Ik heb 2,5 jaar geleden van m’n dsuper de lekzakken achter vervangen.
Daarna is er niet veel meer mee gereden. De auto is de meeste tijd gestald geweest.
Nu zijn beide lekzakken nat van LHM olie. Op vrijwel dezelfde manier.
Na stalling lagen ook op de grond plasjes olie.
Maar ik kan geen gaten ontdekken.
Ik heb zitten denken dat wellicht de plastic olieleiding die naar voren loopt verstopt zit zodat de LHM niet weg kan lopen naar voren waardoor het dan maar ergens langs de montagepunten van een lekzak de buitenwereld opzoekt.
Kent iemand dit fenomeen ?
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat kan goed wat je zegt,
Je kunt de retour even doorblazen,dan weet je zeker dat ze los zijn.
Doe dit wel met beleid of koppel ze vooraan af,anders heb je een LHM fontein .
Succes VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Heb je bij de vervanging ook nog een Ligarex bandje goed strak om het rubber bij de zuigerstang gedaan?
Dat heb ik namelijk nagelaten (omdat ik die eenvoudigweg niet had) en nou vind ik ook af en toe een druppel onderaan de lekzak…
Voor de APK veeg ik die even weg, voor de rest van het jaar pleeg ik een milieudelictje…
Bedankt voor de recties Hans en VgF,.
Ik zal er eens naar gaan kijken. Het zou inderdaad best kunnen dat ik die ligarex bandjes niet goed aangedraaid heb. Wel typisch dat dat dan voor beide lekzakken het geval zou zijn..
Mocht ik de oorzaak vinden laat ik het nog even weten.
Het waren toch gewoon scheuren. Ongelooflijk hoe slecht die tegenwoordige achterste lekzakken zijn.
Nieuw gemonteerd en dan een jaartje in de laagste stand stallen is ze al te veel.
Rommel.
Is er nog een ander alternatief naast de geroemde NOS origineel citroen lekzakken ?
Staat 2x het woord: superkwaliteit (p.s. ze hebben de NOS maar dan ben je dus geen fan van).
http://citrotech.nl/shop/shop/lekzak-ds-achter-imitatie/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik heb inmiddels goede ervaringen met de lekzakken (reproductie) van Falk Lehmann uit Heidelberg (google).
Betaalbaar en, tot nu toe, tevreden met de kwaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik koop mijn lekzakken van een mannetje in Stellenbosch, Zuid-Afrika. Hij maakt alleen harmonica zakken. Verre van origineel, maar werken erg goed en voor en achter zijn ze hetzelfde. Ze zijn van polyurethaan, groen en wanner je ze voor wilt gebruiken moet je het smallere uiteinde eraf snijden. Omgerekend 11 euro per stuk. Voordeel is dat ik er gewoon altijd 2 op voorraad heb die ik voor en achter kan gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik koop mijn lekzakken van een mannetje in Stellenbosch, Zuid-Afrika. Hij maakt alleen harmonica zakken. Verre van origineel, maar werken erg goed en voor en achter zijn ze hetzelfde. Ze zijn van polyurethaan, groen en wanner je ze voor wilt gebruiken moet je het smallere uiteinde eraf snijden. Omgerekend 11 euro per stuk. Voordeel is dat ik er gewoon altijd 2 op voorraad heb die ik voor en achter kan gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik koop mijn lekzakken van een mannetje in Stellenbosch, Zuid-Afrika. Hij maakt alleen harmonica zakken. Verre van origineel, maar werken erg goed en voor en achter zijn ze hetzelfde. Ze zijn van polyurethaan, groen en wanner je ze voor wilt gebruiken moet je het smallere uiteinde eraf snijden. Omgerekend 11 euro per stuk. Voordeel is dat ik er gewoon altijd 2 op voorraad heb die ik voor en achter kan gebruiken.
Ik heb 2 jaar geleden lekzakken van een Xantia gebruikt, tot nu toe geen problemen mee gehad.