6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
ervaringen met een U23
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 september 2014 01:10 PM
  [ # 76 ]

Da’s een mooi ding voor een nette prijs!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 15 september 2014 03:37 PM
  [ # 77 ]

Dat leek mij dus ook! De vraagprijzen voor deze vrachtwagentjes variëren behoorlijk sterk. In dit geval moeten er nieuwe achterbanden op om een nieuwe CT te krijgen en dat is echt niet goedkoop als je er bijvoorbeeld michelins op wil zetten… Zeker niet als je bedenk dat de meeste mensen zo’n vrachtwagentje voor “leuk” erbij kopen en de banden nooit op zullen rijden.

Ik heb dadelijk ook 4/6 van die uitgedroogde banden liggen met bijna nieuw profiel…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 06 november 2014 12:02 AM
  [ # 78 ]

Update update update

7 nieuwe bandjes liggen, vers van de pers uit Tsjechië, Mitas 6.50-20 NB37 M+S. 7 stuks want ook het reserve wiel mag nieuw rubber. Aangezien je door heel Europa niet met twee verschillende typen banden (Diagonaal /Radiaal) op één as mag rijden heeft het behouden van de laatste goede radiaalbanden voor mij eigenlijk geen zin. Ik ben van plan om regelmatig met het hok op pad te gaan.
Ze zien er zeer agrarisch uit (voor mij geen vies woord!) en hebben E-goedkeuring tot 120km/u bij ca. 1200kg belading per band!!!
Ik ben wel benieuwd hoe veel slechter de wegligging wordt met deze bandjes… Voordeel is wel weer dat ik, wanneer ik er eindelijk mee rijd ik niet meer weet hoe die ouwe michelin radiaal banden reden.

Verder bezig geweest in Autoklad om een beter beeld te krijgen van de maatvoering en de aanpassingen die nodig zijn voor de verlengde cabine. Ik ga de bevestigingspunten voor de “normale” cabine cabine gebruiken die ook op de chassis met semi-frontstuur cabine gewoon nog voorgeboord zijn. De plaatstalen steunen met silentblock haal ik van de sloop cabine. Daarmee kan dadelijk een onnodig zware dwarsbalk die over het chassis loopt gewoon vervallen.

Om onder de 2500kg te blijven moet ik wel mijn best doen!

De grijze schaduw onder de cabine is de 4-trapsautomaat met reductiebak en alle andere zooi die er aan geschroefd is. Het lijkt er op dat de schuivende cardan op deze bak slecht 10cm verder naar voren komt dan de oorspronkelijke plek voor het originele steunlager. Dit betekend dat een orginele cardan as kan worden aangepast (iets verlengd en dan zonder schuifstuk) of de cardan as van de donor moet flink worden verlengd en er een adapterplaat op de achteras komt.

Afbeelding Bijlagen
U23-50 MOD ontwerp.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2014 12:07 AM
  [ # 79 ]

Ik blijf het een leuk project vinden.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 06 november 2014 12:07 AM
  [ # 80 ]

ik ook!!!!!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2014 12:37 AM
  [ # 81 ]

Gelukkig maar.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 november 2014 04:24 PM
  [ # 82 ]

de bandjes:

Afbeelding Bijlagen
MITAS.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 07 november 2014 04:41 PM
  [ # 83 ]

Nog een fotootje uit “de oude doos” tijdens de MOT keuring in augustus

Afbeelding Bijlagen
U23 MOT.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gepost: 07 november 2014 05:19 PM
  [ # 84 ]

Het blijft een leuk ding.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 13 november 2014 05:05 PM
  [ # 85 ]

De grap blijft dat ik deze versies (‘53-‘69) eigenlijk altijd zo verschrikkelijk lelijk heb gevonden…
Waar ik eerst zocht naar een versie van voor ‘53 met de klassieke citroën neus, zoals André er zijn goedkeuring aan heeft gegeven, ben ik door die zoektocht heel vaak latere versies tegengekomen en ben ik ze alsnog zeer gaan waarderen om hun “fifties” look en de grappige aanpassingen op dat chassis wat eigenlijk gewoon een ontwerp is uit de begin jaren ‘30.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 03 december 2014 11:59 PM
  [ # 86 ]

Zo vannacht weer op pad: eerst in de ochtend een meeting voor werk in de buurt van Boulogne-sur-mer, daarnaar door naar Domart-en-Ponthieu en hopelijk huiswaarts met een extra vooras die het me dan makkelijker moet maken om de boel om te bouwen naar schijfremmen… Wat extra onderdelen maakt het minder zenuwslopend als er eens flink verbouwd moet worden. De binnenste flensen op de voornaaf moeten eraf om ruimte te gaan maken voor grote Iveco remschijven. Zonder reserve delen zou ik er (nog) niet aan beginnen.

Nu al geen zin om zo vroeg op te staan.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 december 2014 06:26 PM
  [ # 87 ]

Al met al tot een geweldige ervaring rijker!!!

De verkopende partij bleek een 84 jarig bijna dove Fransoos die via via een advertentie in “de goeie hoek” had weten te plaatsen. Eerst onderhandelen over de prijs want hij bepaalde wat de prijs was en niet wat er in de advertentie stond… Daar sta je dan… Al met al toch tot een goede prijs gekomen en verdorie hij begon gewoon mee te helpen met de demontage van de bladveren!!!

Hij had vroeger wel 50 DAF vrachtwagens… hij had vroeger wel 10 vorkheftrucks… Deden alle onderhoud zelf…

Nadat de demontage gelukt was heb ik de vooras in de xant weten te wurmen, weegt niet niks, de vorkheftruck die hij nog had, stond met een lege accu.

Daarna een rondleiding door zijn verzameling gekregen: allerlei (vracht-)wagens uit de vijftiger en zestiger jaren, her en der verstopt in een paar schuren geweldig. Berliet, Hanomag, Unic, Uiteraard een HY en een “350” en op een schap stond ook nog een traction uit ‘55. Eén van zijn trofeeën was een Scania uit midden jaren zeventig (?) met meer dan 2 miljoen km op de klok en die “nog helemaal goed was”. Voor de uitleg wat dat betekent verwijs ik graag naar het stukje van Waterman over Franse advertentieteksten!!!

Een kromme vooras (voor de naven) en zoals gezegd een ervaring rijker!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 05 december 2014 09:13 PM
  [ # 88 ]

Misschien ook foto.s gemaakt van die verzameling??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 december 2014 09:22 PM
  [ # 89 ]
Diesel Rinus schreef:

...en Scania uit midden jaren zeventig (?) met meer dan 2 miljoen km op de klok en die “nog helemaal goed was”. Voor de uitleg wat dat betekent verwijs ik graag naar het stukje van Waterman over Franse advertentieteksten!!!

haha haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 06 december 2014 07:04 PM
  [ # 90 ]

Helaas (?) geen fotoos gemaakt, ik werd stilzwijgend meegevoerd naar de schuren en toen het tot me doordrong wat die vent nu weer moest vond ik het eigenlijk niet gepast om weer terug te lopen naar de auto om de camera te pakken… Daar was het moment ook “te intiem” voor

Whouahahahaha

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook