Blower plotseling gestopt
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 juli 2014 03:10 PM

32 graden, de airco doet het voortreffelijk.
Na een boodschap na de start geen lucht meer uit de roosters, de blower lijkt stil te staan.
Een schop tegen het rechter dashboard helpt niet (zoals soms bij de XM). Zelf denk ik aan de koolborstels (vandaar die schop).
Bij 290 duizend km te verwachten..
Heeft iemand een beter idee?
Fase II HDi 100 kW. Aut.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 juli 2014 03:48 PM
  [ # 1 ]

De aanjagermodule is zeer waarschijnlijk de oorzaak van het probleem. Dat is een los printplaatje in het kachelhuis met transistoren erop, bereikbaar vanaf de voetenruimte bij de passagier. Foto’s hier.

Op het C5-forum loopt er een uitgebreid topic over: Klik!

Je kan een nieuwe module bij de dealer bestellen voor rond de 100 euro of er een via eBay bestellen voor rond de 40 euro. Je zou ook nog de transistoren van de huidige module kunnen vervangen, of als je echt mazzel hebt hoeven alleen de solderingen van de huidige module opnieuw gesoldeerd te worden.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 juli 2014 05:24 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je snelle reactie.
Het lijkt er op dat er op het punt van de blower een verschil is tussen Phase I en Phase II.
Ik heb het kastje aan de passagierskant er uit gehaald, aan die zijde is NIETS te zien dat op een moduul lijkt.
Vervolgens ben ik op service.citroen.com gaan spitten en daar vind ik een moduul aan de BESTUURDERS zijde bij een Phase I auto, maar GEEN moduul bij de Phase II, althans niet na het intoetsen van mijn VIN nummer.

Dus kastje er weer in zetten en spitten aan de bestuurderszijde. Ik meld mij wel weer als ik daar binnen ben.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 juli 2014 05:36 PM
  [ # 3 ]

Lijkt net zo een Xm zo’n C6. Misschien ook maar eens aan beginnen dan Laughing

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 juli 2014 05:41 PM
  [ # 4 ]

Maar als je in service.citroen een module aan de bestuurderszijde vindt is het niet de module die ik bedoel, die zit namelijk echt bij de passagier. In het linkje met foto’s zie je hem en daar zie je ook dat je het kastje er niet voor hoeft te verwijderen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 juli 2014 06:15 PM
  [ # 5 ]

In het linkje met jouw foto’s zie ik een ander interieur dan in de mijne.
Ik vrees dat een Ph II anders is dan een Ph I.
Dit is wat ik zie als ik het handschoenenkastje er uit heb:

Waar zit nou dat moduul?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 juli 2014 06:35 PM
  [ # 6 ]

Ik ben met je eens dat hij niet te zien is maar hij zou lager kunnen zitten. Ik heb de vraag of een ph2 daarin verschilt van de ph1 doorgekopt naar het C5-forum.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 21 juli 2014 01:10 PM
  [ # 7 ]

Nog wat verder gespit.
Ook in service.citroen.com geen moduul:

en

Het gaat er op lijken dat het moduul inderdaad in de blower is geïntegreerd.
Ik hoop dat iemand een list heeft, want de officiële route om dat ding er uit te krijgen is het gehele dashboard demonteren.

Heeft iemand het schema van dat ding, misschien is daar iets op af te lezen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 22 juli 2014 09:34 AM
  [ # 8 ]
furriegurrie schreef:

Lijkt net zo een Xm zo’n C6. Misschien ook maar eens aan beginnen dan Laughing

Ha Furriegurrie, het begint er echt op te lijken dat ik weer aan de beurt ben voor een dashboard klus.
Moed verzamelen maar weer.
Heel voorzichtig lijkt het er op dat het minder erg is dan bij een XM.

Die C5 rijders zijn waarschijnlijk nog niet zover, want ik krijg geen enkele inhoudelijke reactie op mijn puzzel. Allemaal Phase I en dan is het simpel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 juli 2014 04:51 PM
  [ # 9 ]

Het airco raadsel groeit.
Vandaag kwam mijn “nieuwe” blower (van de sloop) binnen.
Die kon ik inpluggen in het draadje met stekker in de auto.
Deed ook niets.
“Dus” de oorzaak zit hoger op.
We zetten eerst de Lexia er maar eens op, daar had ik uiteraard mee moeten beginnen.
Dashboard slopen kan altijd nog.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook