109 van de 110
« Eerste  < Vorige 107 108 109 110 Volgende > 
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 06 september 2015 12:15 AM
  [ # 1621 ]

Eindelijk een Citroen ///M Smile

Laat maar komen. Erg leuk. Erg gaaf.

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 14 oktober 2015 01:17 PM
  [ # 1622 ]
Westerman schreef:

Ondertussen is mijn Black on Black Cactus Business Plus binnen! Helemaal blij mee, zeker met de verlaging van Musketier.

Vraagje, kon je de rode remklauwen bestellen bij de dealer? Want ik zie het steeds vaker.

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 29 oktober 2015 02:40 PM
  [ # 1623 ]

Inmiddels staan de nieuwe prijslijsten (november 2015) op de site van Citroën en is de configurator aangepast. Je kunt dus nu een Cactus met deelbare achterbank samenstellen.

Andere nieuwigheden:
- achteruitrijcamera is een optie geworden
- nieuwe rode kleur (Jelly Bean)
- nieuwe rode interieurbekleding mogelijk
- 100 BlueHDi nu ook verkrijgbaar met ETG6, helaas niet de EAT6….

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 02 november 2015 01:42 PM
  [ # 1624 ]
harry schreef:
Westerman schreef:

Ondertussen is mijn Black on Black Cactus Business Plus binnen! Helemaal blij mee, zeker met de verlaging van Musketier.

Vraagje, kon je de rode remklauwen bestellen bij de dealer? Want ik zie het steeds vaker.

Zijn gewoon gespoten door de monteurs van de dealer (wel met een lak die tegen warme kan) tegen een X tarief.

Even update van mijn kant:

De combinatie van 17inch velgen met andere banden en de Musketier verlagingset was mij toch iets te heftig.. en heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar de originele verenset. Ondertussen uitgevoerd en het hele gezin weer blij Wink

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 03 november 2015 01:13 AM
  [ # 1625 ]
Westerman schreef:

De combinatie van 17inch velgen met andere banden en de Musketier verlagingset was mij toch iets te heftig.. en heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar de originele verenset.

Zo stug is die verenset van Musketier toch niet? Ik ondervind er althans geen last van. Heb wel de standaard Goodyear-banden om m’n Cross-velgen zitten, dus misschien dat die wel het een en ander verzachten. Laughing

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 03 november 2015 11:18 AM
  [ # 1626 ]

Ik had precies dezelfde configuratie.. maar het was wel een erg rammelbak aan het worden. Zeker met een volle auto.

Profiel  
 
P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2015

Gepost: 03 november 2015 11:51 AM
  [ # 1627 ]

Het rammelen ervaar ik (gelukkig) niet. Ik zit er dan ook bijna altijd alleen in.
Het enige wat ik ervaar is een irritant geluid bij het in- en uitveren…

Weet alleen niet of dit dan aan de Musketier veren ligt, of aan de dempers…

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 09 november 2015 01:43 PM
  [ # 1628 ]

Record op record Citroen Cactus.
Een aardig artikel in de telegraaf. Het gaat goed met de Cactus.

Dat stemt mij vrolijk.

Hier kan je het artikel lezen:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/citroen/24716165/__Record_op_record_voor_Citroen_C4_Cactus__.html

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 16 december 2015 01:11 PM
  [ # 1629 ]

weer een aardige duurtest review van autoweek. Met wat foutjes, hij heeft het over het rubber van de voorruit, die is vervangen vanwege de fluittoon, zijn natuurlijk de deurrubbers. En het gemis van een deelbare achterbank, inmiddels weten wij dat dat ding gewoon leverbaar is. Verder een positieve review.
http://www.autoweek.nl/video/4912/duurtest-afscheid-citroen-c4-cactus

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 december 2015 12:09 PM
  [ # 1630 ]

Sinds juni zijn er 20.000 km onder de wielen door gegaan, dus tijd voor een volgende duurtestreview.

Al met al een erg prettige auto, ben nog altijd blij met mijn keuze voor deze kleurstelling en interieur. De leren bekleding geven hem net wat extra’s, zeker i.c.m. de stoelverwarming.

Comfort is prima, de auto is duidelijk wat minder stug dan mijn vorige auto (Megane Estate). Wat zoekeriger ook, maar niet zodanig dat het hinderlijk wordt. Wel is de Cactus wat bonkig in de voorwielen bij het nemen van drempels. De Megane reed lekkerder, maar dat was ook een grotere auto met een wat langere wielbasis.

