9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
   
Pierre; 1975 Laatste rit, dwars door Zuid-Afrika; afleveren bij nieuwe eigenaar
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 28 juli 2015 02:49 PM
  [ # 121 ]

Gelukkig maar dat er meer meningen mogelijk zijn.
Het “bewijs” voor je ongelijk is wel dat een nieuwe DS werd samengesteld door het bijeenrapen van het plaatwerk in de juiste kleur.

Maar, uiteraard kan je een tot het bot verrotte deur zo slecht restaureren dat hij nergens meer op past.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2015 02:51 PM
  [ # 122 ]

Ik denk dat men dat afhangen nog wel eens onderschat, daar gaat aardig wat tijd in zitten.

@Jan
Kan jij een DS specialist in NL aanwijzen die het niet volgens de waterman methode doet en ook echt mooie auto’s aflevert?

Ik weet in elk geval dat mijn DS specialist het ook precies zo doet.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 28 juli 2015 02:55 PM
  [ # 123 ]

Daar valt weinig aan te onderschatten, dat is een tijdrovende lastige klus (voor ieder die dat ooit deed is dat bekend).
Ten tijde van de DS waren fabriekstoleranties nog niet eens beetje op het hedendaagse niveau.

Ieder die ooit een deur heeft gezocht bij een Engels autootje van voor pakweg 1960 weet dat. Geen twee dezelfde.
Wat dat betreft is het voordeel van een DS dat het altijd wel in lijn gebracht kan worden (zoals het chassis geen opdonder heeft gehad.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 28 juli 2015 02:55 PM
  [ # 124 ]

let me rephrase Wink

wil je een DS zo strak mogelijk krijgen, dan MOET je je plaatwerk OP de auto strak schuren.
ben je met minder tevreden, dan hoef dit uiteraard niet.

nieuw waren de DS’sen ook maar voor 4/5 klaar, getuige de vele service bulletins achteraf..

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 28 juli 2015 03:40 PM
  [ # 125 ]

Hmmmmm, Citroen kreeg het op de folder al niet voor elkaar… let op de ruimte in de vertikale lijn tussen voorspatbord en voordeur/achterdeur en achterspatbord…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 juli 2015 04:45 PM
  [ # 126 ]
JanSr schreef:

Het “bewijs” voor je ongelijk is wel dat een nieuwe DS werd samengesteld door het bijeenrapen van het plaatwerk in de juiste kleur..

Dat klopt niet, iedere auto kreeg een set die bij elkaar hoorde en gelijktijdig gespoten was.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 28 juli 2015 05:13 PM
  [ # 127 ]

Afijn; Ik ben erg blij met het werk dat ik gezien heb van deze kerel. Zelf ben ik kwa optisch geen perfectionist, want dat vind ik niet lekker rijden. Zeker hier en hoe ik er mee rij heb je al snel een deuk en een kras te pakken.

Bij een 650 euro aan Roestige delen vervangen, plaatwerk strakmaken + spuiten in 2K in de juiste kleur ben ik blij. Als het nou een originele cabrio of een 1956 DS zou zijn is het anders, maar het is een Dsupertje van het laatste jaar. Hij mag van mij best een beetje frans blijven tongue wink

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 juli 2015 07:49 PM
  [ # 128 ]
waterman schreef:
JanSr schreef:

Het “bewijs” voor je ongelijk is wel dat een nieuwe DS werd samengesteld door het bijeenrapen van het plaatwerk in de juiste kleur..

Dat klopt niet, iedere auto kreeg een set die bij elkaar hoorde en gelijktijdig gespoten was.


Helemaal mee eens

http://www.mijnalbum.nl/Album=XOQXFH3A#CDTO63YT
http://www.mijnalbum.nl/Album=XOQXFH3A#HUW6KT78

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2015 08:26 PM
  [ # 129 ]

Voor 650 Euro doen ze in Nederland waarschijnlijk 1 deur Laughing

@SalsaChris
Mooi set foto’s van de fabriek zo bij elkaar!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 01 november 2015 06:23 PM
  [ # 130 ]

Vandaag is de plaatwerker op bezoek geweest. Ongelofelijk; zijn hamer was een bout op een stuk staal, zijn aambeeld een stuk treinrails en op sandalen zonder veiligheidsbrillen (gelukkig had ik die voor ze)

slijpen, tikken, buigen timmeren verhitten, nog meer hameren, etc etc. Het is hardgesoldeerd (volgens WPH!) en ben er best tevreden over. Moet nog wel even netjes afgeslepen worden.




We komen langzaam in de buurt

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 01 november 2015 06:57 PM
  [ # 131 ]

Mooi om te zien wat deze mensen voor elkaar krijgen,.....
Gewoon knap werk

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 01 november 2015 11:31 PM
  [ # 132 ]

Inderdaad, altijd een lust voor het oog om te zie hoe je met erg weinig toch ver kan komen !

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 07 maart 2016 12:32 PM
  [ # 133 ]

Okeeeee, dat netjes spuiten voor 650 euro bleek te mooi om waar te zijn. Hij gaat het nu voor de 4e keer spuiten. Ik ben echt geen perfectuionist, maar de eerste keer zaten er nog gewoon deuken in en klopten de lijnen van geen kant en de2e en 3e keer zat het vol met zand en stof. grrrrr, begin na een half jaar wel mijn geduld te verliezen, maar het eind komt in zicht. Door de verslechterde wisselkoers is het nu wel nog goedkoper geworden; 500 euro, maar ja, ik begin nu toch wel wat haast te krijgen; wil graag de ds in Mei klaar hebben voor lokale autobeurs

Afgelopen weekend wel weer voor het eerst in lange tijd weer aan Pierre gewerkt; Linker spoorstang vervangen want er zat nog een haartje speling in, kabelboom netjes gemaakt, accu geplaatst, van mijn verzameling wieldoppen de mooiste 4 verder roestvrij gemaakt met zilverpapier en zeep; werkt als een bom!

Hopelijk kan ik donderdag mijn eerste plaatwerk ophalen, maar ik vlieg vrijdag voor een week naar nederland, dus dan kan ik er ook niet aan werken.

Iemand trouwens nog een achteruitrijverlichting schakelaar voor op 5 bak liggen voor weinig ergens in de lijn Schiphol-Blaricum(ouders)-Ulft(werk) of Blaricum - Rijsbergen(oma)? of in Bussum(jaarlijkse stamkroeg)

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 07 maart 2016 03:25 PM
  [ # 134 ]

In de buurt van Ulft, Terborg, zit Citrosars. Misschien een idee.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 07 maart 2016 03:43 PM
  [ # 135 ]

Die kende ik nog niet! Dat is inderdaad wel heel erg vlakbij Ulft!, sterker nog, daar rij ik zowat langs woensdagochtend in de ‘62 eend van mijn ouders. (mochten jullie een koukleumende (het is bij jullie vast geen 40 graden… hier wel!) lange veertiger met krullen in een oude eend zien rijden; even zwaaien!)

Groeten,

Stef

Profiel  
 
 
9 van de 11
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook