Nog eens even zitten denken…...
Nog een stukje gereden om een precies te kunnen omschrijven wat het probleem is. Er zit dus een nieuwe carburateur op en er zit een nieuwe 123ontsteking + bobine/kabels/bougies. Zou dan wel goed mogen lopen dacht ik zo.
Als ik bij 40km/u in de 3e optrek, voelt het onrustig aan in het vooronder. Je ziet de motorkap dan ook trillen. Ik was er vanuit gegaan dat de motor op dat moment niet lekker liep, maar zou het ook kunnen zijn dat de aandrijfassen niet lekker zijn? Of iets anders in de aandrijving?
Als ik bijv. 60km/u in de 4e rijd, dan zie ik de benen van mij bijrijder ook wat heen en weer schommelen, dat hoort ook niet zo lijkt me.
Ideeën?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Motorsteun doorgezakt?
Totaal aantal Berichten: 43049
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Aandrijfassen rot, tripoidehuizen uitgeslagen, uitgescheurde draagarm montagepunten, doorgezakte motorsteunen, verrot differentieel, alles zou kunnen dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
vlietmansje schreef:Motorsteun doorgezakt?
Lange bougiesleutel past door watergoot heen niet in achterste bougiegat, dat zou op motorsteunprobleem kunnen duiden.
waterman schreef:Aandrijfassen rot, tripoidehuizen uitgeslagen, uitgescheurde draagarm montagepunten, doorgezakte motorsteunen, verrot differentieel, alles zou kunnen dus.
Auto doet ook knakkerdekak in de bocht, kan dat dezelfde oorzaak als schudden bij optrekken hebben?
Totaal aantal Berichten: 9865
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En dat zijn dan de aandrijfassen?
Totaal aantal Berichten: 9865
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vrijwel zeker ja.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dus… auto doet knakkerdeknak in de bocht en trilt bij optrekken. Eerste ligt aan de aandrijfas, homokineet maar het 2e kan daar dus ook aan liggen.
Aan welke aandrijfas ligt dat dan? Auto op bokken gezet en en e.e.a. bekeken en bevoeld.
@Bogaard zegt op pagina1 van deze thread:
bogaard77 schreef:
De DS heeft meenemers aan de bakzijde en dubbele kruizen aan de wielkant. Die kruizen gaan nog wel eens stuk…
Even de auto op bokken, wielen eraf en met het stuur in bochtstand aan de naaf draaien. Dan zie je het meestal wel.
Je ziet de houder van de kruizen op en neer bewegen. En je voelt speling tov de as.
Eerlijk gezegd zie ik niks.Knakt ook niet als ik aan de naaf draai. Ik heb het rubber om de homokineet teruggeklapt, en dan?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Je kunt met de parkeerrem de aandrijfas fixeren.
ah, ik snap het. Ik heb ‘m op de parkeerrem gezet en nu voel ik duidelijk speling aan de wielkant. Links meer dan rechts.
In het ideale geval zit daar geen speling? En komt de knakkerdeknak daar vandaan?
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Een ervaringsdeskundige zal het beter kunnen aangeven, kom je wel eens op een sleuteldag van de club?
Zit er veel verschil in de speling bij wielen rechtuit tov wielen ingedraaid?
Rechtuit en gedraaid geeft dezelfde speling, over 2 weken weer sleutelclub.
Heb je je spoorstangen en fusee’s al op speling gecheckt?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Voor zover ik het kan checken geen speling op fuseekogels en stuurkogels
Kunnen die kruiskoppelingen gereviseerd worden? Of moet ik vervangen?