Ik was vooraf wat huiverig voor de kofferruimte, zeker na de Megane, maar die valt me 100% mee. In het verlengde van de bekende kofferset-test: er passen zonder moeite 80 flessen champagne in. Dat is net zoveel als in de kofferbak van mijn CX. Prima bruikbaar dus… Nog niet op vakantie geweest, maar daar hebben we een aanhangertje voor. Ik ben wel benieuwd hoe de Cactus zich als trekauto manifesteert, ook al is het maar een klein bakje wat erachter komt. Wel gaat ie vrij snel doorhangen met een beetje belading achterin. Daar heeft die CX dan weer geen last van. De niet in delen neerklapbare achterbank is wel echt een gemis, maar de behoefte daaraan is nu ook weer niet zo groot dat ik wil gaan onderzoeken of dat achteraf nog voor een redelijk bedrag te plaatsen is.

Wat ik wel heb onderzocht, is de werking van de noppen op het dashboardkastje. Conclusie: ze werken echt. Wink

De 20.000 km zijn afgelegd met een gemiddeld verbruik van 4,9 liter op 100 km. Veel files, de gemiddeld esnelheid over het totaal geeft voldoende aanleiding voor de aanschaf van een brommertje… Het door de fabriek opgegeven verbruik haal ik nooit, maar de 17 inch velgen helpen ook niet mee.

Minpunten zijn er ook:
Het trage opstarten van de ‘tablet’, en de navigatie die je in sommige gemeenten verkeerd stuurt als een straat in meerdere plaatsen voorkomt. Sowieso lijkt de bediening daarvan wel op een Windows-menu”, zo vaak moet je je keuze bevestigen voordat de navigatie eindelijk aan het werk gaat. De TomTom uit de Megane blijft ongeevenaard.
Het afwerkingsniveau in de kofferruimte is niet best. Na een tijdje liep de hoedenplank aan bij het sluiten van de achterklep. De bekledingspanelen van de achterstijl, met daaraan de bevestigingspunten van de hoedenplank, zijn niet bestand tegen het verwijderen van de hoedenplank en komen daardoor af en toe los van het plaatwerk. De kofferbakbekleding zit met rubber doppen vast aan de carrosserie. Behalve aan de linkerkant, daar zit bij mijn auto de rubber dop vast in niets. Na die 2x te hebben opgezogen laat ik het maar zo. En de afneembare trekhaak is handig, maar met geen mogelijkheid goed op te bergen. De handleiding stelt voor dat ik hem in het reservewiel leg, maar daar past ie niet in. Met enige regelmaat bonkt het ding dus door de kofferbak. Ook het bagagenetje helpt daar niet tegen. Jammer. Maar niet onoverkomelijk allemaal. Ook na 20.000 km een fijne auto.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 december 2015 01:01 PM
  [ # 1631 ]

Leuke review en indruk Wink

Ik mis dan alleen nog een beetje het onderwerp de motor zelf, hoe bevalt die?

Het interieur heeft idd een leuke kleuren combi!

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 21 december 2015 01:07 PM
  [ # 1632 ]

Leuke review en ben het helemaal eens. Ik ben de 20.000km ook gepasseerd en vind het een van de fijnste auto’s die ik tot nu toe gehad heb. Zuinigheid, ruimte comfort het is allemaal prima.
De 82 pk puretech is prima. Alleen de koppeling blijft bij wegrijden een beetje vaag aangrijpen. Dat is het enige wat mij een beetje stoort.
Verder een heerlijke vakantie auto. Je stapt in en je rijdt er zo mee naar zuid Frankrijk als je niet uitkijkt.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 december 2015 02:06 PM
  [ # 1633 ]

Aanvulling, n.a.v. de vraag van Arjan.

Gezien het lage gewicht is de Cactus met de 100 pk HDi voldoende geholpen. Geen snelheidswonder, dat past ook niet bij het concept (zuinig), maar het is allemaal ruim voldoende. De auto nodigt ook niet uit tot dergelijke spelerij. Tot de 150 zit er aardig wat vaart in en een lekker grommetje bij accellereren geeft je zowaar nog een beetje het gevoel dat je tot heel wat in staat bent. Ook hier geldt: ik ben benieuwd hoe dat is met volle vakantiebepakking plus aanhanger(tje).

En tot slot nog een minpuntje dat ik vergeten was: de inmiddels welbekende fluittoon bij de A-stijl. Bij mij alleen te horen met forse wind (schuin) tegen, en gelukkig maar heel sporadisch en niet constant. Wel zodanig dat je de radio harder moet zetten om er geen last van te hebben, waardoor je je weer gaat ergeren aan het feit dat de radio te hard staat. Kortom, ik heb een boete geriskeerd en heb onderweg met mijn telefoon wat filpmjes gemaakt. Het lijkt niet bij iedereen weggenomen te kunnen worden door het aanpassen van de deurrubbers, maar als het vervelend genoeg wordt ga ik met de filmpjes en de link naar het forumtopic naar de dealer om te kijken wat er aan gedaan kan worden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 december 2015 02:33 PM
  [ # 1634 ]
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 december 2015 02:52 PM
  [ # 1635 ]

Mooi testverslag, Mulder! Bedankt ook voor het voorpagina-artikel!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
109 van de 110
« Eerste  < Vorige 107 108 109 110 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook