7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
De nieuwe C1 (2014), alle nieuwtjes
hippothese
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 05-06-2008

Gepost: 30 juli 2014 04:50 PM
  [ # 91 ]

Sinds afgelopen zaterdag trotse bezitter van de nieuwe C1 en ik moet zeggen totnutoe bevalt hij prima! Rijden en sturen merkbaar soepeler. Diverse aanpassingen en verbeteringen qua design en functionaliteit. En wat de stoelen betreft, ik had het gevoel dat ze iets meer steun bieden en steviger voelen dan in mijn vorige C1. 4 days and counting… Wink

Profiel  
 
Fietser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 12-09-2012

Gepost: 06 augustus 2014 08:09 PM
  [ # 92 ]

Je hebt gelijk. De ‘oude’ C1 was toonaangevend toen hij op de markt kwam. Het 2014-model is de nieuweling in zijn klasse, maar overtreft zijn oudere concurrenten (Up, Picanto) bepaald niet. Diverse groepstesten toonden dit reeds aan. Wat overblijft is de vormgeving, maar die is wel erg persoonlijk. (Zo vind ik de neus een rommeltje; ik blijf daarom nog maar even in het oude model blijven) De C1 en zijn broertjes kunnen het wel eens heel moeilijk krijgen. Jammer.

Profiel  
 
chummy dj
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 23-08-2011

Gepost: 15 september 2014 11:02 PM
  [ # 93 ]

Vandaag gaan rijden met de nieuwe C1…geweldige wagentje naar mijn mening !!!!

Profiel  
 
hippothese
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 05-06-2008

Gepost: 22 september 2014 03:15 PM
  [ # 94 ]

Net terug van een uitgebreide (auto)vakantie en ik moet zeggen dat mijn positieve indruk nog steeds staat. Ik ben altijd tevreden geweest met mijn vorige C1 maar ik merk dat ik nu meer rijplezier heb en ook qua design vind ik het “meer auto”.
Ik heb vrienden met Picanto en Up (in de laatste heb ik ook al kunnen rijden) maar ik zou niet willen ruilen!

Profiel  
 
Boofle
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 12-08-2011

- C3 Puretech 68 Collection
Gepost: 30 september 2014 08:56 AM
  [ # 95 ]

heb in diverse nivueas gezeten bij de dealers ma oh oh die instap zowel voor als achter , en dan ben ik nog redelijk lenig me vader zie ik er echt niet in komen en achterin door de airbags in het dank is de hoofdruimte een stuk lager dan ik nu heb .

Sad but true om met metelica te spreken maar mocht ik me moeten scheiden van Mr blue dan wordt het zeker geen C1 of aygo of 108 . helaas maar waar en dan die prijzen , 13 mile voor een beetje aangeklede auto ? voor dat geldt rij je al in een zeer dikke Dacia sandero mpv .

ik snap best dat je dingen wil vernaderen maar die koffer bak is in het 2014 model niet zo heel veel groter of dieper (de dikke rand die er nu in zit heb je in mijn 2011 buggy niet

geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6049
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 oktober 2014 03:36 PM
  [ # 96 ]

Vandaag eens wezen kijken en passen bij de C1.

Het ziet er naar uit dat vrouwlief ervoor gaat.
Ikzelf vind het een geweldig kek wagentje met alle luxe van het hogere segment. Ik heb het dan wel over de Shine-uitvoering, zeg maar het derde uitrusting niveau.

Eens zien of een en ander rond te breien valt.

Profiel  
 
Boofle
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 12-08-2011

- C3 Puretech 68 Collection
Gepost: 11 oktober 2014 04:02 PM
  [ # 97 ]

Kek is ie zeker maar voor het geld persoonlijk best duur
inderdaad de auto lijkt meer volwassen maar of in de auto’s waar ik in gezeten heb was de stoel of bank te hoog gezet , want ik stoot me hoofd achter in en voor in moet ik me hoofd intrekken bij het instappen.
heb eigenlijk wel in alle niveaus gezeten (  ben 1.85)

maar aan de buiten kant ziet ie er minder uit dan “toys ‘r us “zoals Autoweek het noemde

persoonlijk ben ik er nog niet uit wat de volgende wagen wordt maar zit erg sterk te denken aan de Dacia Sandero mpv voor die prijs krijg je veeeel meer ruimte en ook een tsjechischs wagentje maar een die beter scoort dan de renault tegen hanger.


grt boofle

geniet nu het nog kan van je Creature Technologie !

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6049
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 oktober 2014 04:39 PM
  [ # 98 ]

Ik ben 1.90 en zit er prima in, maar je kunt natuurlijk altijd wat te zeuren hebben.
Mijn vrouw is net geen 1.60 en zit er ook prima in.

Duur is een relatief begrip. Als je ziet wat er allemaal op, aan en in zit, dan is het niet duur.
Ga maar eens kijken voor een Up ofzo. Kost hetzelfde of meer maar veel kariger uitgerust.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 11 oktober 2014 09:55 PM
  [ # 99 ]

Heb een proefrit gemaakt in een nieuwe Aygo, maar de verhoudingen in de versnellingsbak vielen me tegen tov mijn oude (2007). Verder is het gewicht van de kofferklep (ipv het simpele ruitje gekomen) véél te hoog, met name sluiten is me te lastig.

Daarentegen viel de Mii van Seat me 100% mee.
Die kan bovendien uitgerust worden met een bagage-vloer op verschillende hoogte.
Ze hebben nu overigens een actie-uitvoering die € 10.790 kost rijklaar.

Voorlopig echter alleen ‘kijken, kijken, niet kopen, hoor!’

knuffel

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 08 januari 2015 04:22 PM
  [ # 100 ]

Autorijden zonder sores met de Citroën C1 van ConnectCar

Amsterdam, 8 januari 2015 – Een groot aantal nieuwe Citroëns C1 zal vanaf nu zichtbaar zijn in Amsterdam en omstreken. Onlangs nam de directeur van ConnectCar, Hemmie Kerklingh, symbolisch de sleutel in ontvangst van de 201e Citroën C1 die wordt ingezet bij ConnectCar.

Citroën introduceerde afgelopen zomer de nieuwe C1, een zuinige en compacte stadsauto die zich uitermate goed leent voor de activiteiten van ConnectCar. Tom Vermeulen, accountmanager van Citroën Nederland, overhandigde de sleutel van de nieuwe C1 aan Hemmie Kerklingh in het centrum van Amsterdam in het bijzijn van Jeroen Tas, directeur Business to Business bij Citroën Nederland.

De reden voor ConnectCar om te kiezen voor het nieuwe model Citroën C1 was een logische: ‘We groeien momenteel erg snel en spelen met dit nieuwe aanbod in op wat onze klanten willen. De nieuwe Citroën C1 is een frisse stadsauto die zich prima leent voor de services die ConnectCar biedt’.

ConnectCar krijgt op dit moment zo’n 20 nieuwe klanten per week en dat vraagt géén halve maatregelen. ConnectCar staat voor rijden zonder beperkingen. Een gratis abonnement bij ConnectCar maakt het mogelijk de auto te boeken op een tijdstip naar keuze. De nieuwe Citroën C1 is al te huren voor een zeer scherpe, vaste prijs per uur (vanaf €2,54). Daarbij rekent ConnectCar een prijs vanaf €0,11/km inclusief BTW. Dat heeft als voordeel dat klanten niet alleen betalen voor vervoer als ze het nodig hebben, maar vooral als ze er gebruik van maken. ConnectCar beschikt over een zeer uitgebreid netwerk van parkeerplaatsen, waardoor het nooit ver zoeken is naar een parkeerplaats.

Er zijn vergevorderde plannen om het ConnectCar concept uit te rollen naar andere steden. Met de service StudentCar wordt ingespeeld op de groeiende groep studenten die van tijdelijk vervoer gebruik wil maken.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 14 januari 2015 07:53 PM
  [ # 101 ]

van de voorpagina

Test C1: Babi Pangang Expres!

Het trio C1, 107 en Aygo vormde tien jaar lang het ijkpunt in het A-segment. Dankzij gunstige fiscale regelingen, voortdurende knalaanbiedingen, zijn guitige verschijning en betrouwbare inborst bleef de C1 een waar succesnummer. Groot waren de verwachtingen toen in 2014 een nieuwe C1 verscheen. We waren er bij de officiële kennismaking bij. Nu is het tijd voor een nadere inspectie.

Vooral door zijn bescheiden afmetingen en grote wendbaarheid staat de C1 te boek als echte stadsmuis. Je komt hem in het veld dagelijks tegen. Afgeladen met kinderen die met gezwinde spoed naar de sportclub moeten, volgeladen bij de supermarkt en natuurlijk als transportmiddel voor de pizzakoerier die graag droog zit. Maar wat nou als je als pizzakoerier of lokale afhaalchinees eens wat verder moet rijden dan binnen de gemeentegrens met je warme hap? Voldoet de C1 dan ook nog? Toen een in Frankrijk wonende bekende aangaf dat hij zo’n zin had in een flinke bak Babi Pangang, diende zich een mooie gelegenheid aan voor een uitgebreide testrit met de nieuwe C1.

Van Citroën Nederland kregen we de beschikking over een vijfdeurs C1 van het nieuwste model in de frisse kleur Sunrise Red. Onze testauto is verder voorzien van verchroomde spiegelkapjes en 15 inch lichtmetaal. De binnenzijde verwent ons met een digitaal bedienbare klimaatregeling en een stereosysteem met “mirrorscreen”. Ook vind je een toerenteller, elektrische ramen voor, centrale vergrendeling met afstandsbediening en automatisch inschakelende verlichting. Wat er dan weer niet op zit, is een lampje in de kofferbak. En dat is niet alleen onhandig, maar ook wel erg schraal. Ook is de binnenverlichting eigenlijk wat ontoereikend: de unit is namelijk helemaal voorin tegen de hemel geschroefd, dus geeft weinig licht achterin. Dat is onhandig als je in het donker je kind in het kinderzitje wil krijgen. Verder is er wat luxe betreft niet veel te klagen. Het geheel is prima afgewerkt en maakt een verzorgdere indruk dan bij het vorige model. Speciaal te noemen zijn de voorstoelen die echt een stuk beter zijn. De zitting is wat langer, de zijdelingse steun is wat beter en al met al hebben we op een rit van zes uur niets te klagen gehad. Waar we wel iets over te klagen hebben, is het zicht naar achteren: de nieuwe C1 heeft een kleinere achterruit die minder ver is doorgetrokken richting dakrand. In combinatie met de naar ons idee te hoog geplaatste binnenspiegel beperkt dit het zicht naar achteren.



Tijd om op pad te gaan met onze Babi Pangang Expres. Met de nadruk op Expres, want onze C1 is niet zomaar een C1! Nee, deze is voorzien van de inmiddels bekende VTi82 PureTech motor. Die levert 82 pk in een auto van maar 860 kg. Dat moet toch wel goed rijden, dachten wij zo. Het maximale koppel van 95 Nm komt al bij 2.750 toeren vrij, waardoor je de auto schakellui door de stad kunt loodsen. De fijn werkende, elektrische stuurbekrachtiging, lichte koppeling en prima schakelende vijfbak maken de C1 tot een aangename wagen voor in de stad. Toch merk je gelijk dat deze C1 meer aankan. Met een dampende bak Babi Pangang van de Chinees zetten we koers naar de A2. De trajectcontrole tot Utrecht geeft mooi gelegenheid om vast te stellen dat de nieuwe C1 een stuk stiller is dan het vorige model en dat hij zelfs met de 1200 cc grote PureTech motor gewoon 1 op 20 loopt. Naarmate we verder afzakken richting het zuiden worden de wegen leger en kunnen we ook wat meer tempo maken. Cruisen met 130 km/h gaat heel lekker. Ook bij die snelheid valt op dat de nieuwe C1 stiller is dan z’n voorganger. De VTi82 toont niet alleen een grote drang tot versnellen, maar is ook nog eens erg soepel én trekt over een breed toerenbereik. Pas boven de 5.000 toeren neemt het vermogen wat af, maar de toerenbegrenzer wordt zonder enig morren bereikt en daar hoef je niet eens je best voor de doen. Daarbij klinkt het motortje gewoon erg lekker en de onbalans die een 3 cilinder motor nou eenmaal heeft, hebben ze bij PSA goed beperkt, al is in de C1 wel duidelijker te merken dat er een driecilindermotor in hangt dan in de C4 met e-THP, waar we eerder mee reden. Ook in vergelijking tot de variant van 68 pk is de C1 PureTech wat onrustiger bij stationair toerental. We wennen er snel aan en ervaren het niet als storend.

Nederland verlaten we via Maastricht, daarna door een druk Luik richting de E25 naar Luxemburg. Even na Luik worden we geconfronteerd met een flinke stijging. Verbazingwekkend genoeg sleurt de 82 pk het aardig volgeladen C1’tje moeiteloos naar boven. En nee, niet alleen in de vierde versnelling, maar we kunnen zelfs opschakelen naar vijf en de 120 makkelijk aanhouden. Na deze eerste serieuze klim hebben we zo’n 165 km te gaan naar Luxemburg. Heuveltje op, heuveltje af. Soms over mooi en strak asfalt, soms kuilen, richels en gaten. De C1 laat zich niet gek maken, de wegligging is gewoon prima. Strak, zeker, maar zeker niet oncomfortabel hard. Deze prima wegligging zal ons straks, op de binnenwegen in La France nog goed van pas komen, noteren we.

Na een tankstop vlak bij de Frans-Luxemburgse grens (lekker hoor, euro95 voor €1,08) rijden we vlotjes Frankrijk in. Langs Thionville richting Metz en Nancy. Een stuk wat tegenwoordig rijkelijk voorzien is van snelheidscamera’s en wisselende maximumsnelheden kent. Na Nancy pakken we de péage richting Lyon, om die vervolgens bij Montigny-le-Roi weer te verlaten en het laatste stuk van de heenreis binnendoor af te leggen. Onze eindbestemming is het jachthotel “Moulin de l’Achat” in het kleine dorp Enfonvelle in de Haute Marne. Hier gaan we de Babi Pangang afleveren.

Na het verlaten van de Franse autoroute rijden we over het verlaten Franse platteland. De C1 toont ook hier weer dat hij veel meer is dan een stadsauto. Door de fijn schakelende versnellingsbak met goed gekozen overbrengingsverhoudingen, de gretige motor en het breed aanwezige vermogen biedt de C1 op de bochtige wegen in het heuvelachtige landschap erg veel rijplezier. De wegligging blijkt, zoals we eerder al vermoedden, plezierig strak te zijn. De koets helt in erg snel genomen bochten wel wat, maar om de auto echt over de voorwielen naar buiten te laten glijden, moet je je best wel doen. De C1 is overigens standaard voorzien van ESP en een anti-doorslipregeling. Dat systeem heeft een prettige eigenschap: het grijpt in, maar niet op zo’n manier dat het je rijplezier om zeep helpt en het blijft zelfs mogelijk om, zij het beperkt, wielspin op te laten treden. Fijn om te weten dat het ESP en ASR met het ABS aanwezig zijn maar niet beperkend dus. Prima voor elkaar! Toch hebben we ook een puntje van kritiek te melden: De wielkasten zijn kennelijk niet van enige substantiële isolatie voorzien. Ieder steentje wat door de banden gelanceerd wordt, hoor je hard tegen de wielkasten slaan. Je hebt daardoor soms het gevoel dat je auto gesloopt wordt en dat komt de kwaliteitsbeleving niet ten goede. Extra isolatie van met name de wielkasten achter is dus gewenst.

Na deze mooie rit bereiken we de Moulin de l’Achat, onze logeeradres en uitvalsbasis voor de komende dagen. We hebben de 650 km in een nette 6 uur gereden en stappen zonder last van rug of benen uit de C1. De bak met Babi Pangang is zelfs nog warm! Hiermee is wel bewezen dat de C1 veel meer is dan een guitige wagen voor in de stad. Nee, zelfs voor een internationale bezorging kun je dus prima een C1 gebruiken, mits voorzien van de 82pk sterke VTi-motor.

Na twee dagen ontspannen verblijf in de comfortabele Moulin vertrekken we maandagochtend weer richting Nederland. Nu nemen we een iets andere weg richting de autoroute, waarbij we een langer stuk over de route nationale kunnen rijden om ook daar eens te kijken hoe een C1 zich gedraagt. Tja, eigenlijk geen echte verrassing: wederom overtuigt de motor in elasticiteit. Inhalen van 90 km/h naar 110 km/h in z’n vijf: gaat ook weer prima. Heuvel op? Niet nodig om terug te schakelen, gewoon gas d’r op en gaan. We rijden door naar Metz om eens goed inkopen te doen bij de Leclerc. Een mooi moment om te kijken hoeveel er in de kofferbak van de C1 past. Ook hier blijkt weer dat de hele auto wat gegroeid is want het ruimteaanbod is duidelijk beter dan voorheen. Boodschappen voor de kerstdagen, wijn en ruitensproeiervloeistof passen nog prima tussen de CitroBags met onze weekendbagage.

Tijdens de terugreis vragen we ons af waarom we deze nieuwe C1 het straatbeeld toch minder lijkt te overspoelen dan zijn voorganger. De belangrijkste reden is toch het verschijnen van veel concurrenten die zich aardig met de C1 kunnen meten. Daarnaast is ook de prijsstelling ten opzichte van deze concurrenten niet meer zo uitzonderlijk scherp. Dat is ook niet zo gek, want het is ook een veel volwassener auto geworden. Wij zouden graag een vrij kale vijfdeurs met als enige luxe centrale vergrendeling en handbediende airco zien, maar wel met de erg fijne 82pk PureTech-motor. Het touchscreen, de automatische verlichting, de lichtmetalen velgen, het stoffen vouwdak, de verchroomde spiegelkapjes; dat is toch allemaal te missen luxe in een auto die op een erg voordelige en absoluut volwaardige manier een jong gezin mobiel kan maken. We hopen dat Citroën toch zo’n relatief eenvoudig uitgeruste C1 met 82pk motor in de prijslijst op zal nemen, want dat zou de instap in de wereld die Citroën heet financieel een stuk aantrekkelijker maken. De door ons gereden C1 was een (inmiddels niet meer als VTi82 leverbare) “Feel” die door het toevoegen van een boel opties voor een bedrag van €14.825 in de showroom stond. Bestel je nu een nieuwe C1 VTi 82, dan zit je vast aan het uitvoeringsniveau “Shine” die als vijfdeurs minimaal €15.040 kost én standaard vol met luxe en opties zit, die zoals gezegd lang niet iedereen nodig heeft.

Al met al hebben we aan de Babi Pangang Expres erg veel plezier beleefd en raden we iedereen die in dit segment shopt aan om een proefrit te maken met juist de C1 VTi82, het zal een pittige, smaakvolle verrassing zijn.

Pluspunten:
+ erg fijne 82 pk sterke PureTech motor
+ veel rijplezier
+ zuinig
+ betere afwerking dan voorheen
+ betere stoelen dan voorheen

Minpunten:
- zicht naar achteren in binnenspiegel
- plaatsing binnenverlichting
- isolatie van de wielkasten matig
- prijstechnisch niet de meest interessante aanbieding

We danken Citroën Nederland voor het ter beschikking gestelde testvoertuig, de familie Timmermans voor de gastvrije ontvangst in hun hotel Moulin de l’Achat en Boudewijn van den Bogaert van CitroBag voor een set tassen.

tekst en foto’s: waterman en Lucas

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook