3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
ervaringen met een U23
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 mei 2014 09:19 PM
  [ # 31 ]

Rinus:
Dat koppel op de aandrijflijn hangt ook sterk af van wat je met de U23 gaat doen: Als je wilt rijden met de maximale belasting ( 9 ton dacht ik), dan wordt je aandrijflijn behoorlijk belast, maar als je zeg met 3.500 kg gaat rijden dan is dat natuurlijk een andere zaak. In de UK: Neem een Vm diesel met automaat uit een rover/range rover met achterwielaandrijving, die vindt je bij bosjes denk ik zo.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 19 mei 2014 12:21 PM
  [ # 32 ]

Neah geen Rover troep in mijn auto’s!!! Dat er nu een mini op mijn 1-kolommer “hangt” is al erg genoeg Wink
Gisteren naar een ‘58-er U23-50 wezen kijken. Wel een uitdaging en heel veel werk om weer in elkaar te puzzelen.
M.b.t. MOT (engelse APK) is er een vrijstelling voor alles onder de 3,5 ton van voor 1960 wat privé (dus niet commercieel) wordt gebruikt…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 19 mei 2014 12:27 PM
  [ # 33 ]

Ik wil nu juist een 2 liter 8 klepper HDi (met automaat) inbouwen, heb al zitten puzzelen met de overbrengingsverhoudingen en gezien de grotere massa en de ongunstige(r) vorm is de aandrijflijn die ik heb gekozen volgens mij ideaal. 4e versnelling is een echte overdrive en geeft 100km/u bij iets meer dan 3000tpm (bijna 140km/u bij 4000tpm, moet je denk ik alleen niet willen!!!).

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 mei 2014 12:31 PM
  [ # 34 ]

Dat gaat ie uberhaupt niet halen. Het ding hebt heeft een frontaal oppervlak van een tuinhuis… Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 20 mei 2014 08:09 PM
  [ # 35 ]

De U23 van 1958 is niet zo heel groot hoor, de breedte is ongeveer 1.95m en hij zal 1,99m hoog worden (ik wil de huif niet echt uit laten steken boven de cabine).
Dat betekend dat het frontaal oppervlak minder is dan van mijn bus (C32) en die loopt 120 op vlakke weg met 75pk en een fractie kortere eindoverbrenging dan de U23 zou gaan krijgen.

Ik denk dat 120 technisch zeker wel mogelijk is met de Hdi. Ik wil dat alleen niet doen met de originele remmen!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
theo joosten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 21 mei 2014 12:56 AM
  [ # 36 ]

ik zie wel dat je echt toe bent aan een u23 Wink

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 21 mei 2014 11:51 AM
  [ # 37 ]

dat lijkt me duidelijk toch, het gaat me er vooral om het karakter van deze historische vrachtwagentjes te behouden!!!
Wink

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 juni 2014 07:46 PM
  [ # 38 ]

ik loop altijd te klooien met camera’s en geheugen kaartjes daarom normaal veel woorden en weinig plaatjes, maar ik denk dat ik deze keer toch een paar “inspirerende” plaatjes heb.
De grote ronde gaten in het schutbord zijn er om frisse lucht in de cabine te laten! De radiator staat direct voor het schutbord en al de ruimte ervoor is dus “frisse lucht”. De motorkap in het interieur lijkt volledig dubbelwandig uitgevoerd zodat (middels twee klepjes boven in de buiten motorkap) koele lucht er voor zorgt dat de motorkap in de cabine niet zo heet wordt.

Afbeelding Bijlagen
schutbord motorruimte.jpgchassis.jpgcabine interieur.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 23 juli 2014 08:10 PM
  [ # 39 ]

Heeft iemand enig idee waar het ingeslagen chassisnummer van een u23 zou moeten staan. (of zijn er ook series met alleen een blikje of alu type plaatje, dus zonder het betere hamerwerk)

Dit lijkt me wel nuttig ivm vaststellen van de identiteit van een voertuig bij import…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 juli 2014 09:34 PM
  [ # 40 ]

Rinus:
In Frankrijk is men pas begonnen met met het inslaan van chassis nummers na de hervorming van de “Code de la Route” van 1956, daarvoor bestond dat niet en daarna werd het erkend, maar niet verplicht.
Citroen was daar helemaal niet snel mee, want bij de 2CV is met pas in 1980 in Frankrijk begonnen met het inslaan van chassis nummer, bij invoer in Nederland sloeg Citroen NL die nummers er natuurlijk in, want in NL was dat verplicht.
Wat telde in Frankrijk was de “plaque constructeur” het type plaatje van de fabrikant, en daar moest het type, chassis nr. en de PTAC op staan ( maximum geautoriseerde massa).  Een ingeslagen chassisnummer in Frankrijk heet een “Frappe a froid” in geval je dat niet wist.
Ze gaan daar in Frankrijk voor “oldtimers” nog altijd relaxed mee om: Als een voertuig 30 jaar of ouder is dan is het niet hebben van een “Frappe a froid” geen reden voor afkeur !
Ik ben dus bang dat een U23 in Frankrijk geen ingeslagen chassis nummer heeft. Dat laat je de vrijheid het zelf in te slaan als het moet. Je zou bij de importeur waar je woont ( UK nietwaar) moeten navragen waar ze dat vroeger insloegen en het daar inslaan denk ik zo.
Correctie: Even verder gezocht: Blijkbaar vanaf 1960 ingevoerd voor de U23.
Waar: La frappe à froid est sur le châssis extérieur droit en avant de la fixation AV des lames de ressorts de l’ essieu AR ( entre 2 rivets à tête bombée ) et doit correspondre au N° dans la cabine.
dit volgens een specialist op een site voor de U23’s.
d.w.z. Op het chassis rechts buitenkant voor de bevestiging van het verenpakket v.d. achteras tussen twee klinknagels, als m’n Frans het niet laat afweten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 23 juli 2014 09:47 PM
  [ # 41 ]

je hebt bij “Ivan” gespiekt? waarom heb ik daar niet aan gedacht….

Het zou dus ingeslagen kunnen/ moeten zijn, voor de voorste veer bevestiging op het “getrapte” deel van de rechter langsligger?

das wel te vinden denk ik

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 23 juli 2014 09:57 PM
  [ # 42 ]

Ik ken het chassis van de U23 niet, daarom had ik het frans er ook bij gezet, dan hoor je het zoals de engelsen zeggen ” direct from the horses mouth”.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 23 juli 2014 10:15 PM
  [ # 43 ]

als alles loopt zoals ik het wil (wanneer gebeurt dat ooit in je leven)
dan komen er wel enkele pheauteaux op het forum om je er wat bekender mee te maken

bedankt voor je zoektocht naar het chassisnummer, 5,56m lengte geeft best veel mogelijke locaties!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 26 juli 2014 03:37 AM
  [ # 44 ]

De Land Rover TDV6 is toch ook een PSA motor?
Zou ik het wel weten, heel de LR lijn tot de achteras toe (in Engeland weten ze hoe die perfect smaller of breder te maken weet ik nog vanop het LR forum)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 28 juli 2014 12:55 PM
  [ # 45 ]
Diesel Rinus schreef:

Ik wil nu juist een 2 liter 8 klepper HDi (met automaat) inbouwen

Wink ze blijven het proberen…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook