4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Pierre; 1975 Laatste rit, dwars door Zuid-Afrika; afleveren bij nieuwe eigenaar
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 16 januari 2015 12:35 PM
  [ # 46 ]

Ik ben over 2 maanden even in Nederland en wil van die gelegenheid gebruik maken om een twingo dak voor Pierre te scoren.
Nu is zon dakje redelijk te groot voor de handbagage, maar wellicht lukt het me om hem als bijzondere afmeting pakketje mee te nemen (samen met complete citrotech stuurbekrachiging, hydrauliekpomp en nog wat spul, hoop dat er plek overblijft in de koffer voor nederlandse kadootjes voor vrouw en kinderen)

Weet iemand of het twingo dak frame geheel demontabel is zodat je alleen nog maar een lang, maar geen breed pakket overhoudt?

Groeten uit heet Afrika,

Stef

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 17 januari 2015 02:17 PM
  [ # 48 ]

Ah! Dank,

Ik heb hem meteen gemaild.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 22 januari 2015 03:35 PM
  [ # 49 ]

Inmiddels ben ik er uit met Leo; wat een vriendelijke kerel!
We hebben een oplossing en ik vlieg 22 Maart met een geheel gedemonteerd twingo dak in mijn bagage terug naar Zuid-Afrika.

Groeten,

Stef

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 26 januari 2015 01:28 PM
  [ # 50 ]

Het is me toch niet gelukt om hier een thermostaat te kopen, hij stond wel in het boek bij de automaterialenzaak, maar bij aankomst bleek het een heel ander ding. Weet iemand de diameter voor mij? Dan loop ik even de andere zaken af op zoek naar een thermostaat (met gaatje!)

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 03 maart 2015 03:14 PM
  [ # 51 ]

Beste allemaal,

Eergisteren kreeg ik het contactsleuteltje niet meer gedraaid, in the middle of nowhere. Gelukkig na een paar minuten pielen draaide hij wel en ben ik naar huis gereden.

Ik heb gelukkig 2 contactsloten reserve, maar voor rechtsgestuurde… grr, merkte ook dat deze 2 ook wat haakte. Het lijkt erop dat het stuurslotgedeelte de boosdoener is.

Natuurlijk krijg ik in Zuid-Afrika geen linksgestuurd contactslot. Is er iemand op dit forum die of weet hoe ik hem makkelijk kan repareren, of iemand in de buurt van Blaricum (ouders) Bussum (oude vrienden en cafe de peuk) of Ulft (werk) die een goede gebruikte contactslot heeft voor mij (tegen geringe vergoeding) Ik ben over 2 weken een week in Nederland.

Groeten!

Stef

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 maart 2015 03:52 PM
  [ # 52 ]

Wellicht overbodig, maar werkt een druppeltje olie niet?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 maart 2015 04:53 PM
  [ # 53 ]
Stef Sep schreef:

Beste allemaal,

Eergisteren kreeg ik het contactsleuteltje niet meer gedraaid, in the middle of nowhere. Gelukkig na een paar minuten pielen draaide hij wel en ben ik naar huis gereden.

Ik heb gelukkig 2 contactsloten reserve, maar voor rechtsgestuurde… grr, merkte ook dat deze 2 ook wat haakte. Het lijkt erop dat het stuurslotgedeelte de boosdoener is.

Natuurlijk krijg ik in Zuid-Afrika geen linksgestuurd contactslot. Is er iemand op dit forum die of weet hoe ik hem makkelijk kan repareren, of iemand in de buurt van Blaricum (ouders) Bussum (oude vrienden en cafe de peuk) of Ulft (werk) die een goede gebruikte contactslot heeft voor mij (tegen geringe vergoeding) Ik ben over 2 weken een week in Nederland.

Groeten!

Stef

Huub int zandt. laat je het naar bussum oid sturen. Of nieuw van chyparse (uit china)...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 03 maart 2015 07:04 PM
  [ # 54 ]

Stef,
Repareren is meestal ondoenlijk, de boel is veelal intern versleten.
Zorg er voor dat je zeer precies specificeert welk type je moet hebben, ze zijn niet hetzelfde of uitwisselbaar.
Voor de late dashboards hebben we sloten met en zonder startfunctie, en met een draadbundeltje alsook met pennen achterop.
En zoals reeds vaak gememoreerd: liever een goede gebruikte dan een slechte reproductie…
Succes!

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 05 maart 2015 12:07 PM
  [ # 55 ]

Ik zoek er eentje met startmotorfunctie.
Het liefst met ronde stekker achterop, want dat is makkelijk met uitwisselen, maar die met vierkante stekker aan de draadboom krijg ik ook wel werkend.

Heb een van mijn reserve sloten opengemaakt; wat een ongelukkig systeem met die stuurslotpin zeg. Repareren is inderdaad bijna niet te doen.
Dat was bij de eend toch wel makkelijker.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 maart 2015 09:57 PM
  [ # 56 ]

Is het nog en optie om de pin af te zagen en dan een ouderwets startknopje te monteren?
Contact valt ook wel wat op te verzinnen…
En “beveiligen” met een stuurhaak?
Niet de mooiste oplossing, maar dan kan je in Europa nog een keer een werkend slot zoeken…

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 06 maart 2015 09:04 AM
  [ # 57 ]

Het probleem is niet de pin, maar de ongelukkige constructie om die pin in en uit te laten bewegen en dat is ingebakken in het contactslot.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 maart 2015 09:12 AM
  [ # 58 ]

De ring rond de stuurbuis (waar de pin invalt) bestaat uit twee gedeelten die je kunt verwijderen.
Helpt deze suggestie misschien voor nood?

knuffel

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 maart 2015 09:14 AM
  [ # 59 ]

Pas voor mijn SM bezig geweest met een zelfde euvel voor de deur/achterklep/handschoenenkast-sloten. Als het voor een DS contactslot ongeveer hetzelfde werkt, dan kan een goede slotenmaker een ander goed slot aanpassen. Je zoekt een slot waar de sleutel in past en laat je aanpassen aan de sleutel. Zo zijn mijn sloten werkend gemaakt.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 maart 2015 09:17 AM
  [ # 60 ]

Ja, dat had ik begrepen.
Maar nu loop je misschien het risico dat je ergens blijft staan met een geblokkeerd slot…
Je zal waarschijnlijk toch op zoek moeten naar een vervanger.
Maar om toch te kunnen rijden zou je als tijdelijke oplossing de pin kunnen afzagen (of eruit halen?), slot is toch verloren…
Ik denk dat een geblokkeerd stuur moeilijker te repareren is dan een slot dat alleen elektrisch niet werkt….
En als je dan weer eens in NL bent kan je rustig een vervanger zoeken…

Lees net de tip van Vlietmansje: Misschien nog een betere truc, ik weet alleen niet of je daar makkelijk bij kan…

Profiel  
 
 
4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook