1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 IE pallas: even voorstellen..
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 08 augustus 2014 04:42 PM

Omdat we allen toch eerst de foto’s bekijken:

Mijn naam is jens, woon in Aalst (België), 23 jaar oud op een maand na en ben mechanieker in een plaatselijke citroën-garage.
Deze morgen ben ik aan een projectje begonnen.
Deze CX van 1984 heeft sinds begin jaren ‘90 stilgestaan in een loods, vrij van vocht enz.. De wagen was technisch in orde toen deze aan de kant gezet is.

Deze morgen heb ik de wagen vrijgemaakt (er stonden nogal wat andere wagens rond). eenmaal de banden opgepompt was de wagen promleemloos te verduwen, remmen zaten niet vast ofzo, het koppelingspedaal voelt eveneens aan zoals het moet.

De bougies zijn een klein beetje losgedraaid en staan te baden in WD40. Morgen draai ik ze eruit en giet ik wat olie in de cilinders.
Vervolgens ga ik dat 2 weken laten staan zodat de olie zich genoeg heeft kunnen verspreiden. Na 2 weken kijken of de motor met de hand rondgaat en zoja proberen starten na alle filters en olieën te vervangen.

Hopelijk draait hij, dan zal ik er waarschijnlijk veel plezier aan beleven.

De hele wagen is destijds bewerkt geweest met dinetrol en is dus qua carosserie zo goed als perfect, enkel een poetsbeurt nodig en de bumper is achteraan wat ingedeukt.

De wagen was een directiewagen van Gates Belgium (mensen die aan auto’s werken kennen het merk wel), alle papieren zijn aanwezig.

Dagelijks rijdt ik met een Opel Insignia ST 2.0 CDTI

Nog enkele foto’s van deze morgen:

Ik zal regelmatig proberen posten over de vooruitgang.

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 08 augustus 2014 04:43 PM
  [ # 1 ]

Weet er iemand hoe het komt dat foto’s uit de ene map niet zichtbaar zijn en die van de opel wel?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2014 05:45 PM
  [ # 2 ]

Ben zeer benieuwd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 08 augustus 2014 05:51 PM
  [ # 3 ]

Weet het niet helemaal zeker, maar spaties in links zijn doorgaans geen gelukkig huwelijk. Wellicht dat je daar wat aan kunt doen? (tussen ‘Mobile’ en ‘Uploads’)

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 08 augustus 2014 07:01 PM
  [ # 4 ]

Opgelost!

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 11 augustus 2014 05:45 PM
  [ # 5 ]

Nog enkele foto’s van het interieur en de motor, toen de olie erop gegoten is:

En misschien een volgend pareltje om op te knappen Wink

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 21 september 2014 12:31 PM
  [ # 6 ]

Update:

Gisteren de wagen buitengehaald en proberen starten.
Er is ontsteking, compressie, motor draait mooi rond op de starter maar de benzinepomp zit geblokkeerd. ik ga dus op zoek naar een andere pomp, dan zou de wagen moeten draaien (hopelijk).

de staat van de lak is erger dan aanvankelijk gedacht, dus ik ga de wagen volledig afschuren en vervolgens tijdelijk de wagen in de plasti-dip zetten zodat het plaatwerk beschermd is. Als ik genoeg geld bijeen gespaard heb laat ik de wagen dan herspuiten in de originele kleur.

verder zijn de 2 voorste deuren aan het rotten van binnenuit, ik weet al een bestuurdersdeur staan die ik er kan in hangen.

ik zit er ook aan te denken om de stukken in de motorruimte die last hebben van roest eens een paar nachten in cola te leggen om de uiteindelijke staat te beoordelen. (ik weet niet wat ik van de cola-truuk moet verwachten.. ik zie wel).

De zoektocht naar cx-onderdelen kan beginnen, ik ben wel nog een paar jaartjes zoet denk ik.

Ik hoop op veel opmerkingen, bemerkingen, meningen en tips van mede-forumgebruikers Wink

Bedankt om te lezen en hier volgen nog wat foto’s:

Ik had gisteren niet veel tijd, dus meer en betere foto’s zullen volgen.

groeten, Jens

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 september 2014 12:39 PM
  [ # 7 ]

Wat is plasti dip voor spul?
Persoonlijk zou ik alleen de roestende delen behandelen,en de rest zo laten.
En als het alleen de blanke lak is wie loslaat zou ik gewoon twee jaar wachten met schuren.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 september 2014 12:42 PM
  [ # 8 ]
DrLosch schreef:

Omdat we allen toch eerst de foto’s bekijken:

Jens ,

Eindelijk iemand die weet hoe je een topic moet openen very good
Als ik het zo bekijk gaat dat wel goed komen met deze CX.

p.s. ik hoop voor je dat het start probleem zich beperkt tot een andere pomp. Heb zelf eens
een 25IE gehad met dit probleem ....bleek ie een goed verborgen !!! start onderbreker te hebben.  Evil or Very Mad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 21 september 2014 02:55 PM
  [ # 9 ]

Plastidip is eigenlijk iets dat veel in de tuningwereld gebruikt wordt om velgen te spuiten enz. dit is een soort spuitbaar rubber dat een goed afgesloten laag vormt die je er gewoon weer kan aftrekken zonder sporen na te laten. Veel matzwarte wagens zijn bv ook met plastidip gedaan ipv te wrappen.

Ik zou hem zo snel mogelijk willen opschuren en dan met zinkspray ofzo inspuiten zodat alle roestplekjes weg zijn aangezien de wagen momenteel buiten op de oprit moet staan. het chassis en carosserie is nergens rot, de onderkant is destijds heel goed behandeld tegen roest en de carosserie ook. wel heeft hij op de flanken een paar kleine oppervlakkige roestplekjes die je zo kan wegschuren. ik zou dus willen vermijden dat deze plekjes erger worden. de wagen staat wel onder waterdichte plastiek maar ik weet ook dat dit niet ideaal is..

Wat betreft de pomp:

ik heb ze ervanonder gehaald en rechtstreeks aangesloten op 12v. je voelt beweging in de pomp maar ze wil niet rondgaan dus ik vermoed dat het met een andere pomp opgelost zal zijn. Zoniet, dan gaat de speurtocht verder Very Happy.

Van zodra het stopt met regenen en waaien zal ik betere foto’s posten van de roestplekjes en het interieur enz..

groeten!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 september 2014 03:09 PM
  [ # 10 ]

Buiten onder een hoes is nooit ideaal( maar wanneer doe je het goed)
Een auto moet ook weer droog kunnen ventileren,en er gaat altijd condens onder de hoes zitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 21 september 2014 03:28 PM
  [ # 11 ]

Inderdaad, ik ben er ook niet zo happig op om de wagen buiten te zetten maar momenteel kan het even niet anders, de garage is 10cm te kort. Tegen deze winter heb ik vast wel al een garage gehuurd waar hij in kan staan. Ik heb er ook al zitten aan denken om zo een witte (party)tent met gesloten zijkanten over de auto te zetten voorlopig. zo kan ik er ook aan werken wanneer er wind en regen is.

Ik ga me ook lid maken van de cx passion club hier in denderhoutem (niet zo ver van Aalst, mijn woonplaats). Via deze club zal het denk ik ook makkelijker zijn om onderdelen te vinden.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 21 september 2014 04:41 PM
  [ # 12 ]

hoi drLosch!

Leuk je te ontmoeten hier op het forum

leuke sport staat daar nog!

motoronderdelen kan je best voor een cx - injectie nieuw kopen via cx basis.
andere delen via garage hydraulique, cx passion heeft geen onderdelenmagazijn…

als ik je kan helpen ik woon klein uurtje uit de buurt en rij dagelijks cx…ps koop mijn kledij altijd in de kattestraat…. Smile

mag je me altijd pm’en !!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 21 september 2014 06:54 PM
  [ # 13 ]

Waarschijnlijk is er vuil in de pomp terecht gekomen van de tank, met een nieuwe pomp heb je kans dat er weer vuil vanuit de tank. Beste is tank eruit halen en schoonspoelen, misschien dat je de benzine pomp ook kan schoon krijgen en dan weer kan gebruiken, suk6 met het projectje

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 september 2014 09:15 PM
  [ # 14 ]

Leuk topic (veel foto’s) Smile
Zou hem zeker niet plastidippen, is voor een CX niks, dan rij je er beter zo 2 jaar mee, desnoods rat look waar een paar primerplekken niet storen.
En binnen 2 jaar genoeg gespaard of binnen 2 jaar avondschool carrosserie volbracht? Scheelt een brok op de slok. idea

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 21 september 2014 10:09 PM
  [ # 15 ]

alvast bedankt voor de tips. Die van het vuil in de tank zal ik zeker ter harte nemen en ook de tips om onderdelen te vinden zijn welkom.


De plastidip zal oerlelijk zijn op een cx, dat weet ik. het was eerder om alles wat eronder zit wat te beschermen. ratstyle heb ik ook al zitten aan denken Very Happy ik zal deze week eens wat meer duidelijke foto’s nemen van de staat van de buitenkant.

Ik heb de wagen vanbinnen al eens volledig gekuisd:

Ik heb ook alle roestige stukken aan de motor die ik kon vinden ondergespoten met wd40 en na een nacht zag alles er al veel beter uit:

de blauwe plastiek van in het fabriek hing nog op de chroomlijsten:

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook