2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s CX 22 TRS 1986
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 13 maart 2014 08:44 PM
  [ # 16 ]

Gefeliciteerd met de aankoop, groot gelijk dat je het wel gedaan heb ondanks dat je eerst nooit durfde; je kan beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan de dingen die je niet gedaan hebt Wink
Veel hobby plezier, ik lees graag mee!

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 27 maart 2014 01:19 PM
  [ # 17 ]

Er is inmiddels een mail onderweg naar de eerste eigenaar waar ik het over had met de vraag contact op te nemen met Timo, ik kan al wel bevestigen dat de CX haar leven is begonnen als ‘demonstrator’ bij Citroengarage Van Schie in ‘s Gravenzande!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2014 01:29 PM
  [ # 18 ]

Ik vind die half zwarte bumper wel mooi! maakt de bumper van de serie2 ietsje minder massief!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 27 maart 2014 01:31 PM
  [ # 19 ]

van harte met je aanwinst en welkom bij de cx deel op het forum

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 maart 2014 01:34 PM
  [ # 20 ]
bogaard77 schreef:

Ik vind die half zwarte bumper wel mooi! maakt de bumper van de serie2 ietsje minder massief!

Plus 1

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 27 maart 2014 03:41 PM
  [ # 21 ]

Dan vind ik geheel zwarte bumpers bij een witte toch mooier staan, dan “werkt” de lijn met de dorpel ook beter.

Ook wel ‘s gezien dat ze de eigenlijke bumper zwart hadden gemaakt en juist het onderste deel ervan wit gelaten, maar dat vond ik ook geen gezicht.

Maar feli, Timo, maak er wat moois van Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 maart 2014 03:58 PM
  [ # 22 ]

Tikje late reactie - maar gefeliciteerd. Ikzelf heb ook heel lang de CX niet aangedurfd - volledig onterecht, weet ik intussen Smile

Profiel  
 
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 27 maart 2014 09:08 PM
  [ # 23 ]

Ziet er goed uit, heel veel plezier er mee! En dat gaat vast lukken

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 27 maart 2014 10:25 PM
  [ # 24 ]
jmmj schreef:

Er is inmiddels een mail onderweg naar de eerste eigenaar waar ik het over had met de vraag contact op te nemen met Timo, ik kan al wel bevestigen dat de CX haar leven is begonnen als ‘demonstrator’ bij Citroengarage Van Schie in ‘s Gravenzande!

En ik heb inmiddels al een mail gehad met leuke weetjes over de CX, onwijs leuk. Bedankt voor het in contact brengen!

Mijn eerste indruk van het zwarte vlak op de voorbumper was voor mij ook een “nee”, maar toch als je kijkt op de foto’s van de zijkant ‘klopt’ de lijn nu wat meer. Maar toch weet ik nog niet of ik hem laat zitten of op zoek ga naar een andere bumpert. Denk toch het laatste. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 maart 2014 10:50 PM
  [ # 25 ]

Het eerste werk is verricht aan de CX! Een week of 2 geleden had ik de CX stationair draaien buiten bij de stalling. Ik was wat aan het rommelen in de stalling en om de CX, waarna ik opeens een gesis hoor. Loop naar de CX en zie al een rood lampje branden. Gelijk motor uit en het was meteen duidelijk, lekke koelslang. Een klein haarscheurtje, maar wat een zooi maakt dat zeg. Gescheurd op de slangenklem.

IMG_2263

Ik zat te twijfelen om de koelslang gewoon in de korten, maar toen zag ik dat de slang nog voor weinig gewoon nieuw leverbaar was, dus maar een nieuwe slang besteld en er op gezet! Tesamen met wat andere onderdelen besteld.

Afgelopen zondag ben ik begonnen met het aftappen van het koelsysteem. Toen de koelslang vervangen, de thermoschakelaar vervangen. Ook héél veel slangenklemmen vervangen (zaten allemaal rotte klemmen in die bijna allemaal afbraken bij het losdraaien). Verder zit er onder de radiateur een ijzeren pijp waar 3 slangen op aangesloten worden. (Deels te zien op de eerste foto van dit bericht). Die was behoorlijk roestig op het eerste gezicht. Even losgehaald, maar gelukkig een hele dikke pijp wat alleen wat oppelvlakteroest had.

IMG_2318

Helemaal schoon gekrabt, ziet dat er ook weer wat fraaier uit. Verder wilde ik preventief de thermostaat nog doen, maar iets te veel gelezen over afbrekende bouten van het thermostaathuis dus dat durfde ik voor nu niet aan. Toen het vullen en ontluchten. Dat viel me nog alles mee. Al vrij snel begon die te lekken uit de ontluchtingsnippel. Die dichtdraaien en wachten, wachten. Maar daar sloegen de ventilatoren aan, yes!

Verder nog vervangen: Verdelerkap & rotor, bougiekabels, luchtfilter.

IMG_2327

De nieuwe koelslang en thermoschakelaar, altijd leuk die nieuwe onderdelen Wink

IMG_2316

Bougies wilde ik ook doen, maar helaas kwam ik erachter dat ze de verkeerde hebben geleverd.

Verder nog preventief alle stekkerverbinden nagelopen en schoongemaakt in de motorruimte. Eerder werkte de luchthoorn plots niet meer, maar nu werkt de luchthoorn ook weer, die is natuurlijk erg leuk op een CX!

Citroen CX

IMG_2323

Zoals te zien, was ik in goed gezelschap. Wink

Daarna proefrondje gereden, zalig! Volgende op het programma zijn de voorste veerbollen en voorraadbol, met de LHM. En natuurlijk de motorolie met filter. Ik twijfel alleen nog welke olie ik het beste kan nemen. Kan de 10W40 half-syntheet die in mijn Xantia zit ook prima in een CX, of kan ik beter wat dikkere olie kiezen? (15W40?)
Verder nog een vraag of de diravi bol, klopt het dat dit gewoon dezelfde type bol is als de voorraadbol?

Nog een laatste foto:

Citroen CX

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 maart 2014 11:02 PM
  [ # 26 ]

Is bij de CX geen Diravi-bol, maar remaccubol.
En ja, gelijk aan de bol op de drukregelaar.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 31 maart 2014 11:18 PM
  [ # 27 ]

Te warme motor doet geen wonderen voor je koppakking. Ik spreek uit ervaring, weet je ook of die van jou nog goed is? Kan handig zijn om te weten als je nog verdere kosten gaat maken.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 31 maart 2014 11:20 PM
  [ # 28 ]

De motor is niet warm gelopen. Verder zijn er ook geen symptonen van een lekke koppakking, daar maak ik me niet zo zorgen over.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 31 maart 2014 11:23 PM
  [ # 29 ]

Top!!! Helemaal goed. Mijn 22 TRS was na een keer te warm lopen overleden helaas. Nou ja overleden. De koppakking was helaas overleden en de rest van de auto had toen niet de waarde het te maken. Nu zou ik er niet meer over twijfelen. Succes verder met de CX.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 21 april 2014 10:44 PM
  [ # 30 ]

Eindelijk van die platte voor veerbollen af! Wat een compleet andere auto is het nu. knuffel

Oud & nieuw Laughing


Citroen CX by Timo1990NL, on Flickr

Ik heb de voorste veerbollen en de voorraadbol vervangen. Achter veert nog redelijk. Diravi werkt perfect, dus die bol heb ik ook laten zitten.

Verder wat roestplekjes aangepakt en behandeld. Het was afgelopen zondag zalig weer om lekker met de CX bezig te zijn.


Citroen CX by Timo1990NL, on Flickr


Citroen CX by Timo1990NL, on Flickr


Citroen CX by Timo1990NL, on Flickr

Er zijn alleen 2 dingen waar ik niet uit kom, en ik hoop dat iemand die iets meer kaas heeft gegeten van elektra misschien een tip kan geven wat ik nou over het hoofd zie.

Dat is ten eerste de ruitensproeierpomp. Die deed het niet. Er zat een Renault pomp ingebouwd wat niet hoort en niet lekker zat, dus die had ik er uit gehaald en de stekker weer aangepast zoals het hoort. Ik meet 12,7 volt op de stekker. Ik voel het ruitensproeierpompje iets tikken/schudden als ik de sproeischakelaar indruk, maar geen hoog zoem geluidje wat zo’n pompje hoort te doen. Pompje stuk? Van de sloop 3 pompjes meegenomen uit een BX. Alle 3 hetzelfde verhaal, bij het sproeien voel je het pompje tikken en het schoepje draait soms een stukje, maar meer niet. Toen in een BX geprobeerd en ja hoor, aansluiten en gelijk zoemen als je gaat sproeien. Weer in de CX geprobeerd, maar alleen iets tikken maar meer niet. Wat kan er nou verkeerd zijn?

Dan de kentekenplaatverlichting.
Op de stekker die in de kofferbak uit komt, meet ik 12 volt. Volg ik de kabels naar de lampjes, meet ik niks meer. kabelbreuk? Kabels doorgemeten, maar geen breuk. Brakke stekker? Schoon gemaakt, geen verbetering. Dan de stekker er tussenuit knippen en de kabels maar doorverbinden aan elkaar. Nog steeds geen 12 volt bij de lampjes, maar na het doormeten blijkt de verbinding wel goed te zijn. Ik sta op het punt om gewoon nieuwe bekabeling door de achterklep te trekken, maar ik ben nu toch wel benieuwd wat ik eventueel nog kan proberen?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook