2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS gekocht en nu klussen :) bijna klaar maar nu total loss :(
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 augustus 2014 03:19 PM
  [ # 16 ]

Toch mooi die lastechniek van tegenwoordig…
Mijn eerste DS was van ‘65, die had wat roest aan de kokerbalken.
Dat wist ik wel, daarom kostte ie niet zoveel.
Toch maar even gevraagd aan een lasser of ie dat kon maken…
“Dat ken nie meneâhtje, plaatwerrek van een Sitrowen daah brand je zau doâhhein”
En toen heb ik hem maar gesloopt…
Ik was blij als ik roest vond. Nog steeds spijt…
Sorry voor de vervuiling van je topic Joa, maar ik moest het even kwijt… Wink

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 04 augustus 2014 06:40 PM
  [ # 17 ]

die randen zijn in het verlengde van het binnescherm naar onder toe rot en daar komt dus nog een stukje naar onder toe aan,het lipje onder aan komt ook goed want er zit ruim vlees op dat stukje wat ik er in gezet heb….even ombuigen met een speciaal tootltje.Die driehoekjes zijn er bij mij nog uit en komen er nieuw in,ook daar komt het nieuwe deel tegenaan…slotbalk links en rechts tegen het binnen scherm,onderkant op die breede rand en komt ook nog vast links en rechts aan de schelpjes dus zie het probleem niet echt en als er al iets niet wil of past maak ik het wel zo dat het kan en mischien wel beter en sterker als origineel….komt goed ik plaats de foto,s wel hier Smile

Als ik die foto,s bekijk met dat nieuwe achterste stuk zitten de buitenste oortjes waar de bumper door gaat/scherm aan vast komt op een steuntje ook niet haaks met het middelste deel.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 04 augustus 2014 09:31 PM
  [ # 18 ]

Klopt, het hele achterpaneel staat onder een hoek die erg kritisch is voor goede passing van achterlichtarmaturen en bumper. Ook de hoek van de oren is erg kritisch - ten opzichte van elkaar en ten opzichte van achterschermen. Kun je niet echt ‘rechtstellen’ als dat niet klopt. Werk aan achterpaneel en die oren is lastige precisieklus.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 05 augustus 2014 11:19 PM
  [ # 19 ]

bij mijn vaders zijn ds zit het allemaal recht en haaks en dit is nog nooit vervangen dus zo moet het en is wel handig voor mij dat ik kan spieken hoe het echt zit.

Op die foto,s zie je die driehoekjes aan de binnenkant zitten(die moet ik vernieuwen),deze komt op meer plaatsen vast maar hoort ook strak tegen de achterste plaat te zitten….op die foto,s zitten die driehoekjes volgens mij verder naar binnen als de rest die tegen de oortjes/achterplaat moeten komen of lijkt dat zo?bij mij pa zit die driehoek er strak tegenaan.

Ik heb de achterplaat,driehoek steuntjes en schelpje besteld.

vandaag even zitten meten en kijken+die omgeklapte randen waar de plaat ook tegen aan komt gefixt.
Had nog 1 deel wat nog aardig heel was en deze past er perfect in lijn voor.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 09 augustus 2014 07:41 PM
  [ # 20 ]

De nieuwe achterplaat even droog gepast en die zit eigenlijk perfect,zit nog niet vast gelast dus zit her en der nog niet 100% maar als ik de boel goed op de plek druk zit het goed.

Kofferbakbodum vast in de rx5 gezet.

Achterplaat zit nog niet vast met puntlasjes maar heb alles er even aan gehangen om te zien
of het allemaal paste zonder problemen…schermen kan ik nog wat stellen en de bumper hangt enkel door de gaten in de achterplaat.
Volgens mij krijg ik alles wel strak en recht in lijn dus dat is mooi Smile


Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 09 augustus 2014 10:22 PM
  [ # 21 ]

Ziet er zonder meer goed uit. Wij zeggen: goed bezig!

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 09 augustus 2014 11:18 PM
  [ # 22 ]

Wel een raar idee dat de achterplaat en alles er aan eigenlijk gewoon los zitten Mr. Green
maar wilde het toch even bekijken en nu weet ik zeker dat alles past op/aan de nieuwe achterplaat en kan ik hem dus vast zetten met puntlasjes.

De nieuwe driehoekjes die aan de binnenkant komen passen ook mooi net als het nieuwe schelpje.


Morgen wil ik de kofferbakbodum even in de rx10 stijken…verdun de rx10 een beetje met rx5 dan moet het wel oke zijn voor lange tijd.

Weet alleen niet zo goed wat ik nu het best op die nieuwe plaat moet doen…zit een zinklaagje op en weet niet hoe een epoxy primer hier op reageert,iemand hier ervaringen mee?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 09 augustus 2014 11:33 PM
  [ # 23 ]

Zincor kun je prima in de epoxy zetten. Even licht opschuren met scotchbrite. Beginnen met washprimer is altijd goed idee maar in dit geval niet nodig. Let op dat RX en epoxy niet samen gaan. Moet je dus goed van elkaar weghouden.

Goed idee om alles te passen voordat je het definitief vastzet - succes!

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 10 augustus 2014 08:39 AM
  [ # 24 ]

Bedankt matthijs64 Smile het was de bedoeling om de nieuwe plaat in de ferpox te zetten maar wist dus niet 100% zeker hoe dat zal reageren op zincor maar dat gaat dus wel…zal eerst even een klein test stukje doen om te zien hoe het uitpakt.Later spuit ik er een gewoon laagje 1K zwarte lak over voor de mooie afwerking van het geheel.

Vandaag maar weer al het losse spul demonteren en ga ik nieuwe steunen maken voor de achterbumper.

Schiet al aardig op en hoop de achterkant met een week of 2 klaar te hebben….het is altijd veel pas en meet werk en dan moet alles nog netjes in een grond laag en afwerklaag,alles aan de buiten kant van onder moet ik dan ook nog voorzien van een extra beschermende laag+naaden afwerken met lasnadenkit.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 augustus 2014 02:21 PM
  [ # 25 ]

Dat ziet er al goed uit, handig om eerst even te kijken hoe de pasvorm is.
Heb je die bussen voor de bumper ook al aangeschaft?
Ik ben daar nu ook mee bezig maar moet me nog even verdiepen in de constructie bij de achterplaat.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 10 augustus 2014 07:52 PM
  [ # 26 ]

Die bumpersteunen maak ik zelf van een dikke bus met de juiste diameter en dikke strip…moet nog even kijken of ik juiste materiaal kan vinden op mijn werk.
De ronde bus valt half in de achterste gaten in de plaat,stukje rubber zit dan tussen plaat en dikke rand aan bumper steun volgens mij?aan de binnenkant tegenover die bumpermontagebussen zitten die driehoekige steuntjes die weer voor extra stevigheid zorgen.

Heb vandaag het stuk gemaakt waar de veer/bus in komt van de achterklep,is weer sterk en hard nu.
Andere kant moet dat stuk ook nog en een stukje goot/rand onder de achterruit.

Als dit klaar is ga ik de nieuwe achterste plaat er in zetten,als dit goed is moet ik enkel de c-stijlen nog fixen en alles een rx5/rx10 geven….verder plak ik er geen bekleding of andere zooi in want dat blift altijd vocht aantrekken waardoor je meer kans hebt op roest en ellende.

De rubbers van de kofferbak zaten er niet meer op Sad deze komen er natuurlijk wel op als ik een goed gebruikt setje kan vinden.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 12 augustus 2014 11:12 PM
  [ # 27 ]

Heb busjes voor de bumper montage steunen gevonden.
Busjes op maat gemaakt en vast aan de nieuwe plaat gezet.
Nieuwe achterplaat er aan gelast en de bumper even door de bussen gepast met rubber in de bussen.
het past heel mooi en zit al goed strak.
de achterbumper zelf is links niet meer 100%,heeft een tikje omhoog gehad en dit moet ik nog zo goed mogelijk terug zien te buigen.

De bussen van de bumper moeten natuurlijk nog mooi vast gemaakt worden met een strip aan de zijkant van de balk.

verder de hoekjes en stukje goot van de hoedenplank weer voorzien van nieuw staal,ook links en rechts waar de steuntjes van de achterklepveertjes in komen nieuwe stukken ingelast.

het word beetje bij beetje wel weer wat met deze DS Smile



Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 augustus 2014 11:29 PM
  [ # 28 ]

Mooi werk Joa, alleen die bumpersteunhouders kan je ook gelijk aan origineel krijgen…
http://www.ctaservice.nl/p-2593-bumpersthouder-links-achter.aspx

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 14 augustus 2014 08:52 PM
  [ # 29 ]

ik weet dat die steunen nieuw te krijgen zijn maar die ik er nu op gemaakt heb zijn 1x zo dik en van gegalvaniseerd dus die rotten niet meer weg.
Mijn pa heeft nieuwe steuntjes gekocht zoals in jou linkje maar die zijn echt dun en staal zal niet zo heel hoog van kwaliteit zijn voor die prijs gok ik zo.

De nieuwe achterplaat heb ik inmiddels al in de ferpox gezet en zwart gespoten.

Hoedenplank goot en alles hoekjes/plekjes van af de achterruit naar de nieuwe plaat toe is nu klaar kwa laswerk.

ga mijn nu richten op de c-stijlen en als dit gedaan is schuur ik de boel even op en zet het in de rx5 en dan in de rx10.

kofferkleprubbers toch maar nieuw gehaald net als de rubbers voor de schelpjes.

zit schot in het projectje Smile

zal as weekend wel weer wat foto,s posten.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 15 augustus 2014 10:53 AM
  [ # 30 ]

Mooi werk, Joa. Het houd je in ieder geval van’t straat

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
 
2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook