45 van de 110
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 oktober 2014 08:57 AM
  [ # 661 ]
Kleintje schreef:

Deze week beslissing nemen om er ook 1 te bestellen. C1 te klein. 7 Is verkocht.

Waarschijnlijk wordt het de demo van Citroen Amsterdam. De 100HDi. Full Options. Heeft 16.000 km gereden. Met korting en meteen rijden.

Nou, als je ‘m dan deze week bestelt dan kan je volgende week een leuke review schrijven zodat ik wat te doen heb tijdens het wachten op mijn auto Wink

Mijn 100 HDi staat nu voor week 45/46 gepland

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 14 oktober 2014 09:49 AM
  [ # 662 ]
hoeksepeet schreef:

Tuurlijk, Wouter ik moet mijn camper ook zonder achterzicht kunnen parkeren en dat doe ik echt zonder schade.
Het is even wennen om de omvang van de auto te leren.
Maar ik had verwacht dat de camera het beter zou doen in het donker.

Laat ik het zo zeggen: ik kan met de hulp van de parkeersensoren prima uit de voeten, ik ben nog niet in een situatie geweest waarbij ik zoiets had van: hé, jullie missen een stukje wat ik zelf ook over het hoofd zag. Hopelijk blijft dat zo Wink

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 14 oktober 2014 12:29 PM
  [ # 663 ]

Afgelopen weekend een uitstap gemaakt naar Drenthe (vanuit Amsterdam).
Mooie tochtjes van rond de twee uur.

Snelweg rijden: fijn dat de speedlimiter en cruise control een geheugen hebben.
Makkelijk als je van een 100-zone de 130 binnen rijdt of omgekeerd.
Geluid valt mee, maar natuurlijk hoor je wat bij 140 km/u.
Ook het geluid door de 6 boxen is imho goed genoeg, al ben ik niet een echte audiofiel.

Grootste gemis tot nu toe: Met één druk op de knop de ramen helemaal openen en/of sluiten.
Irritant voor de slagboom op mijn werk en dit weekend bij een Landal park.
Op het Landal park trok ik trouwens best wat bekijks.
Door het raam zag ik meermalen mensen langslopen die even bleven staan, doorliepen, terug kwamen, wijzen etc.
Ook denk ik dat er wat mensen nu een stijve nek hebben…

Schattig: Meisje dat naar mij toe kwam of zij even de airbumps mocht aanraken.
Dat mocht Smile
Vaders stak zijn duim op en zei dat ze al een paar keer langs waren gelopen, maar dat dochter niet goed durfde vragen.

De achteruitrij-camera: dat is in het donker inderdaad niet best.
Korrelig alsof het de camera van een Nokia uit 2001 is.
Ik vind daar echter wel van dat je de camera als een hulpmiddel moet gebruiken, niet om blind op te varen (...).

Vreemd: de radio kan niet uit?
Ik kom niet verder dan ‘mute’ of het volume helemaal omlaag draaien.

Tenslotte:
Wel nog steeds aan het wennen aan de automaat in combinatie met Start/Stop-systeem.
Gaat mij steeds beter af door op een andere manier (aniticiperen bij stoplichten en afslagen) te rijden, ook maak ik nu actiever gebruik van de flippers vergeleken met twee weken terug.

Bij het parkeren in Westerbork sloeg parkeersensor op hol, foutmelding op het touchscreen.
Ik dacht vette pech te hebben, maar uiteindelijk viel het mee.
Wat bleek: een nat blaadje kleefde precies op een van de voorwaartse parkeersensoren vast…

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 14 oktober 2014 12:57 PM
  [ # 664 ]

Mooi verhaal. Dat van die kinderen herken ik ook. Ze willen er alles van weten. Ik zag zelfs kinderen van een jaar of 4, wijzen naar de Cactus. In ieder geval val je op in het verkeer en ik denk in positieve zin.
Hebben jullie dat nu ook dat je normale auto’s met zo’n kaal vlak staal aan de zijkant, saai of zelfs ouderwets vindt?
De ramen die niet met een druk op de knop naar beneden kunnen is toch een beetje wennen.
Ik had het ook in mijn Toyota IQ. Maar ik moet wel bekennen dat ik het niet elke dag gebruik.
Over de IQ gesproken, toen ik de leen Cactus weer inleverde was ik zo verziekt met het comfort van de Cactus dat ik in mijn IQ direct pijn in mijn rug kreeg na de eerste verkeers drempel.
Het moet niet gekker worden.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 14 oktober 2014 10:04 PM
  [ # 665 ]

Door al die verhalen hier over mooie ervaringen met de Cactus wil ik de mijne alleen maar eerder. Morgen maar eens de garage bellen. Ik wil ook in mijn wit/bruine cactus gaan cruisen…..

Profiel  
 
Wrak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 12-02-2006

Gepost: 14 oktober 2014 11:15 PM
  [ # 666 ]

Nog even en u dan kunt genieten van een nieuwe auto! Uw Citroën wordt afgeleverd op 15-10-2014. Denkt u eraan uw nieuwe auto te verzekeren? Hieronder vindt u de benodigde gegevens.

Gegevens van uw nieuwe Citroën
Type         : C4 Cactus e-VTi 82 ETG airdream Business
Kenteken     : 2-  -85
Meldcode     : XXXX

Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, neemt u dan alstublieft contact met ons op. Wij zien ernaar uit om u uw nieuwe auto te mogen afleveren!

...28 juni besteld je moet er wel geduld voor hebben.

BX Break 19RD 1987 365.000 km
Xantia Break HDI 2001 280.000 km
Cactus eVTI 82 000.000 km

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 14 oktober 2014 11:19 PM
  [ # 667 ]
Konajra schreef:

Door al die verhalen hier over mooie ervaringen met de Cactus wil ik de mijne alleen maar eerder. Morgen maar eens de garage bellen. Ik wil ook in mijn wit/bruine cactus gaan cruisen…..

Haha, hoe herkenbaar! Ik heb vandaag ook even contact gehad met de dealer Wink ...

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 15 oktober 2014 08:16 AM
  [ # 668 ]

Het lijkt er op dat eind november en begin december een enorme golf nieuwe Cactussen of Cacti op de weg gaan verschijnen.
Ik kan mij voorstellen dat al die behoudende autokopers in dat saaie blik ineens heel anders gaan kijken naar hun eigen auto, zeker wanneer zo’n bijzondere Cactus voorbij komt rijden.
In ieder geval wordt het straatbeeld weer wat vrolijker en vriendelijker.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 oktober 2014 09:04 AM
  [ # 669 ]
PPL schreef:

Schattig: Meisje dat naar mij toe kwam of zij even de airbumps mocht aanraken.
Dat mocht Smile
Vaders stak zijn duim op en zei dat ze al een paar keer langs waren gelopen, maar dat dochter niet goed durfde vragen.

Dit heb ik al gehad met een man van ca. 70. Op de 2e dag dat ik ‘m had parkeerde ik bij het stageadres van mijn vriendin, toen ie er opeens aan kwam lopen. Wildenthousiast en ook de vraag of ie ‘m aan mocht raken. Tuurlijk mocht dat Smile

Leuk stukje trouwens!

Profiel  
 
ATimmer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 18-09-2014

Gepost: 15 oktober 2014 09:56 AM
  [ # 670 ]
albveld schreef:
Konajra schreef:

Door al die verhalen hier over mooie ervaringen met de Cactus wil ik de mijne alleen maar eerder. Morgen maar eens de garage bellen. Ik wil ook in mijn wit/bruine cactus gaan cruisen…..

Haha, hoe herkenbaar! Ik heb vandaag ook even contact gehad met de dealer Wink ...

En wat zei de dealer? Ligt alles nog op schema?

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 15 oktober 2014 10:41 AM
  [ # 671 ]

Zo’n vaste ‘dakdrager’, gaat dat een beetje makkelijk door de standaard wasstraat?

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 15 oktober 2014 12:35 PM
  [ # 672 ]

Dat zou je je ook kunnen afvragen over de airbumps op de deuren, aangezien de borstels enige zijdelingse weerstand op de airbumps kunnen geven, waardoor de bevestigingen op een vervelende manier belast worden, met breuk tot gevolg.
Met de hand wassen of in een was box is volgens mij veiliger.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 15 oktober 2014 06:29 PM
  [ # 673 ]
ATimmer schreef:

En wat zei de dealer? Ligt alles nog op schema?

Ja, ik heb de in het forum genoemde leveringsproblemen met het glazen dak aangehaald, maar de dealer gaf aan geen informatie te hebben over uitgestelde leveringen en in mijn geval dus nog steeds week 45 aan te houden.

Vandaag ook eindelijk 2 Cactussen in het wild gezien op de A50, leuk! Eén in de “folderconfiguratie”, mooi, en één in het lichtgrijs met zwarte Airbumps, vond ik persoonlijk wat saai. Maar zelfs dat is nog een welkome afwisseling in het straatbeeld Wink ...

Profiel  
 
Wrak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 12-02-2006

Gepost: 15 oktober 2014 06:37 PM
  [ # 674 ]

Daar is ie dan. Fotograferen van de hello yellow kleur is niet mogelijk. Op de foto altijd veel geler dan in het echie. De discussie loopt nu of het limoengeel of citroengroen is. De eerste 15 kilometer zitten erop…

De eerste hack gaat denk ik een hoeveelheid IR-leds in de achteruitrijlamp worden. Misschien een oplossing voor het belabberde nachtzicht van de achteruitrij camera. Hoewel ik daar nog geen ervaring mee heb.

Afbeelding Bijlagen
2014-10-15 17.26.44.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

BX Break 19RD 1987 365.000 km
Xantia Break HDI 2001 280.000 km
Cactus eVTI 82 000.000 km

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 15 oktober 2014 06:39 PM
  [ # 675 ]

Gefeliciteerd!
Ik hoop dat je genoten hebt van de aflevering en de eerste kilometers.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
 
45 van de 110
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook