Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Fotootjes van de nieuwe C1 staan nog niet op het net, maar al wel die van het C1-zusje de Peugeot 108. Wat ik er zo van lees gaat ie wel duurder worden dan de huidige. Ook meer motoren beschikbaar. En een ‘roldak’.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Ik vind de nieuwe 108 erg leuk, zeker met het roldak, maar ik heb dan ook een roldak op mijn auto
De verschillende kleuren maakt ‘m nog wat vrolijker. Jammer dat ze hoger geprijst worden.
Ben benieuwd of de C1 net zo wordt als de 108 of toch iets meer een eigen gezicht krijgt.
Vond deze (impressie?) van de C1:
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 22-01-2012
- C6 (2005-2012) 3.0 Exclusive 2012
Ziet er goed uit!
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Smoelt goed, ben alleen benieuwd, wat er met de prijzen gaat gebeuren. De huidige C1 is nog redelijk betaalbaar.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
en hier de eerste foto
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Citroen/C1_2014
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
voor degeen met smoelenboek: kijk even bij citroen nederland,staan wat meer foto’s ...op het 1ste gezicht,valt hij me niet tegen.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zijkant erg fraai, achterkant mooi met de DS3-achtige achterlichten. Leuk dat roldak ook in een fel kleurtje. Opvallend in twotone. Maar de voorkant… vind die lampen wat vreemd, waardoor ze een wat oelige blik heeft. Doet mee op de een of andere manier ook een beetje aan de oer-Twingo denken. Hoe dan ook: anders dan anders, maar of ik het nu zo mooi vind… Maar ‘ns afwachten. Misschien moet ik wennen .
Totaal aantal Berichten: 17390
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
van de voorpagina
Citroën onthult de nieuwe C1
Op de Salon van Genève toont Citroën de nieuwe C1. Het is een nieuwe versie van de bestseller waarvan sinds zijn introductie in 2005 meer dan 760.000 exemplaren zijn verkocht. Als sprankelende en ongecompliceerde stadsauto verschijnt deze in een 3- en 5-deursversie en in een versie met open dak: de Airscape.
Een uitgesproken design
De nieuwe Citroën C1 is leverbaar in een 3-deurs en een 5-deurs versie, als hatchback of met open dak (Airscape). De dynamische, energieke stijl wordt benadrukt door de visuele continuïteit tussen de voorruit en de zijruiten, met zwarte voorruitstijlen en, afhankelijk van de uitvoering, verchroomde raamomlijsting aan de onderzijde. Het front heeft de kenmerken van de nieuwe modellen van Citroën, met de koplampen in twee delen die hem, in combinatie met de ronde units, een guitige blik geven. De kenmerkende verticale LED-dagrijverlichting benadrukken zijn lachende blik en sterke karakter. De achterkant is dynamischer geworden door een glazen achterklep en de vierkante achterlichten met 3D-effect.
Aantrekkelijke kleuren
De vrolijke, sprankelende nieuwe Citroën C1 is leverbaar in acht trendy carrosseriekleuren, van het elegante Caldéra zwart, Gallium grijs, Carlinite grijs en Olive Brown tot het heldere Lipizan wit, Smalt Blue, Scarlet rood en Sunrise Red. Hij kan ook worden gepersonaliseerd in een combinatie van twee kleuren. Er zijn twee speciale introductieversies, waarbij het dak een andere kleur heeft dan de carrosserie (dak Olive Brown en carrosseriekleur Lipizan wit). De versie met open dak Airscape heeft ook twee kleuren. Zo kan er voor het linnen dak gekozen worden uit Sunrise Red, Black en Grey, die in dat geval ook anders zijn dan de carrosseriekleur.
Ook het interieur van de nieuwe Citroën C1 is licht, ongedwongen, vrolijk en kleurrijk. Het strakke dashboard is opgevrolijkt met kleurige accenten: bij het multimediafront, de sierlijsten om de uitstroomopeningen en de steunplaat van de versnellingspook. De carrosseriekleur komt subtiel terug in de portierpanelen.
Airscape: een uitnodiging om van elk moment te genieten
De nieuwe Citroën C1 zorgt elke dag voor rijplezier en heerlijke rijsensaties. De Airscape-versie met open dak is verkrijgbaar in een 3-, maar ook in een 5-deurs versie, wat exclusief is in dit segment. Het soepele linnen schuifdak heeft uitzonderlijke afmetingen (800 mm x 760 mm), is eenvoudig in gebruik en elektrisch bedienbaar.
Compacte afmetingen voor meer wendbaarheid
Er passen vier volwassenen in de nieuwe Citroën C1, die zowel voor- als achterin voldoende ruimte hebben. Beide versies (3- en 5-deurs) hebben compacte afmetingen (l 3,46m, b 1,62m, h 1,45 m). Daarmee blijft het een veelzijdige stadsauto, een van de compactste op de markt. De beperkte afmetingen zorgen voor een grote wendbaarheid, dus gemakkelijk manoeuvreren. Aan dit laatste dragen ook de efficiënte draaicirkel van 9,6 m en de elektrische stuurbekrachtiging bij.
Systemen die het leven vereenvoudigen
De C1 heeft verdeeld over het interieur een heleboel handige en slimme opbergruimtes, met onder meer bekerhouders en een dashboardkastje met klep waarin een literfles past. De nieuwe Citroën C1 is ook een ergonomische auto. De praktische bagageruimte van 196 liter is goed toegankelijk doordat de hoedenplank wegklapt als de achterklep wordt geopend. Als de achterbank is neergeklapt, wordt de bagageruimte vergroot tot 780 liter. Uiteraard is ook gedacht aan uitrustingen die zorgen voor meer comfort in de auto. Zo is er bijvoorbeeld automatische airconditioning, stoelverwarming en is er, voor de 3-deurs versie, een geheugenfunctie voor de positie van de voorstoelen leverbaar.
De combinatie van comfort en wegligging
In vergelijking met de vorige generatie heeft de nieuwe Citroën C1 een nieuwe, vier kilo lichtere achtertrein, nieuwe schokdemperveren, nieuwe schokdempers en een nieuwe stabilisatorstang met een grote diameter. Dit zorgt voor een veercomfort van topniveau en een onberispelijke wegligging. Daarnaast biedt de nieuwe elektrische stuurbekrachtiging de perfecte combinatie van comfort en precisie. Het sturen gaat licht, aangenaam en nauwkeurig, zowel in de stad als op de snelweg, wat in hoge mate bijdraagt aan het rijplezier. Dan zijn er ook nog de nieuwe kleinere (14 en 15 inch) banden met zeer lage rolweerstand, die bijdragen aan efficiënt remgedrag en een lager brandstofverbruik.
wordt vervolgd
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17390
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
vervolg
Een touch screen tablet en internet
De nieuwe Citroën C1 beschikt over intuïtieve en gebruiksvriendelijke technieken. Zo kan hij worden uitgerust met een 7 inch touch screen tablet, waarmee alle mediafuncties kunnen worden bediend (radio, telefoon, afspelen van video’s, boordcomputer). Nooit alleen, altijd online. De nieuwe C1 biedt nog meer connectiviteit dankzij Mirror Screen. Met deze technologie kan de inhoud van een smartphone worden gekopieerd en bediend via het 7 inch touch screen. Hiervoor hoef je alleen te controleren of je smartphone hiervoor geschikt is, de app voor het uitwisselen van gegevens te installeren en de telefoon aan te sluiten op de USB-poort van de auto. Via de 7 inch touch screen tablet kunnen vervolgens alle functies van de smartphone worden gebruikt: navigatie, telefonie, adresboek, muziek, webradio, plus alle andere handige apps.
Techniek ten dienste van gebruiksgemak
In de nieuwe Citroën C1 is het ontspannen rijden. Parkeren in een krappe plek wordt kinderspel met de achteruitrijcamera die zijn beelden weergeeft op het 7 inch touch screen tablet. De nieuwe Citroën C1 is nu ook uitgerust met een Keyless entry en start systeem. Met deze functie kan de bestuurder de auto instappen en de motor starten zonder de sleutel uit zijn zak te halen. Dit systeem was al aanwezig op auto’s uit het hogere segment en maakt het leven van de gebruikers een stuk gemakkelijker. Een andere handige technologie de Hill-start assist, voor makkelijk wegrijden op een helling. Het wordt standaard aangeboden en kan zeer handig zijn in de stad, bijvoorbeeld bij het uitrijden van een ondergrondse parkeergarage. Deze functie houdt de auto automatisch twee seconden op zijn plaats en zorgt er zo voor dat de bestuurder moeiteloos kan wegrijden op hellingen van meer dan 3%.
Voor een lagere prijs
De nieuwe Citroën C1 is ook prijstechnisch slim, met een betaalbare aankoopprijs en een beperkte kilometerkostprijs. Het gewicht van slechts 840 kg, de banden met zeer lage rolweerstand en de efficiënte nieuwste motoren komen het brandstofverbruik en de onderhoudskosten ten goede.
Efficiënte motoren
De nieuwe Citroën C1 is leverbaar met twee benzinemotoren van de laatste generatie. Met de e-VTi 68 Airdream gekoppeld aan een 5-versnellingsbak, met Stop&Start; technologie en een speciaal ‘aero pack’, behoort de nieuwe Citroën C1 tot de zuinigste (3,8 l/100 km) en milieuvriendelijkste auto’s (CO2-uitstoot van 88 g/km) van het segment. Deze VTi 68 motor wordt ook aangeboden met een elektronisch bediende versnellingsbak: ETG (Efficient Tronic Gearbox). Deze 5-versnellingsbak beschikt over een kruipfunctie en verbeterde pedaalafstellingen, zodat de auto rustig weg kan rijden en meer rijcomfort biedt.
De nieuwe Citroën C1 is ook leverbaar met de nieuwe VTi 82 motor van de PureTech-familie. Deze 1.2 3-cilinder benzinemotor met 82 pk wordt geproduceerd in Frankrijk en maakt gebruik van innovatieve, efficiënte en zuinige technologieën voor een verbruik van 4,3 l/100 km en een CO2-uitstoot van 99 g/km, terwijl hij tegelijkertijd een pittig en comfortabel rijgedrag biedt. De nieuwe Citroën C1 heeft een koppel van 118 Nm en een acceleratievermogen van 0 tot 100 km/h in 11 seconden.
bron: persbericht Citroën Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Mooi karretje, een stuk minder kaal dan de vorige maar dat moet ook wel als je wil concurreren met VW UP! Maar hij zal ook wel iets duurder zijn dan nu…
Ik hoop dat er één kan rijden na m’n huidige.
Is het trouwens weer een samenwerking met Toyota?
Totaal aantal Berichten: 823
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Er komt wederom een 107(108) en een Aygo. Op Citybugclub las ik , dat de Peugeot ongeveer even duur blijft als de huidige, dat zal dus met de C1 ook wel zo worden.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Totaal aantal Berichten: 17390
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De precieze prijzen zijn nog niet bekend, maar de nieuwe C1 zou goedkoper moeten worden dan de huidige…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat zou ik een knappe prestatie vinden, gezien de upgrade die de auto krijgt.
Totaal aantal Berichten: 17390
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
VOOR EEN LAGERE PRIJS
De nieuwe Citroën C1 is ook prijstechnisch slim, met een betaalbare aankoopprijs en een beperkte kilometerkostprijs. Het gewicht van slechts 840 kg, de banden met zeer lage rolweerstand en de efficiënte nieuwste motoren komen het brandstofverbruik en de onderhoudskosten ten goede.
Die “lagere prijs” had ik geïnterpreteerd als lagere aanschafprijs, maar het zou weleens op lagere kosten per kilometer kunnen slaan. Goed, daar gaat het uiteindelijk om en de aanschafprijs is daarin slechts een van de componenten…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Daar sta ik van te kijken. Ik kreeg bij de introductie van de 108 juist het idee dat ie wat hoger in de markt werd gezet. Maar als dat niet zo is is dat alleen maar te prijzen… Maar de bedragen zullen dan wel flink toenemen als je ‘m wat aankleedt, personaliseren zoals dat tegenwoordig heet.