3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Madame Mativoire (C4 1.6 HDi) gaat ingeruild worden…
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 27 maart 2014 05:25 PM
  [ # 31 ]

Die reinigingsset heb ik al. Als ik (gokje) nog twee keer kan reinigen met die set dan kan ik in totaal 150k km met deze filter doen voordat ik een nieuwe reinigingsset moet kopen. Met een service interval van 20k zijn dat dus 8 papieren filters waar ik bij een onderhoudsbeurt niet voor hoef te lappen. Kostentechnisch loont het dus.

Meer vermogen verwacht ik verder ook niet, wel denk ik iets aan soepelheid te kunnen winnen. 40% minder drukval / luchtweerstand bij dezelfde luchtdoorlaat is niet niks. Maar dat is nog steeds bonus / mooi meegenomen.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 27 maart 2014 07:26 PM
  [ # 32 ]

Te verkrijgen bij original carpasrts.nl, zie url

http://www.originalcarparts.nl/automerken/citroen-onderdelen/ds3/onderdelen?page=4

Ben zelf ‘fijngevoelig typje’, ik meen wel enig verschil in oppakken van motor te bespeuren met K&N luchtfilter.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 28 maart 2014 02:19 PM
  [ # 33 ]

Voor de lunchpauze richting viswinkel voor wat kibbeling voor mij en collega’s. Terug maar met raam open gereden (vanwege de gebakken vis lucht die niet in het interieur hoeft te blijven hangen) en dan valt het echt vééél meer op dat er een oliestoker in het vooronder ligt. De geluidsisolatie is dus puik geregeld. Zoveel traktor klinkt er echt niet door met gesloten ramen.

Verse kibbeling, in krokant gebakken beslag, met wat ravigottesaus… Zo moet een lunch niet iedere keer verlopen. Wel erggg lekker.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 04 april 2014 08:44 PM
  [ # 34 ]

Even een update:

Normaal doe ik een wasstraatje, maar woensdagavond was het dusdanig lekker dat ik besloot om een handwasje te doen. Netjes met het Two Bucket System, dus 1 emmer om de spons uit te spoelen (om zo de kans op zand in je spons te verminderen) en 1 emmer met sop. Geen fancy spul erna, daarvoor is het bij mijn werkgever toch veel te vies.

Verder ging er vandaag weer een lading VPower in.

Een paar honderd meter na het tankstation (en dus de tellers gereset) heb ik de Cruise Control op 105 gezet (101 GPS km/uur) en in alle ontspannenheid naar werk geforensd. Na die rit stond er dit:

Terug, bijna thuis, was het gemiddelde gezakt naar 1:23,3 voor 85 km en werd dit getoond: 

Eenmaal op de oprit geparkeerd stond er een nog optimistischer stand: 1460 km over in de tank, 91 km gereden. Nou kan het beestje best zuinig rijden, maar een totaal van 1550 km actieradius neem ik met een paar kilo strooizout.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 04 april 2014 09:20 PM
  [ # 35 ]

Een keer gas geven en het gemiddelde zakt met 500km Smile

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 14 april 2014 09:54 PM
  [ # 36 ]

Nou, de K&N 33-2975 Replacement Air Filter is besteld!

Uiteindelijk bij Amazon.co.uk gekocht, voor €53,25, inclusief verzendkosten en omrekenen van £ naar € volgens Amazon wisselkoers.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 16 april 2014 11:32 PM
  [ # 37 ]

Vandaag ging er weer stookolie in. Daarmee wist ik hoeveel liter er van de afgelopen tank gebruikt waren. Het blijkt toch een best aardig verbruik te worden.

Nu dus Shell Fuelsave diesel in plaats van V-Power om te kijken wat voor verschil dat oplevert. Gewone diesel meurt in ieder geval heel wat meer dan synthetische diesel, dat was wel duidelijk. En het zal wel aan mij liggen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de motor ook een klein beetje anders klinkt, iets meer “traktor” dan voorheen. Maar dat kan ook tussen de oren zitten.

Ik merk wel dat ik anders ben gaan autorijden, nu met deze oliestoker. Gewoon de cruise control (van het idee hoefde ik voorheen gewoon niets te hebben) op 105, en relaxed touren maar.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 20 april 2014 12:46 PM
  [ # 38 ]

En toen kwam PostNL het pakje van Amazon.co.ul brengen met de K&N filter. Die ging er vandaag dus in.

Eerst de twee rubber sluitingen lostrekken en de isolatie aan de kant schuiven/leggen:

Dan wachten er drie torx’jes op losdraaien:

En dan de kap eraf! Alhoewel…

Er zit, aan de accu-kant, nog een clipje dat de kap vasthoudt. Om daar bij te kunnen moet het reservoir met DOT4 remvloeistof los en aan de kant. (twee torx schroeven)

Daarna is het eenvoudig, oude filter eruit, randen schoonmaken, nieuwe filter erin, optioneel kap voorzien van sticker, kap terug, controleren of de kap goed ligt, schroeven goed vast, clipje terug, reservoir weer terugschroeven, en klaar.

... Alleen valt je oog dan nog op dit:

ohh

Zeg, aannemende dat de koelvloeistof bij de afleverbeurt is afgetopt, is het verdacht dat 4000 km later het KVS niveau beneden minimum zit. Dat moeten we de komende tijd goed in de gaten houden. Dit is potentieel de reden dat ik er goed aan gedaan heb die 6 maanden occasion garantie te nemen.

Wat aanvullen later (ook de ruitensproeiervloeistof maar gedaan) kan het er (net) mee door. Meer KVS had ik niet staan, anders was het tot Max aangevuld.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 20 april 2014 12:58 PM
  [ # 39 ]

Hoop voor je dat het puur een kwestie is van een reeds te laag niveau bij oplevering.

Maar als er wel wat aan de hand is: kijk even goed de garantievoorwaarden. Ik koop jong gebruikte auto’s enkel met Bovag garantie, die is namelijk uitgebreider dan de garantievoorwaarden van merken of samenwerkingsverbanden. Sterker nog: onder Bovag garantie valt bijvoorbeeld een uitlaat of koppeling, dat wordt door de meeste andere garantieplannen niet gedekt.

Maar goed; het dit even opgeschreven omdat het misschien handig is om te weten voor de toekomst, bovenal hoop ik dat er verder niets aan de hand is.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 20 april 2014 02:59 PM
  [ # 40 ]

Ff een ander vraagje..
Heb jij dit stekkertje ook zien zitten bij jouw auto?

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 20 april 2014 05:44 PM
  [ # 41 ]

Eerst nog even:

Wat betreft de stekker:

Die zit er bij mij dus niet. Niet los tenminste. Het lijkt er op dat het een stekker voor iets op de airco leiding is.

Als het oogt als de stekker rechts in beeld dan hoort het dus bij de airco.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 april 2014 06:10 PM
  [ # 42 ]

Zeg, haal die sticker er eens heel vlug af. Of ga je nu ook op zondagmiddag op de parking van de Mac rondhangen? Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 20 april 2014 06:51 PM
  [ # 43 ]

Goh, ik zie een herhaling van zetten Razz

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199213/P300/#1525217

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
henkiehenk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-04-2008

Gepost: 20 april 2014 07:39 PM
  [ # 44 ]

De koelvloeistof kan ook gewoon lekken ,,slang,radiator,kachel enz ,,je ruik het meestal wel bij de uitlaat stationair een zoete lucht ,
Je kan ook een gassen test doen ,,warm rijden en dan het koelvloeistof vaatje voorzichtich openen en (bij een geode autozaak te verkrijgen) met het flesje er boven slangetje in het vaatje (niet in de vloeistof) in het balletje knijpen zodat de lucht word opgezogen en door de vloeistof in het flesje borreld verkleurd de vloeistof ik geloof blauw je koppakking lek ,,blijfd het groen niets doen Mr. Green koppakking oke

Gr Henk

citrofiel /dieselmonteur scheeps ,,
werkplaats SHM stoom Hoorn en chef trein stoom

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 20 april 2014 08:31 PM
  [ # 45 ]

Nu wordt het spannend..
Die stekkers zitten erook..
Deze is extra, als je goed kijkt zie je dat er bij mij een extra kabel loopt met deze stekker aan…
Raadsel huh

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook