3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
CX 25 IE pallas: even voorstellen..
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25393
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 december 2014 02:30 PM
  [ # 31 ]

Die heb ik ook. werkt prima.

6,35 moet je nooit uit CuNiFer maken. Dat breekt heel snel weer. De dikke van pomp naar regelaar alleen origineel of van flex rubber maken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Thomas G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 09-07-2013

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 12 december 2014 04:00 PM
  [ # 32 ]

Dag Jens,

nog een aalstenaar op dit forum Smile. (de wereld is klein zeggen ze dan…)
Voor een staanplaats in aalst kan je eens informeren bij adsamusement.be, zij vragen 50€/maand. veel goedkoper heb ik nog niet gevonden in onze streek. Tot een tijdje geleden stond mn DS daar ook gestald.

Veel succes met je project en misschien tot een dezer.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 12 december 2014 04:52 PM
  [ # 33 ]

Wauw wat een gaaf project! voor wat betreft de lak zou ik deze voorlopig zo laten. Eventueel zou je deze met owatrol of een vergelijkbaar product kunnen behandelen (gebeurt veel in de eenden scene, voor het behoud van zogenoemd “patina”). Wel de verweerde looks en wel het verweerde zichtbaar.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 18 december 2014 08:16 PM
  [ # 34 ]

Hehe, Oilsjt represent! Very Happy
Bedankt, zal ik zeker eens bekijken voor die staanplaats.

Trouwens, Twan, dit ben jij?!  (denk ik toch)

Ik zag de BX op jouw thumbnail en herkende em direct; Ik ben even gaan neuzen in mijn stapel boeken en voila!

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 19 december 2014 08:59 AM
  [ # 35 ]

Yes, dat zijn mijn BX en ik. Leuk Smile

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 01 maart 2015 04:33 PM
  [ # 36 ]

Gisteren eindelijk wat kunnen werken aan de leidingen;
Enkele foto’s(veel heb ik er niet kunnen maken):

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 01 maart 2015 06:13 PM
  [ # 37 ]

mooie plaatjes en fijn tooltje. staat hier ook nog op de verlanglijst.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 01 maart 2015 06:23 PM
  [ # 38 ]

Goed bezig very good

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 maart 2015 09:12 PM
  [ # 39 ]

als ik het goed bekijk is die leiding op de middelste foto 6,35.
zo ja, dan zou ik er een tweede van maken en die met bijpassend gereedschap in de auto leggen.
die blijven n.l. niet lang heel.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 17 april 2015 02:08 PM
  [ # 40 ]

De wagen heeft vorige week voor de eerste keer in 20 jaar gedraaid:

De wagen start en draait relatief vlot, zelfs de alternator geeft nog mooi 14V.

Morgen werk ik de hydrauliekleidingen af, dan kan ze voor de eerste keer omhooggaan.. hopelijk

Profiel  
 
Thomas G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 09-07-2013

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 17 april 2015 04:11 PM
  [ # 41 ]

Dag Jens, heb je de carrosserie reeds behandeld?
Ik ga eerstdaags mijn nieuwe aanwinst behandelen met Owatrol. Misschien is dit ook een optie voor jou. Dit goedje fixeert de roest en houdt de optie open om later te herspuiten.

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 22 april 2015 06:59 PM
  [ # 42 ]

Ik heb de carosserie nog niet behandeld omdat ze eigenlijk, op de kofferklep na, nergens aan het roesten is; De wagen is vroeger met dinitrol behandeld geweest, dus ze kan wel nog even verder.

Er is ondertussen ook gebleken dat de koppeling vastzit.
Bij het aantrekken van de koppelingskabel komt er geen beweging in de hendel onderaan de versnellingsbak. Hopelijk is het enkel de hendel die vastgeroest zit. Om de motor en versnellingsbak uit te bouwen heb ik momenteel de ruimte niet; Wanneer dit nodig zou zijn denk ik eraan om hem misschien even naar garage hydraulique te brengen en dan enkele werken ginder te laten uitvoeren..

Profiel  
 
DrLosch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 25-04-2014

Gepost: 20 september 2015 02:14 PM
  [ # 43 ]

Lang geen update meer gegeven; de wagen is een tijdje bij garage hydraulique geweest.
Alle hydrauliek is in orde gebracht en werkt perfect, de wagen draaide en reed ook.
Echter, ondertussen heb ik enkele waterlekken opgelost en daarvoor de waterpomp en thermostaat gedemonteerd. Ook de inlaatcollector is gedemonteerd geweest. Nu zit alles terug ineen maar valt de wagen stil bij het lossen van het gaspedaal.. De gaskabel is losgeweest, maar deze heb ik ook al meermaals anders afgesteld. Als ik hem te kort afstel schiet de motor gewoon in toeren, dus korter kan ik deze niet leggen. Van zodra de toeren zakken tot onder de 2000 valt de motor stil.

Weet er iemand aan wat dit kan liggen? Voor het demonteren draaide de motor perfect.

Alvast bedankt,

Jens

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 september 2015 02:44 PM
  [ # 44 ]

Ik denk als eerste aan valse lucht. Contoleer ALLE luchtslangen.  doei

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 september 2015 02:47 PM
  [ # 45 ]

De IE heeft toch een stationair stelschroef bij de luchtmassamete die het stationaire toerental regelt? M.a.w al haal je de hele gaskabel eraf dan nog blijft de motor draaien. Check ook de luchtslangen

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook