3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
AX Mistral: vrrrrroemrrrr…hik
Gepost: 16 februari 2014 10:50 PM
  [ # 31 ]

Dat weet ik inderdaad, maar morgenochtend is die AX weer nodig. Daarom zit ik op zondagavond nog in het donker met het dash te stoeien. Ik moet iets improviseren en een bypass voor die baan regelen.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 10:54 PM
  [ # 32 ]

Even Macgyveren dus.

Een brugje van draad met isolatietape oid op de folie plakken?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 10:55 PM
  [ # 33 ]

Ben ik inderdaad mee bezig, wordt z.s.m. vervolgd!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 10:56 PM
  [ # 34 ]

Naald of speld kan ook.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 11:14 PM
  [ # 35 ]

Brug gemaakt van koperdraad, mcgyvertape erop en getest: werkt! Acculamp weer tot leven (en hopelijk de accu straks ook). Maar goed, zondagssteken houden geen weken, dus binnenkort iets versieren… Dank je wel René!

Afbeelding Bijlagen
printbaan1.jpgprintbaanmcgyver.jpgwerkt.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 februari 2014 11:20 PM
  [ # 36 ]

Wel even de laadspanning controleren bij draaiende motor! Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2014 11:56 PM
  [ # 37 ]

Ja, lijkt oké. Zodra ik ook weer het gevecht met de tellerkabel heb opgelost, kan de bende ik elkaar. Gisteren kon ‘m zo weer op zijn plek klikken en alles draaide. Dit keer niet, bocht erin en niet draaien (sluit natuurlijk niet aan bij het koppelstuk bij het schutbord). Krijg in de donker die helften niet van elkaar en de kabel ook niet verder door het schutbord. Hoe deed ik dat toch, gisteren? Kwestie van mazzel, denk ik.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2014 09:00 AM
  [ # 38 ]

De mcgyveroplossing blijkt niet erg duurzaam en wel erg vatbaar voor trilling en temperatuur. Het bruggetje begeeft het zo. Nu is de AX op pad met een losse draad van de dynamo naar de accu. Telkens na het starten even de draad tegen de pluspool en de accu laadt bij. Niet gebruiksvriendelijk, wel effectief. Nu op zoek naar een andere oplossing: geleidende lijm of een andere print.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 februari 2014 07:44 PM
  [ # 39 ]

Definitieve oplossing al in zicht?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 februari 2014 08:11 PM
  [ # 40 ]
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 februari 2014 08:18 PM
  [ # 41 ]

Lolbroek! Laughing

Maar als je die goed bekijkt is dat geen blauwe AX.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 februari 2014 08:19 PM
  [ # 42 ]

Weet ik wel, maar ik kon het niet laten deze in te koppen Wink

Er staat (excusez de vervuling) een aardige GT op MP voor weinig, wel met wat werk aan de voortrein. Misschien van 2, 1 maken?

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/224447/

Profiel  
 
Gepost: 19 februari 2014 12:17 AM
  [ # 43 ]

Neeneeneenee, de AX wordt geen project! Alleen een printbaanreparatie/vervanging! Maar die GT is wel leuk.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 22 februari 2014 06:11 PM
  [ # 44 ]

Gefikst! (Hilko, uit die platte BX in de avatar heb jij trouwens nog onderdelen weten te redden…)

Afbeelding Bijlagen
repareren.jpggelijmd.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2014 01:31 AM
  [ # 45 ]

En toen gaf de kilometertellerkabel alsnog de geest. De kabel is bij de dop die achterop de teller zit gebroken. Een vrijblijvend rondje langs de sloop kon geen kwaad dacht ik, al is een nieuwe kabel nog te bestellen (alleen de deelbare lange versie dan, volgende de dealer). De eerste uit een sloper werd door een overmoedige medewerker van de sloop voor mijn ogen aan puin getrokken, de tweede bleek na demontage van het klokkenspel ook al eerder gebroken en nu ben ik benieuwd of er in zo’n AX met deelbare kabel ook een kabel uit één stuk past. Met het rubber in het schutbord kom ik er wel uit, maar past de kabel door het gat in de plastic behuizing van het tellerblok? We gaan het binnenkort beleven. Voorlopig maar even een (gratis) snelheidsmeterapp op de telefoon gezet. Werkt ook.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook