5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Pierre; 1975 Laatste rit, dwars door Zuid-Afrika; afleveren bij nieuwe eigenaar
HYvonne
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 29-05-2014

Gepost: 06 maart 2015 10:35 AM
  [ # 61 ]

Misschien dat de eigenaar van deze break nog een goed idee voor je heeft, hij schijnt “erg creatief” te zijn als het om sloten gaat. FU
.

DSuper5 1973 (org. Ned)
HY     1974 (org. Ned)
2CV   1959 (org. Ned)

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 06 maart 2015 12:31 PM
  [ # 62 ]

Hahaha, Ja dat kan ook nog.
Ik zal het contactslot denk ik maar naar de lokale slotenmaker brengen, die kan er misschien wel wat mee.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 24 maart 2015 11:33 AM
  [ # 63 ]

Zo! Weer terug na een weekje Nederland met een mooi citrotech stuurhuis, hydrauliekpomp en een schitterend Twingo dak. Hartelijk dank voor de tip; Leo heeft het heel netjes opgeknapt. De douane in Nederland en in Zuid-Afrika stelden wel een hoop vragen, maar uiteindelijk mocht ik er doorheen met mijn 29.8 kg aan Citroen onderdelen.
Nu het dak; Ik wil het slechte dak van Pierre vervangen door het goede dak van de cabrio donor. Bovendien moet de dakrand van pierre op roest geinspecteerd worden en hersteld.

Bij de cabrio heb ik eerst de sierlijsten aan de zijkant en de knipperlichtfrietzakken eraf gehaald voordat ik het dak losmaakte, maar is dat eigenlijk welnodig? Kan het dak eraf zonder dit blinkspul los te halen? (met kans op buigen en beschadigen)

Iemand?

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 24 maart 2015 01:01 PM
  [ # 64 ]

de knipperlichtfrietzakken wel loshalen, de rest kan je laten zitten.
Misschien is er nog wel verschil met het soort dak, maar mijn dak met bouten bevestigd kwam op deze manier probleemloos los

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 29 maart 2015 08:31 PM
  [ # 65 ]

Gisteren een Citrotech stuurhuis in Pierre gezet, meteen V snaren vervangen. Vanochtend het contactslot uitgebouwd en open gemaakt; het euvel was niet het stuurslot maar een sterk ingebrand startmotorcontact. Het plastic naast het contact was helemaal ingebrand waardoor het sleepcontact in dit gat dook. Het gat opgevuld met epoxy, sleepcontacten uit een ander (rechtsgestuurd) contactslot gehaald en over gezet, alles weer mooi schoongemaakt en ingevet en hij werkt weer! Ik zet gelijk even een relaistje tussen startcontact en startmotor om deze contacten te ontlasten.

Hopelijk morgenavond nieuwe hydraulische olie erin en dan moet de 4 seconden interval weer heerlijk langer gaan duren!

Ik wil Pierre Donkerrood met een creme dak maken. Heeft iemand toevallig de kleurcode van de donkerrode Citroen kleur?

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 29 maart 2015 09:37 PM
  [ # 66 ]

Stef ,

Ik neem aan dat je rouge Cornaline AC419 wil gaan gebruiken

http://www.nuancierds.fr/AC 419 Rouge Cornaline.htm

Rene ter Veer

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 29 maart 2015 09:38 PM
  [ # 67 ]

Je vindt alle kleuren, met codes en foto’s, op de site van “Dr.Danche”: http://www.nuancierds.fr/couleurs.htm
Je bedoelt mogelijk AC 426 Rouge de Grenade (1972)

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 maart 2015 09:15 AM
  [ # 68 ]

AC 419, dat is hem!
Omdat men hier in Afrika niet veel kan met de AC code; heeft iemand de RAL code die deze kleur benaderd?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 maart 2015 10:30 AM
  [ # 69 ]

En hij loopt weer!
Interval van meer dan 1 minuut en heerlijk sturen! Citrotech stuurhuis is niet goedkoop, (in mijn geval zelfs duurder dan mijn DS, zijn waarde is dus al verdubbeld!) maar potdorie wat maken ze dat spul netjes.

Helaas alleen nu een lekkende benzinepomp. Grr Zometeen maar eens kijken voor een electrisch pompje.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 maart 2015 10:52 AM
  [ # 70 ]

Heb ik ook. Einde van een hoop gezeik. Zit achter de accu, mooi uit het zicht.
Ik had steeds last van teruglopende benzine in de aanvoer uit de tank.
Dat betekent heel lang starten voor er benzine is.
De oorzaak moet een lekje zijn in het gedeelte boven de tank, bijvoorbeeld tussen de doorzichtige leiding en de pomp.
Nadat ik alles vanaf de tank tot de motor vervangen had nog steeds lang starten na een paar weken stilstaan.
Twee pompen geprobeerd waaronder een nieuwe, zonder resultaat.
Uiteindelijk maar de “engelse"oplossing gekozen.
Nooit meer gezeik. Wachten tot het geratel stopt en je start onmiddellijk.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 31 maart 2015 01:33 PM
  [ # 71 ]

Mooi! Dat ga ik dan doen. Ik sluit hem maar gewoon aan over de ontsteking; wanneer deze spanning krijgt wil ik dat mijn pomp ook spanning krijgt en het zit mooi bij elkaar in de buurt.

De benzinepomp op het blok laat ik gewoon zitten, maar ik haal het bedieningsstaafje tussen nokkenas en pomp er wel uit zodat de pomp niet meer bediend wordt.

Pierre had een aftermarket pomp bij de tank toen ik hem kreeg, deze had ik er al tussenuit gehaald toen ik het probleem van de 40 liter in een 65 liter tank had opgelost (benzineslang was aangesloten over metalen pijpje uit de tank in plaats van alleen over de plastic pijp in de metalen pijp en zoog zodoende alleen maar lucht aan bij combinatie laag brandstofniveau (<25 liter in tank) en laag motor toerental) Deze blokpomp ga ik gebruiken

Leuk klusje voor vanavond!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 april 2015 09:41 PM
  [ # 72 ]

Zit wel een veiligheid probleem aan:
Bij een ongeval blijft hij benzine geven, als dan de benzine slang kapot is heb je nogal wat risico op brand.
Oplossing: relais van een LPG installatie gebruiken dat de impulsen van de ontsteking gebruikt om te kijken of de motor nog loopt en anders de spanning afsluit.
(Of voor de elektronica klusser: een circuitje met een Ne555 en relais maken)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 02 april 2015 01:53 PM
  [ # 73 ]

Daar heb je gelijk in Egbert.
Ik ben gisterenavond eerst gaan proberen de originele pomp weer dicht te krijgen en dat ging vrij makkelijk; Membraan/pakking was hard geworden. Opengeschroefd, goed schoongemaakt, benzine bestendige vloeibare pakking ertussen, kruislijks vastdraaien en helemaal dicht!
Hij werkt dus gewoon weer zoals origineel.
En ohohoh wat rijdt dat toch lekker zon nieuw stuurhuis!

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 02 april 2015 02:45 PM
  [ # 74 ]
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 03 april 2015 12:04 PM
  [ # 75 ]
Egbert schreef:

Zit wel een veiligheid probleem aan:
Bij een ongeval blijft hij benzine geven, als dan de benzine slang kapot is heb je nogal wat risico op brand.

Die kapotte benzineslang is net zo gevaarlijk bij een standaardpomp. Dus regelmatig een nieuwe monteren, bijvoorbeeld bij elke APK.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook