7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
ervaringen met een U23
theo joosten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 27 maart 2015 12:33 AM
  [ # 91 ]

hoe gaat het met het project? ben benieuwd hoe het verder gaat Razz

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 28 maart 2015 08:42 PM
  [ # 92 ]

Het gaat heel goed met het project… Ik zou het toch rustig aan doen Wink
Ik heb sinds januari ander werk en daardoor heb ik veel minder ruimte om vrije tijd nuttig in te zetten, daarbij moet het mooiere weer dit jaar nog gaan komen. Dan eerst mijn bus afmaken dit jaar, heleboel oud ijzer opruimen en verder zoeken naar de definitief juiste aanvullende onderdelen (Iveco en Merc.Sprinter remschijven e.d).
Kortom aan het vrachtwagentje zelf is nog niet veel veranderd!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 23 mei 2015 08:26 PM
  [ # 93 ]

wat zijn er weer veel te koop, en niet steeds dezelfde!

http://www.leboncoin.fr/_vehicules_/offres/alsace/occasions/?f=a&th=1&q=citroen+u23

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 05 maart 2016 11:15 PM
  [ # 94 ]

Oh wat een schoonheid!!!!

http://www.leboncoin.fr/utilitaires/932728114.htm?ca=1_s

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 08 juli 2016 10:32 PM
  [ # 95 ]

wat een leuk snoetje heeft deze!

https://www.leboncoin.fr/utilitaires/984052001.htm?ca=17_s

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 26 november 2018 05:36 PM
  [ # 96 ]

Ik weet het, ik heb heel lang geen updates geplaatst, mijn excuses daarvoor…
Er is wel een-en-ander gebeurt en zoals beloofd neem ik de tijd.

Ik heb wat kleuren getest en ga voor origineel: geel met zwart
De donor hdi motor en automatische bak gedemonteerd uit de donor auto, 288,5kg!
Heb plaatwerk van de voorzijde gedemonteerd, scheurtjes en gaten voor accessoires dicht gelast, ontroest en met Owatrol CIP behandeld

Afbeelding Bijlagen
kleur_test_1.jpgkleur_test_2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 26 november 2018 05:38 PM
  [ # 97 ]

motor en automatische versnellings bak

Afbeelding Bijlagen
motor_en_bak_verwijderen_uit_donor.jpgmotor_en_bak.jpg2.0_hdi_288kg_.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 26 november 2018 05:40 PM
  [ # 98 ]

complete stuurinrichting lijkt origineel (productie 09-1958) en is nagenoeg speling vrij na 60 jaar en 60.000km!

Afbeelding Bijlagen
gemmer_box_1958.jpgstuurinrichting_front_stuur.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 26 november 2018 05:47 PM
  [ # 99 ]

plaatwerk vertoont weinig echte roest. een paar gaatjes onder in de voordeuren en één gaatje in de A-stijl op de overgang naar het ronde binnen scherm.
Verder vooral oppervlakte roest met name aan de binnenzijde van de voorschermen.
vergeet niet: 1 verflaag (zwart) geen tectyl of andere behandelingen!!!!

Het lijkt haast wel alsof voor alle plaat werk af fabriek (CDL!) vertint plaatwerk is gebruikt of een ander vergelijkbare methode. De deurstijlen zijn onder de stalen strips die de deurrubber vasthouden dunnetjes ingekwast met een donker grijze primer en verder helemaal niets! Puntlasranden zijn deels nog kaal metaal en laten de verkleuring van het puntlassen nog zien maar geen roest! zelfs niet na 4 jaar buiten staan onder een zeiltje en struiken in het o-zo-vochtige Engeland!

De grille heeft oppervlakte roest maar alleen het profiel blikje aan de onderzijde van het gaas is echt doorgerot, maar dat mag ook wel, dat vangt actief water op met z’n U-vorm!

Afbeelding Bijlagen
binnen_schermen.jpgspatborden.jpgu23_grille_60_jaar_oud.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 november 2018 07:38 PM
  [ # 100 ]

Uit wat voor auto heb je die motor en bak gesleuteld?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 27 november 2018 02:13 PM
  [ # 101 ]

Hahahahaha

je wil het geheim van de smid weten!!!

De motor en bak komen uit een Suzuki Grand Vitara van 2002, het is een DW10 RHZ motor (110pk HDI met de “probleemloze” 8 klepper cilinderkop) met Aisin (Toyota) 4 traps automaat (0.69 overdrive). Een jaar later hebben ze de 110 pk 16 klepper toegepast.
In verband met de montage in de lengte richting en de lichte achterover helling van de motor heeft de cilinderkop één aanpassing: een extra stalen leiding aan de voorzijde naast injector no 4 (distributie zijde) direct verbonden met het expansievat ter voorkoming van gasbellen/lucht in de kop. Luchtbellen of stoom zou anders nooit goed afgevoerd kunnen worden uit de kop doordat het originele PSA thermostaat huis in deze toepassing net iets lager is geplaatst dan het hoogste punt in de kop.

Eerder had Suzuki een Mazda turbo diesel in de GV gelepeld maar die had niet meer dan 80pk meen ik.

Vanaf 2000/2001 dus PSA HDI tot aan de introductie van de volgende generatie Vitara’s die met Drenault diesel motor zijn geleverd…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 november 2018 08:57 AM
  [ # 102 ]

Ik vind het een heel tof project!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 november 2018 09:18 AM
  [ # 103 ]

Wat ik mij wel afvroeg, kan je in het VK deze engine/gearbox-swap doen met behoud van het originele kenteken?

Of is er nog een hele gang te gaan langs de Britse tegenhanger van de RDW?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 28 november 2018 12:27 PM
  [ # 104 ]

ik heb de u23 in 2014 laten afkeuren op wat kleine details. het plan was om eerst een-en-ander aan te passen en dan pas te registreren. in 2016 hebben ze de procedures aangepast en is het nu vooral een papieren proces, zolang je kan bewijzen middels oude papieren/registratie en verklaringen van experts dat het allemaal klopt. Ik heb nu een kenteken geregen zonder keuring, slechts een inspectie bij mij thuis door een oltimer specialist van SGS om te zien dat ie echt bestond en oud was.
wanneer ik de aandrijflijn vervang blijft het oude kenteken behuiden maar vanwege de aanpassing kan het zijn dat de U23 weer MOT plicht krijgt. Wat ik helemaal niet erg zou vinden.Ik was van plan om hem tzt toch jaarlijks vrijwilling te laten keuren. Dat geeft me dan een onafhankelijke beoordeling over de staat van het voertuig.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 28 november 2018 12:53 PM
  [ # 105 ]

De wijziging van motor en bak kan ik op papier doorgeven…

Er is een punten systeem mbt tot de identiteit van het voertuig, iets uitgebreider dan in de jaren negentig in NL gebruikelijk was, waar 2/3 origineel moest zijn van chassis, carrosserie en aandrijflijn.
Hier worden chassis of zelfdragende carrosserie, assen, veersysteem, stuurinrichting, motor en bak allemaal gewogen en je mag maar een aantal punten veranderen. als je onder het maximum blijft mag je het oude kenteken behouden. Verbetering van de remmen of andere veiligheid bevorderende veranderingen worden buiten beschouwing gelaten in dit punten systeem.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook