2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Nieuw projectje: XM V6 24V serie 1 Oliefilter… eindelijk los!
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 17 februari 2014 08:19 PM
  [ # 16 ]

Mooi exemplaar! De V6.24 heeft een olietemperatuurmeter. Dat is dat kleine metertje links in de tellerbak.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 18 februari 2014 11:08 PM
  [ # 17 ]

Oke, ja ik heb ze daarnet ook gezien.
Aangezien ik deze week toch niet zo heel veel les heb ben ik nog rap even naar huis geweest wat aan de XM te werken. Ik ben begonnen met het elektrische raam in de rechter achterdeur dat niet meer werkt. Ik heb het deurpaneel verwijderd, maar de kabels zagen er nog goed uit. Ik heb dan de draden eens gecontroleerd die toekomen op de schakelaar van de raambediening in de deur en er zat nergers 12V op. Normaal gezien zou er toch 12V moeten toekomen die dan door de schakelaars door verbonden wordt? Ik heb dan ook eens alle zekeringen gecontroleerd en nummer 11 en 15 ontbraken. Ik heb het instructieboekje dan eens door genomen, maar het was toch niet eenvoudig in het Frans. Volgens mij heeft het niets te maken met deze ontbrekende zekeringen dus zal ik het ergens anders moeten gaan opzoeken. Zijn er nog typische plaatsten in de bedrading van de elektrische ramen waar er storingen zouden kunnen plaats vinden?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 februari 2014 11:18 PM
  [ # 18 ]

Ook geen kapotte zekering?

De kabel naar de deur toe zit aangesloten met een grote ronde connector. Hiervan willen de contacten nog wel eens geoxideerd zijn. De connector krijg je los door er aan te draaien. Zou wat mij betreft de eerste verdachte zijn als het geen ontbrekende/kapotte zekering is.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 18 februari 2014 11:20 PM
  [ # 19 ]

Het hoeft niet altijd de kabel te zijn of de bedrading, ik had laatst een motor waarvan het anker vastgeroest zat.

Nadat ik de boel schoongemaakt had en ingevet werkte het weer.
Succes met je Xm.

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 19 februari 2014 11:27 PM
  [ # 20 ]

controleer eerst je schakelaar in de middenconsole via daar komt de spanning voor je raam heb dat zelf is gehad dat een raam achter niet dicht wou en de oorzaak zat in deze schakelaar

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 20 februari 2014 12:20 AM
  [ # 21 ]

Zekeringen heb ik gecontroleerd en zijn nog allemaal goed.

Waar zit die ronde connector ergens? Op de bedrading van de zetelverwarming en het lampje staat er wel nog 12V dus die zijn allesinds nog goed.

Ik zal dan ook eens die schakelaar in de middenconsole checken. Kan ik die er zo uittrekken?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 20 februari 2014 08:57 AM
  [ # 22 ]

Ja, die schakelaar kan je er zo uittrekken.

De connector zou op de kop van de deur moeten zitten, maar ik twijfel nu of de achterdeuren zo’n connector hebben. De voordeuren hebben hem wel.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 februari 2014 12:59 PM
  [ # 23 ]

Achter zit ook zo’n connector.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Meijkip
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 03-05-2011

Gepost: 20 februari 2014 01:13 PM
  [ # 24 ]

Wauw zeg, wat een prachtige uitvoering! Complimenten!  very good

Citroen Xantia 2.0 16v Millesime 2001
Citroen Xsara Picasso 1.8 16v 2004

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 24 februari 2014 09:05 PM
  [ # 25 ]

Ik ben zondag het probleem met de elektrische raambediening eens verder bekeken. Op de schakelaar in de middenconsole zat er spanning en de connector in de deur heb ik ook gecontroleerd en eens met WD40 ingespoten, daarna eens de spanning op de motor zelf gemeten en als ik de knopjes in duwde zat er 12V of -12V op dus het ligt aan de motor zelf. Ik zal dan eens kijken voor een andere motor. Verder gaat het dakraam ook heel heel langzaam open en dicht. Dit zal wellicht ook het motortje zijn? Ik zou dan eventueel kijken om ook dit motortje te vervangen.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 24 februari 2014 09:36 PM
  [ # 26 ]

Dakraam langzaam ligt niet aan je motor.
Die doet het wel of niet .
(Of hij ratelt over je versleten geleidingssnaren)
Denk dat je die snaren moet invetten en schoonmaken en de rest van de banen waar ze in lopen ook even goed gangbaar moet maken.
Zal wel wat roest en vuil in zitten .
Succes!

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 25 februari 2014 10:54 PM
  [ # 27 ]

Kan het niet dat de koolborstels ofz in de elektromotor versleten zijn?

Toen ik het dakraam open deed verschoot ik ervan dat het er nog zo goed uit zag, zeker als je het vergelijkt met hoe het van mijn BX voor de restauratie was en ze zijn beide op dezelfde manier opgebouwd.
Het zag er echt nog allemaal goed vettig uit en de banen ook vrij schoon en niets van roest. Ik zal het volgend weekend nog eens bekijken, maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Moest ik het toch moeten invetten, met wat doe ik dat dan best. WD40 is veel te vloeibaar en loopt veel te rap weg en kopervet oxideert waardoor de afvoerleidingen op lange termijn vervuild raken met geoxideerde koperdeeltjes. Is vaseline een optie?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 februari 2014 11:06 PM
  [ # 28 ]

OEEEEh, supermooie wagen Thomas! Hopelijk is de motor ook nog goed, want ik geloof dat de eerste niet bijster goed waren. Sublieme bekleding ook (de mooiste volgens mij) en nog dat mooie stuur…. kwijl kwijl, ik zoek maar eens een dweil….Wink

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 26 februari 2014 02:03 AM
  [ # 29 ]

Ik neem gewoon kogellagervet voor mijn dakraam.
Vaseline is weer te dik, loopt`ie nog zwaarder.
Tja, je kunt natuurlijk een ander motortje proberen , wie weet .
Nou lopen die motortjes ook niet echt snel hoor , bij mij gaat `ie ook niet echt snel open en dicht, en bij mijn vorige XM ook al niet .

Geluk.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 04 maart 2014 10:23 PM
  [ # 30 ]

Het dakraam gaat zo traag open en dicht dat het op sommige punten blokkeert en ik moet helpen duwen omdat het anders niet wil.

Ik ben vandaag eens echt begonnen met de XM. Ik heb eens heel de ABS nagekeken. Alle stekkers van de sensoren schoon gemaakt. Er zat overal weerstand van om en bij de 1 kiloohm op dus deze zijn nog in orde. Verder heb ik de afstand van de sensoren gecontroleerd. Links zat deze op 0.3mm en rechts op 0.8mm dus dit leek mij ook nog oke. Ik heb dan nu de batterij er afgehaald om te resetten en zal morgen kijken of deze nog storing heeft.

Wat mij wel opviel is dat er langs beide kanten een kabel lijkt doorgeknipt te zijn, namelijk de volgende:

Deze komt van de grijze stekker rechts naast de ABS sensor stekker:

Zou het kunnen dat deze van de rem slijtage indicatoren is? Heeft er iemand een idee waarom deze uberhout door geknipt kan zijn? Is dat iets wat vaak storing heeft ofz?


Verder lekte de XM ook nog wat LHM. Het meeste komt van de volgende 2 punten. Namelijk deze rubber hoes die gescheurd is:

Ik zou deze dan vervangen, maar ik kan dit doen door de bout bij het wiel los te maken en dan de stuurstang er uit te trekken?

En verder lekte ze hier ook wat:

Is dit ook gewoon een leidingsrubber in die koppeling dat vervangen moet worden?

Ik heb dan ook eens heel de XM goed lang onder bestudeert en al bij al ben ik heel erg tevreden met de aankoop. Ze heeft echt helemaal niets van roest (op de uitlaat na) en er is niet zo extreem veel werk aan.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook