106 van de 110
« Eerste  < Vorige 104 105 106 107 108 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 12 juni 2015 02:00 PM
  [ # 1576 ]
Mitchellfr schreef:

Netjes!

Ik twijfel ook nog ever de verlaging. Heb jij het gelijk voor aflevering laten doen? Is hij erg stug?

Bij aflevering.. maar wel daarvoor natuurlijk proefrit gehad (wel met 16inch velgen+band.. maakt nog wel verschil).

Nee niet te stug, vind het zelf prettiger nu hij in de bochten niet “wiebelt” zeg maar.. het maakt hem een echte cruiser.

Binnenkort de afneembare trekhaak erop en eens kijken met de fietsendrager of dit problemen gaat geven.. maar ik ben al even gaan zitten op de achterkant en hij kan gewoon op een gegeven moment niet verder in veren. Wel heb je rekening te houden dan met op/afritjes.

Zonder belasting op de achterkant geen enkel probleem tot nu toe.. duits geveerd zeg maar en dat is een pluspunt. Daarnaast vind ik hem visueeler nu er beter uitzien. Is ook wat waard.

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 12 juni 2015 02:11 PM
  [ # 1577 ]
Mulder schreef:

Staat em goed, ik vind hem vooral achter wat hoog. Maar de leasemaatschappij wil er niet aan. En een verbetering van het comfort zal het niet zijn vermoed ik. Ik vind em nu al wat bonkig als je een drempel af komt.

Hoe werkt dat dan? Heb je eerst de LM gebeld (welke LM zegt dat dan?) en gevraagd of het mocht ofzo? Ik heb met accessoires nog nooit melding gehad, dat iets niet mocht ofzo. Gewoon een offerte opstellen door de dealer en bestellen.

Het bonkig wordt volgens mij juist opgelost met deze verenset… totaal ander weggedrag en ook het inveergedrag. Daarnaast is het overhellen in de bochten verleden tijd. De monteurs van de dealer gaven ook al aan dat eigenlijk een standaard verlaging (misschien niet zo laag als dit, maar ietsjes) niet eens zo gek idee is bij de Cactus.

Wat nog moet gebeuren nu trouwens:
- Ik had de grijze difussors willen laten spuiten naar zwart metallic, maar vond dat toch niet mooi.. nu 147 euro op de bestelling staan, die nog niet besteed is.. dus moet nog even kijken wat ik daarmee ga doen.
- DVD systeem dus
- Alle lichtjes (in/out) naar LED + dezelfde kleur als de DRL
- Inbouwen van iphonehouder + 12volt aftap (zwart draad) naar deze houder
- Er is een reservewiel meegeleverd, hierin wil ik eigenlijk een ring-subwoofer laten plaatsen.. even kijken of dat voor 147 euro misschien kan. De luidsprekers kunnen niet veel bass hebben op dit moment Wink
- Alles verder nog even plekje geven.. gevarendriehoek, vestjes etcetra.

Profiel  
 
Mitchellfr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 11-01-2015

Gepost: 12 juni 2015 02:11 PM
  [ # 1578 ]

Ziet er zeker netjes uit!

Heeft de dealer de veren besteld of heb je dat zelf gedaan?

Bij welke dealer is het gedaan en kan je een prijs indicatie geven?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 juni 2015 02:15 PM
  [ # 1579 ]

@Westerman: nee, in de leaseregeling van mijn werkgever is expliciet vermeld dat verlagingssets niet zijn toegestaan.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 12 juni 2015 02:41 PM
  [ # 1580 ]

@Mulder: Helder, zal wel iets met de uitstraling zijn van het bedrijf. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het heel extreem aanpakken. Kan ik mij wel iets bij voorstellen.

@Mitchellfr: De dealer heeft zelf de veren besteld en heeft dit tegen kostprijs uitgevoerd (zoals meerdere accessoires.. dit had ik gevraagd ivm dat ik anders de auto had besteld via een actie bij mijn werkgever met een dealer in het midden des lands.)

Kosten waren 453 euro, is bij Dijkstra gebeurt (die zit in het noord-oosten van Nederland).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2015 02:49 PM
  [ # 1581 ]
Westerman schreef:

@Mulder: Helder, zal wel iets met de uitstraling zijn van het bedrijf. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het heel extreem aanpakken. Kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Nee dat maakt het voor de lease maatschappij later lastiger om de auto te verkopen als er aan gerommeld is.
Ook het onderhoud valt dan niet meer binnen de standaard onderdelen van de dealer.

Allemaal afwijkingen waar een leasemaatschappij geen trek in heeft Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 juni 2015 02:50 PM
  [ # 1582 ]

Alleen maar nette mensen.  Laughing

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 12 juni 2015 03:34 PM
  [ # 1583 ]
Arjan Verkade schreef:
Westerman schreef:

@Mulder: Helder, zal wel iets met de uitstraling zijn van het bedrijf. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het heel extreem aanpakken. Kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Nee dat maakt het voor de lease maatschappij later lastiger om de auto te verkopen als er aan gerommeld is.
Ook het onderhoud valt dan niet meer binnen de standaard onderdelen van de dealer.

Allemaal afwijkingen waar een leasemaatschappij geen trek in heeft Wink

Wat een onzin.. zeer negatief bekeken (of ik moet die Wink anders opvatten Smile).. ik heb altijd mijn leaseauto’s laten aanpassen en nog nooit commentaar gehad (Alphabet, Arval of Athlon)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 juni 2015 03:35 PM
  [ # 1584 ]

De naam van mijn leasemaatschappij begint dan ook niet met een A…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2015 03:41 PM
  [ # 1585 ]
Westerman schreef:
Arjan Verkade schreef:
Westerman schreef:

@Mulder: Helder, zal wel iets met de uitstraling zijn van het bedrijf. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het heel extreem aanpakken. Kan ik mij wel iets bij voorstellen.

Nee dat maakt het voor de lease maatschappij later lastiger om de auto te verkopen als er aan gerommeld is.
Ook het onderhoud valt dan niet meer binnen de standaard onderdelen van de dealer.

Allemaal afwijkingen waar een leasemaatschappij geen trek in heeft Wink

Wat een onzin.. zeer negatief bekeken (of ik moet die Wink anders opvatten Smile).. ik heb altijd mijn leaseauto’s laten aanpassen en nog nooit commentaar gehad (Alphabet, Arval of Athlon)

Bedoel ik niet negatief…

Een leasemaatschappij kijkt gewoon naar de cijfers.

Auto kost zoveel en na zoveel tijd is de restwaarde X
De afschrijving willen ze zo laag mogelijk houden en de auto na de lease zo snel mogelijk verkopen. Dus een groot publiek is aantrekkelijk.

Dus liefst:
Nette auto, dealer onderhoud, niet rokers auto, weinig schade, en dus standaard auto.

Als daar teveel van afgeweken wordt verkoopt de auto niet meer. Ze blijven er lang mee zitten en dat kost dus extra geld. Denk aan extra afschrijving en ruimte om hem neer te zetten.

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 12 juni 2015 03:41 PM
  [ # 1586 ]

Heeft ook niks met de LM te maken, maar met je werkgever.. LM-ers vinden naast chiptuning vrij wel alles wel best. Zolang je maar in die leaseperiode het zelf dokt Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 juni 2015 04:11 PM
  [ # 1587 ]

De restwaarde is voor de LM, dus een verlaagde tunerbak met spoilers erop raken ze niet kwijt, niet handig dus Wink

Het bedrijf kan ook beperkingen opleggen, dat is idd waar. Sommige bedrijven doen maar aan 1 merk, dat kan ook.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 14 juni 2015 12:05 AM
  [ # 1588 ]
Westerman schreef:

LM-ers vinden naast chiptuning vrij wel alles wel best. Zolang je maar in die leaseperiode het zelf dokt Wink

Helaas niet… Ik wilde de zwarte 19” Cairns-velgen van de DS4 (met de nodige aanpassingen onder mijn Cactus hebben. Was al helemaal geoffreerd door de dealer totdat Alphabet er een dikke streep doorheen trok. Met velgen groter dan wat door Citroën is voorgeschreven (17”) zijn ze bang dat de fabrieksgarantie vervalt en willen ze er dus niet aan beginnen. Heb zodoende nu ook dezelfde Musketier-verlagingsset laten offreren voor € 495.

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 19 juni 2015 09:48 PM
  [ # 1589 ]

Verlagingsset is prima keuze geweest.. strak in de bochten en solide rechtdoor.. prima.

Zonet even de beroemde zwart-metallic ventieldopjes van de Action geplaatst en volgende week wordt de dvd-speler geplaatst en verlichting (buiten en binnen) naar iets met 5000k.

Dan is zo langzamerhand mijn Cactus bijna helemaal klaar, ben nog opzoek naar een vervangende zonneklep voor de passagier met spiegeltje (zonder stickers). Wink

Krijg erg leuke reacties onderweg, bevestigd mooi de keuzes die ik heb gemaakt Smile

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 20 juni 2015 12:33 PM
  [ # 1590 ]
Westerman schreef:

Dan is zo langzamerhand mijn Cactus bijna helemaal klaar, ben nog opzoek naar een vervangende zonneklep voor de passagier met spiegeltje (zonder stickers). Wink

Aha, dan moet je de Britse zonneklep hebben! Die wil ik namelijk ook, zijn volgens mij wel via eBay te vinden.

Profiel  
 
 
106 van de 110
« Eerste  < Vorige 104 105 106 107 108 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook