1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Waar zit de accubak bevestigd ?
wim.van.nieff
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 22-09-2008

- XM 3.0 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 26 september 2014 01:15 PM

Hallo,

ik heb behoorlijke lekkage van koelvloeistof en om fatsoenlijk bij de lekke slang te komen is het handig om de accubak te verwijderen, maar waar zit deze vastgeschroefd ? Heb inmiddels het luchtfilterhuis en het LHM reservoir verwijderd maar kan nog geen bevestigingspunten van de accubak vinden.

Is er iemand die me op weg kan helpen ?

Alvast dank !

Wim

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 september 2014 01:53 PM
  [ # 1 ]

Ja das ff zoeken inderdaad. Ken alleen type 2 xm
Maar accu eruit halen zoiezo.
En ding zit zo uit mn hoofd met een pootje aan de onderkant vast op chassis.
Kan je heel slecht bij inderdaad.
Ook even goed kijken met een lamp in de bak zelf dat je geen boutje over hoofd ziet.
Morgen ga ik zelfde doen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 26 september 2014 02:15 PM
  [ # 2 ]

wellicht helpt dit plaatje. Accu moest er volgens mij inderdaad uit.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 september 2014 02:29 PM
  [ # 3 ]

Accubak verwijderen. Die zit met 2 M13 bouten vast; een voor een helemaal achter bijna bij het einde van de bak. Je ziet ze niet maar kunt ze voelen. De motorkapontgrendelingskabel loopt door de accubak heen maar zit onder het LHM vat gehaakt in een tweede kabel.


Vond ik net ergens.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
wim.van.nieff
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 22-09-2008

- XM 3.0 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 26 september 2014 04:15 PM
  [ # 4 ]

Ja, heb ze gevonden. Echt een akelige plek, je moet op de tast een sleutel erop zien te murwen… Ik had voor de zekerheid ook wiel/binnenspatbord gedemonteerd en vanaf deze zijde kon ik ook bij de slang(klemmen). Lekte net op de aansluiting bij de automaatbak; stukje slang afgesneden, nieuwe klem d’r op en is nu weer dicht gelukkig. Wat me wel opvalt is dat als de motor loopt er erg veel druk op die dikke slang (loopt over de radiateur) staat. Is dit normaal ?

Allen nog erg bedankt voor het meedenken !

Groetjes, Wim

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 26 september 2014 04:27 PM
  [ # 5 ]

Weet je zeker dat daar druk op staat? Volgens mij is dat toch de voeding van de pomp vanaf het voorraadvat?  De pomp zuigt, dus er kan wat onder druk zijn, maar geen over druk lijkt mij. ...

Profiel  
 
wim.van.nieff
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 22-09-2008

- XM 3.0 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 26 september 2014 04:42 PM
  [ # 6 ]

Ja, zeker weten. Als de motor goed op temperatuur is wordt de slang erg hard; zodra ik de dop van het expansievat er (voorzichtig)los draai, valt de druk (logischerwijs?) ook weg.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 26 september 2014 04:57 PM
  [ # 7 ]

Je hebt het over koelslang? Ik dacht dat je het over lhm had…mijn fout, verkeerde conclusie getrokken Surprisedops:

Profiel  
 
wim.van.nieff
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 22-09-2008

- XM 3.0 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 26 september 2014 05:42 PM
  [ # 8 ]

Laughing

maar de druk op de koelslang zou dan wel normaal zijn ?  Confused

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 september 2014 06:52 PM
  [ # 9 ]

Je koelsysteem staat onder maximaal 1.4 bar overdruk om de kook-temperatuur rond de 115-120 graden te krijgen.
Men gebruikt de hogere temperatuur omdat dat… het rendement verhoogd en er met een kleiner koelsysteem gewerkt kan worden.
Kijk maar in het WPH bij welke temperatuur je fan’s aanslaan, was volgens mij bij 106 en 112 graden. Bij 112 graden wordt ook je airco uitgeschakeld ( althans bij een V6).

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 september 2014 06:57 PM
  [ # 10 ]

Dat is inderdaad een flink hoge druk!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 september 2014 07:08 PM
  [ # 11 ]

Ja, van 0.28 bar van de DS en SM naar 0.5 bar in de GS en vroege BX’en naar 1 bar later en dan naar nog meer.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 26 september 2014 07:14 PM
  [ # 12 ]

Dat is knap, druk op het koelsysteem van een GS.  Smile

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 september 2014 07:26 PM
  [ # 13 ]

sorry, CX, en GS birotor ... te snel getikt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 september 2014 07:38 PM
  [ # 14 ]

De latere ds had ook 0,50. Of dat bij de sm ook zo was weet ik niet

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 26 september 2014 07:51 PM
  [ # 15 ]

Dat is wel geprobeerd later, maar de waterpomppakking kan er echt niet tegen en als ie daar gaat lekken merk je dat als het te laat is en voor een reparatie ben je wel even bezig.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook