4 van de 15
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Art’s CX 20RE. Verkocht!
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 30 mei 2014 09:23 PM
  [ # 46 ]

Okee, maar als ze gewoon herbruikt kunnen worden maakt het ook niet zoveel uit hoeveel er zitten.
D vraagbaak zei dat er nieuwe tussen moesten, maar als jullie uit ervaring weten dat de oude ook nog meestal voldoen herbruik ik ze wel.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 mei 2014 09:38 PM
  [ # 47 ]
René Jongejan schreef:

Het zijn er echt 2 per kant, Frank!

Dus totaal 4.

Net nog even een klauw bekeken van de voorkant maar daar zit toch echt maar 1 gaatje met 1 rubbertje.
Of zou serie 1 en 2 verschillend zijn?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 mei 2014 11:01 PM
  [ # 48 ]

Heb een set serie 2 klauwen bekeken, 2 rubbertjes per klauw.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 mei 2014 11:44 PM
  [ # 49 ]

Bedoel je nu aan beide zijden 1 rubbertje ,of twee gaatjes.
Bij mij zit er aan de bovenkant 1 gaatje met 1 rubbertje.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 mei 2014 07:46 AM
  [ # 50 ]

Een serie 2 voorremklauw heeft totaal 6 gaten, 4 voor de bouten.
2 aan de voorzijde en 2 aan de achterzijde, zowel voor als achter zit een verbindingsgat voor de LHM, elk met een rubbertje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 juni 2014 11:16 PM
  [ # 51 ]

Vanmorgen begonnen met wat laswerk dat nog aan de voetenbakken van mijn cx gedaan moest worden.
Ik ben begonnen met de bestuurderskant omdat die er het ergst aan toe was.


 

 


 

 


 

 



slijptol er in gezet.

 

 

 

 


tijdens het lassen..

 

 

 

 

 

 

 



dit is tot waar ik gebleven ben., Omdat ik maar een ochtendje tijd had en laswerk altijd langer duurt dan je van te voren denkt.
Volgende keer het plaatje aan de binnenkant van de dorpel nog aflassen en et gat bij de a-stijl uitslijpen en lassen. En als dat klaar is netjes alles behandelen en afwerken.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 07 juni 2014 11:21 PM
  [ # 52 ]

Oei, dat zijn best serieuze gaten!
Is het een beetje wat je verwacht had of zat er meer ventilatie in dan je aanvankelijk gezien had bij de aankoop?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 juni 2014 11:25 PM
  [ # 53 ]

Ad,goed bezig.
Je dorpel is rot,omdat er water door je A stijl komt.waarschijnlijk nu nog als het regent.
Dit komt ergen bij je motorkap schanier vandaan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 08 juni 2014 12:11 AM
  [ # 54 ]

Bij de ruil wist ik wel van de meeste ventilatiegaten die er nog in zaten, enkele heb ik zelf gevonden.Ze zijn vaak wel groter dan aanvankelijk op t eerste gezicht lijkt, maar is dat niet altijd zo??  Ik heb nu wel de cx goed in kaart waar al het rot zit. ,dus dat komt wel goed.
Ik ben op de helft, vorige eigenaar heeft ook al een hoop laswerk gedaan oa aan de dorpels onder de plastik kappen. Die zijn dus gelukkig hard nu. 

Ik zal die motorkapscharnier eens goed nakijken waar het water binnen kan komen. Er zit daar geen rottigheid rondom . Als het laswerk allemaal gedaan is ga ik de cx ziezo eens goed tectyleren n de holle ruimten.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 juni 2014 01:39 AM
  [ # 55 ]

het spijt me maar dit is het niet.
beter schoon maken, meer stroom en de knop langer indrukken.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 08 juni 2014 08:58 PM
  [ # 56 ]

Het is maar een hobby lasapparaat, wel met gasfles maar niet al te veel mogelijkheden.
Stroom kan op 4 standen. Kan hem wel wat hoger zetten , maar hoop niet dat de gaten er in geblazen worden haha. Maar het laswerk is nog niet klaar hoor, het zit wel goed vast, je ziet de smelt plekken van de lassen ook aan de andere kant van het plaat.  Ik moet de lassen nog glad slijpen na afloop en verder afwerken.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 08 juni 2014 09:45 PM
  [ # 57 ]

dat gaten branden valt wel mee (tenminste als je zover weggeslepen hebt dat alle roest weg is).

zorg dat je goed massa hebt op schoon blik.
en dat wat je wil gaan lassen echt 100% schoon is (verf en roest weg)
stekend lassen, dus de toorts iets in de richting waar je heen wil.
en dan lasjes van een halve cm of zo(niet op 1 plek houden)

probeer maar eens op stand 4 en dan net zoveel draad dat het mooi dicht vloeit.
desnoods op stand 3.

en natuurlijk eerst even op wat losse stukjes blik oefenen.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 08 juni 2014 11:27 PM
  [ # 58 ]

Ik ga het proberen volgende keer very good

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 juni 2014 11:29 PM
  [ # 59 ]

Inmiddels is het lawerk aan de voetenbak links afgerond.



Nog even een verfje, en de bekleding erover en klaar.


Omdat het klokje in het balkje van het dashboard niet werkte en ik geen ander balkje voor handen heb,,
heb ik er een kokje uit een bx in gebeunt.







Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 juni 2014 12:03 AM
  [ # 60 ]

Zo, dat is een lekker klusje om alles passend te maken en in model te kloppen.
En je hebt zelfs het rubber in de grondverf gezet very good Wink

Profiel  
 
 
4 van de 15
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook