44 van de 110
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 13 oktober 2014 11:15 AM
  [ # 646 ]

De bouwmaand heeft wel degelijk invloed op de inruilprijs. Als je op bijvoorbeeld Anwb.nl de waarde van de auto bepaalt dan gaat bij elke maand ouder de prijs omlaag. De overgang van december naar januari van het volgende jaar heeft eenzelde waardewijziging dan een maand midden in het jaar, dus geen extra waardedaling.

Heb je eenmaal een contract getekend dan staat je inruilprijs natuurlijk vast. Januari 2015 lijkt dan aantrekkelijker dan december 2014, maar let op. Je bent dan wel duurder uit. De prijs van de aan te kopen auto staat wel vast maar niet de fiscale wijzigingen. Belasting verhogingen worden doorberekend. Een Cactus benzine wordt volgens nieuweautoprijzen.nl tot zo’n € 500 en een diesel tot bijna € 1000

Dat je auto pas over een tijd wordt geleverd heeft de dealer wel ingeprijsd in de offerte. Koop je een auto op voorraad dan ben je voordeliger uit dan wanneer dezelfde auto over 4 maanden pas geleverd worden.

In alle gevallen geldt dat theorie en praktijk flink kunnen verschillen. De verkoper bepaalt de inruilprijs. Dus meerdere dealers bezoeken. Nieuweautokopen.nl is ook wel handig. Dan krijg je offertes in je mailbox. Ik heb er een uitstekende deal aan overgehouden.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 13 oktober 2014 11:39 AM
  [ # 647 ]

Dan ga ik toch maar even bellen met de dealer en er op aan dringen dat mijn auto nog dit jaar wordt afgeleverd.
volgens de hier boven genoemde website blijkt een E vti82 shine 720 euro meer te gaan kosten. hmmmm.

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 13 oktober 2014 12:22 PM
  [ # 648 ]

Persoonlijk kan ik niet wachten, als de auto binnen bij de dealer is, wil ik m ook hebben ook, maar het zal zeker schelen met de inruilwaarde straks. Bij een dealer niet zoveel, maar particulier zeker.
Het is gewoon een zoekcriteria op welke autosite dan ook en als je de auto straks over een paar jaar verkoopt, kijken mensen niet of die van dec of januari is, maar van welk jaar, zo simpel is het.Dus een auto van jan 2015 zal straks meer waard zijn dan een auto van dec 2014. Mijn Cactus komt waarschijnlijk half nov, maar mocht hij in dec komen, ga ik die paar weekjes heus wel wachten, al moet ik mijn ds,je dan alvast inleveren.

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 13 oktober 2014 12:28 PM
  [ # 649 ]

Particulier is het met december-januari misschien wat anders maar of het financieel zo nadelig is betwijfel ik.
Met je inruiler eerder bij de dealer achterlaten moet je uitkijken. Ik zou het niet aanraden. Als de zaak failliet gaat ben je wel je auto kwijt maar krijg je geen nieuwe. Dat een dealer failliet gaat is in deze tijd zeker niet ondenkbaar.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 oktober 2014 01:17 PM
  [ # 650 ]

Even weer iets anders dan inruilprijzen en leveringen.
De Cactus zelf.
Van mijn dealer mocht ik afgelopen weekend een benzine Cactus uitgebreid proberen.
Ik moest naar het oosten van het land dus dat kwam mooi uit.
Het rijden is zeer comfortabel ik heb een kruissnelheid aangehouden tussen 100 en 110km per uur.
Dus relaxed rijden waar ik de Cactus ook voor gekocht heb.
Ik wilde heel graag zien hoe zuinig ik kan rijden met de Cactus.
Op het internet kwam ik verhalen tegen van 1 op 13 en dat vond ik wel erg bar.
Dus met mijn fluwelen voetje het gaspedaal maar eens aangeraakt.
En dat werkt. Heen van Rotterdam naar Arnhem 20.4 km per liter en terug 20.8 km per liter.
Gechekt met tanken en ik kwam op 1 op 20.
En dat is niet slecht.
Wat mij in de auto opviel was dat er maar een handel op het handschoenen kastje zat.
Dat moeten er toch 2 zijn?
Verder hangen de zonnekleppen laag dat is even wennen.
Het interieur geluid was laag. Beetje suizen van banden en wind. Vering is uitstekend. Een genot om de zuidelijke rondweg van Rotterdam te nemen met al zijn hobbels.
Toch is er ook iets wat mij tegenviel, dat is de achteruit camera. Totaal geen zicht als het donker is.
Dat moet toch beter kunnen?
Ik weet ook dat ik de gebruiksaanwijzing van het media systeem moet gaan lezen daar kwam ik ook niet helemaal uit. Shuffle kreeg ik niet aan de praat.
Verder heb ik erg veel bekijks gehad onderweg er waren mensen die mij fotografeerden op de snelweg.
En toen ik ergens geparkeerd stond om foto’s te maken kwamen direct mensen op mij af om vragen over de auto te stellen. Leuk!

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 13 oktober 2014 03:34 PM
  [ # 651 ]

De achteruitrijcamera werkt helaas gewoon zo beroerd in het donker.

Overigens verschilt het per uitvoering of je 1 of 2 handgrepen op het dashboardkastje hebt zitten. Er werkt er overigens altijd maar 1, als er 2 opzetten is er 1 voor de sier. Eenvoudigere uitvoeringen hebben überhaupt enkel die werkende hendel.

Profiel  
 
yvan s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 18-08-2014

Gepost: 13 oktober 2014 05:47 PM
  [ # 652 ]
Poekoek schreef:

De achteruitrijcamera werkt helaas gewoon zo beroerd in het donker.

Als er iemand een idee heeft hoe dit te verbeteren dan hoor ik het graag ...

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 oktober 2014 06:39 PM
  [ # 653 ]

moeten wij daar iets aan doen of Citroen? Je betaalt voor een achteruitrijcamera en niet voor een halve achteruitrijcamera.
Ze zouden er een lichtgevoelige camera in kunnen stoppen of beter achteruit rij verlichting.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 13 oktober 2014 07:15 PM
  [ # 654 ]

Elders wordt ook over de camera geklaagd door Peugeot 308 rijders. Er is dus slecht ingekocht bij PSA.
Te hopen dan dat er snel vervangende camera’s op de markt komen.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 oktober 2014 08:36 PM
  [ # 655 ]

Ik vraag mij af of een simpele oplossing door sterkere achteruitrijlampen in de lichtunits te plaatsen zal helpen.
Of dat je zo’n camera snel kan vervangen.
En heeft het vervangen van de camera dan weer effect op het display?
Lastig. Ik denk wel dat er aandacht aan geschonken moet worden. Je wil toch niet dat je denkt dat je niets ziet en dat er toch iets of iemand achter de auto aanwezig is tijdens het achteruit rijden.
Maar ik wil niet te negatief zijn de rest van de auto is top.
Vandaag trouwens de eerste in het wild gezien. Goed te herkennen aan de dagrijverlichting.
Een stoere verschijning in het verkeer.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 13 oktober 2014 10:39 PM
  [ # 656 ]

Aan de achteruitrijlampen is niks te verbeteren.
Er zijn gewoon 2 lampen (niet 1 mistlamp en 1 achteruitrijlamp) en daar zullen 21W lampen in zitten. Meer is daar niet van te maken.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 13 oktober 2014 10:40 PM
  [ # 657 ]

Ik mag toch aannemen dat de parkeersensoren wel altijd werken. Of piept de Cactus niet als je achteruit rijdt en bijna ergens tegen aan zit.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 13 oktober 2014 10:44 PM
  [ # 658 ]

Het gaat er mij ook om dat de achterhoeken van de auto niet goed zichtbaar zijn. Daar zit nu net een grote dode hoek.
Ik moest laatst achteruit tussen 2 auto’s in parkeren in het donker en dat was toch even lastig.
Parkeer sensoren tasten volgens mij niet de achterkant aan de zijkant af. Alleen alles wat precies achter de auto is.
Maar ik kan het mis hebben.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 oktober 2014 08:43 AM
  [ # 659 ]

Ik kan ‘s avonds prima uit de voeten met enkel de parkeersensoren en m’n ogen. Dat de camera dan geen functie heeft is jammer, maar (voor mij) overkomelijk.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 14 oktober 2014 08:46 AM
  [ # 660 ]

Tuurlijk, Wouter ik moet mijn camper ook zonder achterzicht kunnen parkeren en dat doe ik echt zonder schade.
Het is even wennen om de omvang van de auto te leren.
Maar ik had verwacht dat de camera het beter zou doen in het donker.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
 
44 van de 110
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook