4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
ervaringen met een U23
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 29 juli 2014 08:47 PM
  [ # 46 ]

Volgende week gaat het avontuur beginnen… heb nu al de (goede) kriebels

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 augustus 2014 03:20 PM
  [ # 47 ]

Deze is dus niet meer te koop!

http://www.leboncoin.fr/voitures/558421406.htm?ca=1_s

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 augustus 2014 03:28 PM
  [ # 48 ]

zo even twee daagjes op weg geweest en heel veel ervaring rijker!

- cabines kunnen echt te klein zijn voor lange ritten
- 6Volt systeem in het donker en in de regen is echt niet leuk (150W dynamo levert niet genoeg voor dimlicht en ruitenwissers), dan eerst maar met een doekje de voorruit schoonhouden tot dat je ontdekt hoe de knop op de linker wisser werkt!
- een U23 van 2300kg verbruikt zo’n 1:7 als je niet harder dan 70 rijdt
- diezelfde u23 wil best wel 90km/uur doen, maar door de speling in de aandrijflijn bij dit exemplaar sterk af te raden, je krijgt letterlijk overal jeuk in je lijf van al de trillingen.
- bladvering hoeft niet extreem oncomfortabel te zijn mits je de juiste stoelen hebt en die had ik niet!
- oordopjes kunnen niet alle herrie tegenhouden

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 augustus 2014 04:00 PM
  [ # 49 ]

Laughing

HELD!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 augustus 2014 04:21 PM
  [ # 50 ]

na ca. 300km ervaring verder “our drive this moring”

nog nooit zoveel blije gezichten gezien onderweg, zelfs die rare engelsen vonden het geweldig om te zien. Verbazingwekkend veel LaRo rijders kunnen een duim opsteken tijdens het rijden Wink

vanmiddag laat ik hem uitgebreid MOT afkeuren zodat de pencil pushers hier wat documentatie hebben om zich over te buigen (o.a. geen chassisnummer) en dan ga ik wel horen hoe ze dat voor mij gaan oplossen hehehehe

Ik ga voor het hele project lekker de tijd nemen, mentaliteit: het moet leuk zijn en vooral geen stress opleveren. Dus zo rond de kerst zal hij wel een keer helemaal af zijn (niet gezegd welk jaar)

Afbeelding Bijlagen
drive this morning.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 augustus 2014 06:54 PM
  [ # 51 ]

Zoooo, terug van de keuring, resultaat: afgekeurd!!! “Refusal of MOT certificate”

de remmen zijn nu 100%!!! Wat 300km en een zware rechter voet al niet kan doen met trommelremmen die op alle CT’s al meer dan 7 jaar (!!!) keer op keer als slecht, inefficiënt, ongelijk werkend etc. staan vermeld.

voorremmen blokkeren beiden bij ~500kgf, bij een asgewicht van ruim 1000kg (met mij erin) is dat meer dan meesterlijk. De achterremmen blokkeren beiden bij ~550kgf bij een aslast van circa 1350kg is dat ook zeer goed (geen schokbrekers om de as in bedwang te houden).

verder eigenlijk alleen gedoe met wat lampjes van een verkeerde kleur/slecht/niet werken etc.

alles heeft oppervlakte roest maar de constructieve basis is goed.

Een groot minpunt is de speling op het differentieel, de kogellagers op de pignonas hebben behoorlijk wat speling en deze kan als gevolg daarvan bijna 10° vrij draaien t.o.v. kroonwiel. Ik had dit pas ontdekt na de aankoop, toen ik alles voor de reis met de vetspuit te lijf ben gegaan. Ik wil deze achteras toch eigenlijk gewoon houden…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 augustus 2014 04:38 PM
  [ # 52 ]

Ik vind het helemaal super dit, ben zelfs een beetje jaloers Laughing
Ik ga het eens fijn volgen allemaal en wens je alvast heel veel succes en plezier met dit gave vrachtwagentje!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 augustus 2014 05:15 PM
  [ # 53 ]
Diesel Rinus schreef:

Dus zo rond de kerst zal hij wel een keer helemaal af zijn (niet gezegd welk jaar)

Haha, en toch ga ik je avontuur proberen te volgen. very good

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 augustus 2014 05:47 PM
  [ # 54 ]

150W dynamo? Dat zit zelfs niet op m’n sm. Wel mooi! Zijn die kogellagers niet meer in de handel?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 10 augustus 2014 06:40 PM
  [ # 55 ]

Jantje,

ik hoop dat je SM een wat zwaardere (wisselstroomgenerator) heeft dan mijn u23, 150W is echt helemaal niets. Mijn “250” (besteleend) heeft geloof ik zelfs al 290W!!!

De kogellagers (waarvan één dubbel) zijn nog wel te verkrijgen in de handel. Ik wil ze echter gaan updaten naar de latere modificatie met een set conische kegellagers (deze mogen meer hebben en zijn daarbij ook nog aanzienlijk goedkoper). Hangt overigens allemaal eerst af van de schade aan de tandflanken op pignon en kroonwiel. Anders moet ik een ander binnenwerk of misschien een complete achteras vinden.

Verder wil ik eerst de overig benodigde grote componenten gaan verzamelen voordat ik de boel volledig uit elkaar trek (al is de verleiding extreem groot). Heb gisteren al de halve dag met een spuit allerlei bouten en moeren in een goede kruipolie lopen spuiten. (daar kan je op elk project niet vroeg genoeg mee beginnen!!!)

Verder heb ik de hele constructie van de cabine eens verder bestudeerd om een beter idee te vormen over hoe ik hem het makkelijkst kan verlengen (met gebruik van delen van de cabine van een gewone versie) zonder al teveel gewicht toe te voegen en met maximale veiligheid voor inzittenden.

De motor lijkt eigenlijk nog heel goed te zijn en ook de radiator ziet er nog redelijk fris uit. Als ik de verhalen moet geloven is de motor ergens eind jaren tachtig vervangen door een nieuwe (échange standard, met certificaat maar zonder datum, stempels o.i.d.). Die motor, radiator en de bak komen dus t.z.t. beschikbaar voor liefhebbers Wink.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 10 augustus 2014 06:44 PM
  [ # 56 ]

Allen overigens bedankt voor de positieve reacties, soms kan ik het zelf bijna niet geloven dat ik dit “zomaar” doe en nu dat rare ding gewoon in bezit heb…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 augustus 2014 06:47 PM
  [ # 57 ]

Rinus, je hebt gelijk. Ik haalde W en A door elkaar. Idd, 75A voor de sm.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 augustus 2014 06:47 PM
  [ # 58 ]

Rinus, je hebt gelijk. Ik haalde W en A door elkaar. Idd, 75A voor de sm.
Maar hoe zit het met die lagers? Ik weet dat men in de jaren 70 voor de traction 15 een pasring sleep voor de voorwiellagers. De combinatie binnen/buitenmaat was namelijk niet meer verkrijgbaar.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 10 augustus 2014 10:56 PM
  [ # 59 ]

De lagers op dit vrachtwagentje lijken allemaal nog gangbare handelsmaten te zijn. Soms is de breedte een fractie anders, maar “uit-shimmen” moet toch al bij het diff (pignon in ieder geval, kroonwiel is net al bij H series met ringmoeren ver-/af- stelbaar).
Voor en achtewiellagers en die differentieellagers heb ik zelfs online al gevonden voor niet al te wilde prijzen. Je moet niet vergeten dat op zo’n vrachtwagentje de onderdelen allemaal wat groter zijn waardoor een fabrikant niet zo snel een exotisch lager hoeft te bedenken en verder waren de productieaantallen (per jaar) natuurlijk veel kleiner dan voor de personenwagens en dat maakt speciale onderdelen ook relatief duur denk ik.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 augustus 2014 02:38 PM
  [ # 60 ]

Ah, dat is mooi!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook