Citroën C4 Cactus | 3.  Ford Mondeo
Verenigd Koninkrijk: 1. Citroën C4 Cactus | 2. BMW 2 Serie Active Tourer | 3. Volkswagen Passat
Zweden: 1. Volkswagen Passat | 2. Mercedes-Benz C-Klasse | 3. Ford Mondeo
Zwitserland: 1. Citroën C4 Cactus | 2. Volkswagen Passat | 3.  Ford Mondeo
Het totale stemoverzicht gespecificeerd

Gefeliciteerd Cactus!

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
M.D.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 04-03-2015

Gepost: 04 maart 2015 08:44 PM
  [ # 1335 ]

Een toch wel heel bijzondere Cactus tegengekomen op Marktplaats…

http://link.marktplaats.nl/m903021231

‘00 Citroën Saxo 1.6 VTS

Profiel  
 
 
89 van de 110
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook