1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CX25GTI Turbo 2 met Vems erop
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 februari 2014 11:34 AM

Goedendag mede forumleden.

Enige tijd geleden al in bezit geraakt van een mooie zilvergrijze CX25GTI en sinds gisteren ook nog de gelukkige bezitter van een Zwarte CX25GTI Turbo 2 met Vems.
Maaaar !! zoals ook mijn eerste CX helaas wat problemen met de Turbo 2.
Het is overigens de CX wat hier op het forum werdt aangeboden van de Heer Posthumus en een auto met tevens een flinke onderhouds historie bij Van der Laan.
Het Vems systeem zit erop wat overigens al een prachtig beeld onder de motorkap geeft met name die suisende luchtfilter Wink .Maar toch jammer genoeg niet geheel probleemloos.Auto heeft met koud starten wat problemen met aanslaan en dan met name om te blijven lopen , Zelfde met als de auto warm is en dan gestart wordt slaat hij vrijwel meteen af.Laat ik hem even lopen met de voet beetje op het gas dan stabiliseert het geheel zich en blijft hij netjes draaien op 1000 toeren.Iemand enigszins een idee wat dit kan zijn ? Want wil dit graag laten herstellen evenals de rest van de auto interieur enzo komt er allemaal nieuw in.Overigens gisteren als het eenmaal loopt op de autobaan geen centje pijn , dan loopt hij perfect.
Ook bij gas bijgeven en loslaten dat sis geluid bij de luchtfilter echt top Wink dus enkel op die hoop ik kleine dingen na ben ik blij met deze wagen met name omdat hier Vems op zit , en dan durf ik de facturen nog niet meer in te kijken want die zitten erbij wat dit gekost heeft , goeie grutten.Dus graag als iemand mij hierin kan adviseren .Heb overigens die kwam ik nog tegen in de auto een BDP sensor liggen , kan ik er iemand blij mee maken , laat het dan maar weten , alleen het afstand plaatje zit er niet meer bij.

Groetjes Patrick Kessels

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 februari 2014 03:04 PM
  [ # 1 ]

Hallo Patrick,

Gefeliciteerd met jouw aankoop. Dat zal inderdaad prachtig rijden.

Over de “probleempjes”, daar zul je hier op het forum niet snel een pasklaar antwoord op krijgen vrees ik. Als de vorige eigenaar hem altijd bij v.d. Laan in onderhoud heeft gehad en kosten noch moeite heeft bespaard om hem in topstaat te krijgen/houden, dan mag je er van uit gaan dat de gangbare dingen al lang uit gezocht zijn. M.a.w. ik ben bang dat men het niet op heeft kunnen lossen. Waarom niet even contact opnemen met v.d. Laan, dan heb je zekerheid omtrend de onderhoudshistorie.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 februari 2014 03:06 PM
  [ # 2 ]

Met vragen over Vems kun je het beste even een pb aan forummer “sans pareil” sturen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 februari 2014 03:31 PM
  [ # 3 ]

CXJ.

Inderdaad , zat ik ook al aan te denken.
Hij is voor een grootdeel bij Vd Laan in onderhoudt geweest.
Totale facturen die ik heb vanaf de aankoop van deze meneer zijn iets meer als 12.000 euro.
Hij ziet er dan ook verder goed uit op 2 deukjes na die ik er zeer waarschijnlijk kan laten uittrekken.
Het was in ieder geval geen reden om deze wagen niet te kopen en dan inderdaad de Vems erop he.Dit had mijn CX25GTI niet , die staat nou overigens te koop voor gegadigden.Enige waar ik achter ben gekomen nog is dat de dame lekt en volgens mij behoorlijk , maar hiervoor gaat ze komende week meteen naar de dealer in Limburg kijken of dit direct gemaakt kan worden en eveneens het startprobleem bij koud en warm.Kan volgens mij niet veel zijn aangezien tijdens het rijden er niks vreemds is.Horten en stoten doet ze totaal niet dan.Maargoed neem eens contact op met Sans inderdaad.

Gr Patrick Kessels

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 februari 2014 03:33 PM
  [ # 4 ]

Een mooie combi, een CX T2 met een modern motormanagement !

Het is reeds gezegd, opstelling is custom, degene die de klus gedaan heeft, kan je helpen. Bij iemand anders is dit lastig.

VEMS is een standaard pakket, net zoals KdFi. Dat heeft wat specifieke extras nodig op een T2 blok, zo ook een koude start klep, die electronisch wordt aangestuurd. Beetje zoeken om daar wat voor te vinden. Wellicht moet je het in die richting zoeken. Zit die er bij jou op ??

Heb je een open lucht filter systeem ? En/of een dump-to-air blow-off valve in je inlaat traject die dat geluid maakt ?

Werkt garage vdr Laan nog aan het upgraden naar en onderhoud aan VEMS ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 februari 2014 03:41 PM
  [ # 5 ]

Hij maakt inderdaad het geluid van een turbo zeg maar zoals bij de Impreza’s wat ik persoonlijk wel gaaf vindt.Ken Vd Laan niet . weet alleen dat er al voor 2700 euro Vem materiaal inzit.En er een hoop uit is zoals de LMM en die BDP sensors en die kast op het spatbord aan de kant van de accu.Enkel inderdaad koud starten paar minuten voet beetje op het gas voor ze stationair draait en met warm idem dito alleen dan even maar erop rustig gas loslaten en blijft ze draaien netjes op 1000 toeren.Onder het rijden zelf helemaal geen problemen trekt als een lier drukt je terug in de stoel en gas geven en dan loslaten pssssss Wink Ohw ja en verder werkt jammer genoeg de turbo meter niet meer na de inbouw van het Vems systeem , maar heb begrepen dat hier ook een oplossing voor zou zijn ?

Gr Patrick

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 09 februari 2014 03:59 PM
  [ # 6 ]

Zoals je het beschrijft heb je een dump-to-air blow-off valve, geeft PSSSST.
Heb je de originele luchtfilter kast nog of een open luchtfilter oplossing ?

Heb je een extra koude start klep in het inlaat traject ?

Paar pics van de opstelling is informatief en leuk !

Mijn KdFi heeft uitgaand signaal (van de MAP sensor) door gelust op de originele draden naar het turbo metertje.
Maar leg dit anders ook voor aan de maker van jouw VEMS.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 09 februari 2014 08:54 PM
  [ # 7 ]

Goedenavond

Ik heb geen luchtfilterkast meer , als je tenminste die blok bedoelt waar de luchtmassameter ook op zat.
Dit is allemaal weg en hiervoor zit een zilvere filter die volgens mij dat psssss geluid maakt.
Ik zal morgen foto’s maken van het geheel daar ik hier vanmiddag geen tijd meer voor heb gehad.
Ook heb ik aan de bijrijderskant een seriele rs232 stekker achter de mat zitten , waarschijnlijk zit hier de module van de Vems achter
Verder wat ik al eerder zei mis ik aan de kant van de accu eveneens de box waar 2 stekkers opzaten even uitgaand van mijn CX25GTI wat dit wel nog allemaal heeft.De BDP sensor van het blok is er ook vanaf , die lag in het dashbord kastje.Verder ziet het er netjes uit allemaal.Maar of die schuif er wel inzit of niet , weet ik niet zoveel verstand heb ik daar niet van , maar wel dat ik het hoe dan ook gemaakt wil hebben , en er van wil genieten.
Heb Sans een mailtje gestuurd , maar nog niks gehoord , hoop dat hij binnekort reageert , vindt het wel fijn ervaringen te delen.Niet te min ondanks wat eraan moet gebeuren , ben ik erg blij met mijn Turbo 2 met Vems.

Gr Patrick

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 februari 2014 08:56 PM
  [ # 8 ]
waterman schreef:

Met vragen over Vems kun je het beste even een pb aan forummer “sans pareil” sturen Wink

Dat lijkt mij dus ook het beste.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 10 februari 2014 12:01 PM
  [ # 9 ]

Goedemorgen forumleden.

Zo even een update omtrend mijn Turbo 2 met Vems.
Vanochtend contact gezocht met Van der Laan en na even te vertellen wisten ze al snel om welke CX het ging.
Probleem voorgelegt aan de beste man , maar hij verwees me toch door naar DP Enginering.
Die daarna ook maar even gebeld en het probleem voorgelegt.De man herkende gelukkig de problemen en zei tevens al dat het niks ernstigs was , dus binnekort zweef ik nadat de hydrauliek is hersteld naar Nijmegen , alwaar om ze goed af te stellen een paar daagjes zal blijven.De man vertelde dat de auto’s werden omgebouwd en meestal dezelfde dag weer vertrokken bij hun en zodoende kon een auto dan niet goed worden afgesteld.Dus zijn advies paar daagjes bij hun laten zodat zowel koud als warme start afgeregeld kan worden.
Zo en hier nog een stukje wat ik zo zelf kan waarnemen van het nieuwe systeem.

PS kan iemand mij hier trouwens helpen aan dat plastieke stukje wat bij de tankklep zit , waar de pen doorheen glijdt om de tankklep te sluiten.Dit zat vast en de pen was geroest waardoor dat plastieke gedeelte gebroken is.De pen is hersteld nu alleen die plastic bus ? wie kan me hieraan helpen.

Gr Patrick

Afbeelding Bijlagen
Img_0406.jpgImg_0407.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 februari 2014 01:09 PM
  [ # 10 ]

Pic ter info / vergelijk met de mijne (KdFi)

Bij jou is het inlaat traject verkort, door het luchtfilterhuis te laten vervallen, met een open lucht filter er voor in de plaats direct op de turbo.
Een open lucht filter kan iets meer geluid geven. Maar pssssst (of wooooosh) door gas los laten voor doorschakelen gebeurt doordat de blow-off valve overdruk dumpt naar de buitenlucht (dat rode ding bij jou). Bij mij (zwart) dumpt ie terug naar het inlaattraject (dus geen woooosh)

Bij mij zit er een koude start klep extra (electronisch aangestuurd). Dit zit direct achter de olie vuldop. Heb jij zoiets ergens in je inlaat-traject ?

Op je binnenscherm zit een sensor, met zoals het lijkt verbinding naar je vacuüm slangen.
Is dat je MAP sensor ? Vraag anders aan DP-engineering, ook wat er precies extra zit her en der, altijd informatief Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 10 februari 2014 03:22 PM
  [ # 11 ]

Hoi.

Ja dat ga ik inderdaad doen , zo wordt ik zelf ook nog een beetje wijzer van de zaken in de auto.
Alvorens in ik naar Nijmegen ga , zal ik eerst hier langs mijn dealer moeten voor de hydrauliek.
Heb vandaag het reservewiel eruit gehaald en daaronder zit er ergens een behoorlijk lek.Dus dat is voor
de dealer om dit te repareren voor mij.Daarna is het Nijmegen aangezien ik niet aanneem dat mijn dealer de kennis in huis heeft de Vems in te regelen.De Vems inregelen valt me nog behoorlijk mee , 50 euro per uur ex BTW .Ben nu alleen benieuwd wat de hydrauliek gaat kosten Sad Maargoed ook daar komen we wel weer overheen als eenmaal alles netjes gefixt is.

Iemand nog tips hoe ik de bouten uit de vloer krijg van de 2 voorstoelen die gaan vervangen worden
Maar het plaatje in de bodem draait mee dus niet goed los te krijgen .Tips zijn welkom

Gr Patrick

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 februari 2014 04:04 PM
  [ # 12 ]

Vaak is de retour leiding / octopus nog wel eens een probleem.
Nieuwe halen en vervangen.

Bollen zijn goed ? die ene is wat roestig….

Had de vorige eigenaar dit lastige aanslaan/haperen ook al ? of is dat van de laatste tijd ?

Plaatje van onderen kan je zien via opening a/d onderkant. Eerst kruipolie oid. Dan plaatje klem zetten met een schroevendraaier, en van boven los draaien.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 10 februari 2014 04:14 PM
  [ # 13 ]

Hoi .

Denk dat de bollen inderdaad wel goed zijn , hij heeft tenminste gewoon zijn comfort.
geen stuiterbal zal ik maar zeggen.Die octopus wel inderdaad van gehoord en zie hem ook denk ik althans
een stukje zitten , maar laat het toch bij dealer doen.Is zoiets overigens veel werk of zijn dat normaal reparaties waarop je kunt wachten ? En wat kost’zo’n octopus ongeveer ?

Gr Patrick

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 10 februari 2014 04:19 PM
  [ # 14 ]

Welke garage heb je in gedachten voor de octopus? Beste is om door een CX-expert aan je auto te laten werken, dus niet door een gewone Citroen dealer (die zal je ook liever zien gaan dan komen). Waar woon je?

Fijn dat DP Engineering je goed kan helpen met VEMS. Je kunt ook zelf je laptop aansluiten op het systeem en zo alles zelf controleren/inregelen als dat je ding is. Maar daar kunnen zij je vast bij helpen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 februari 2014 04:20 PM
  [ # 15 ]
Patrick Kessels schreef:

.Ben nu alleen benieuwd wat de hydrauliek gaat kosten Sad

Bij een dealer een boel geld. Bij een specialist vast minder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook