2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Centraal Navigatietopic SMEG+
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 19 november 2014 07:46 PM
  [ # 16 ]
Fransz schreef:

Een stad of straat invoeren bv in de Duitse taal (met bv ö, ü of ß) moet natuurlijk ook kunnen.

Duits heeft toch ook een alternatieve spelling voor dit soort letters. ü = ue

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 09 december 2014 01:43 PM
  [ # 17 ]

Het viel mij vanmorgen op dat de navigatie zo’n 50 of 100 meter achter loopt van de plek waar je je bevindt.
Ik zag dit bij afslag Delft.
Het navigatie system gaf aan dat ik op de snelweg zat en de afrit nog moest nemen terwijl ik al op de afrit reed.
Dat ben ik niet gewend, op tom tom staat het pijltje altijd precies op de plek waar je bent.
Is dat ook al eens opgevallen bij jullie?
Afgelopen weekend ben ik al in een nare situatie beland omdat de navigatie niet op het juiste punt een afslag aangaf.
Is dat wennen of is er iets aan de hand?
Heeft dat met calibratie te maken en is dat bij jullie ook al opgevallen?

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 december 2014 01:58 PM
  [ # 18 ]

Wellicht heeft dit te maken met de mate van detail waarop je scherm staat? Ik heb ‘m altijd op 200 meter staan, en merk er eigenlijk weinig aan. Nou doe ik ook weinig met de navigatie, dus daar kan het ook aan liggen.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 09 december 2014 02:04 PM
  [ # 19 ]

Ik doe er gelukkig ook niet al te veel mee, maar ik was de navigatie aan het uitproberen.
Vandaag heb ik de Cactus precies een week.
Maar een goede tip op 200m zetten.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 december 2014 02:59 PM
  [ # 20 ]

Overigens, als ik wel gebruik van de navigatie en ik ben bijna op de plaats van bestemming dan zet ik het scherm meestal op 50 of 100 meter. Dan heb je zoveel detail dat je het amper kunt missen.

Profiel  
 
stonesrip
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 02-10-2014

Gepost: 06 januari 2015 04:13 PM
  [ # 21 ]

De eerste 3000 km staan op de teller en mijn Cactus bevalt goed. Wat echter niet wil lukken is het navigeren naar contacten uit mijn telefoon.
Telefoon is via BT gekoppeld en bellen uit de contactenlijst gaat goed. Echter wanneer ik probeer te navigeren naar een van deze contacten kent hij het adres niet. Het lijkt erop dat de straat en plaats niet in de juiste volgorde staat of dat hij een ander scheidingsteken verwacht.Handmatig aanpassen lukt wel, maar dan moet ik het adres handmatig erin zetten. Dat is niet erg handig. Zowel met Android als Blackberry heb ik dezelfde problemen.

De telefoon ook al eens in het engels ingesteld, maar ook dat hielp niet. Bij de garage hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord. Er komt over een paar weken een update en wellicht wordt het daarmee opgelost. Ik heb daar echter niet zo veel vertrouwen in, zeker omdat ze nog nooit van dit probleem gehoord hebben.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 07 januari 2015 01:25 PM
  [ # 22 ]

In mijn vorige auto kon ik op het scherm altijd zien of er een file op mijn route was ongeacht welk scherm actief was. Kan dat in de Cactus ook ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 10 januari 2015 09:54 AM
  [ # 23 ]

hallo

ik heb net een nieuwe cactus,ik woon in de azaleastraat in terneuzen.
als ik in de navigatie de route naar huis wil instellen gaat het mis.
Nederland ok,terneuzen ok,maar dan azaleastraat,ik krijg dan de keuze uit azaleastraat of azaleastraat HOEK.
hoek is een dorp 6km bij mij vandaan,er is daar ook een azaleastraat.
welke van de 2 opties ik ook kies de navigatie stuurt mij altijd naar HOEK,en schijnt mijn straat die al heel lang bestaat niet te kennen.
bekend bij iemand ?

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 10 januari 2015 10:55 AM
  [ # 24 ]

al geprobeerd via “lokaliseren op kaart”?

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 10 januari 2015 11:33 AM
  [ # 25 ]

Ha Koos,
Welkom bij de C4C-club.
Wat voor model is het geworden in welke kleur?

Wat betreft de navigatie.
Ik meen mij te herinneren (jazeker, een verborgen disclaimer) dat een andere forumbezoeker ook een probleem met de navigatie had in den beginne.
Wat blijkbaar heeft geholpen is om de taal even te wijzigen naar iets anders en dan weer terug naar Needrlands.
Vraag mij niet waarom, maar voor hem/haar heeft het toen geholpen.
Was iets met herkenning van namen en toetsenbordinstellingen.
Moeite van het proberen waard (?)

Gegroet,
Pascal

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 10 januari 2015 01:03 PM
  [ # 26 ]

het is de shine geworden,kleur rood met zwarte airbumbs.
ik heb inderdaad de taal gewijzigd in engels,en daarna weer terug nederlands,maar geen resultaat.
ik heb bij mij voor de deur de huidige positive opgeslagen (gps coordinaten) dan geeft hij inderdaad aan waar ik werkelijk ben.
als ik dan de positie een naam wil geven bv THUIS azaleasraat terneuzen dan stuurt hij me toch weer naar HOEK 6.3 kilometer verder

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 januari 2015 08:02 PM
  [ # 27 ]

Ik weet niet van wie Citroen de kaarten betrekt, maar ik zou daar eerst eens naar informeren.

Daarna een mail sturen naar de firma met bijv. een printscreen van een andere kaart. Als je geluk hebt dan wordt het in de volgende update meegenomen….... Maar je moet er melding van maken van deze “fout”!

Kaarten lopen altijd achter en misschien is er een stuk vergeten? of woon je misschien in een nieuwe wijk?

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 11 januari 2015 01:33 AM
  [ # 28 ]

Volgens mij betrekt Citroën zijn kaartmateriaal van Navteq als ik me niet vergis.

TRSarno schreef:

of woon je misschien in een nieuwe wijk?

Als ik de OP zo lees, denk ik niet dat het om een nieuwe woonwijk gaat.

koos z schreef:

en schijnt mijn straat die al heel lang bestaat niet te kennen.
bekend bij iemand ?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 11 januari 2015 06:44 AM
  [ # 29 ]

Ik bedenk me plotseling…....
Als je nu op je positie bent zie je dan een straat?
Kijk of je verschillen ziet! Wat is het verschil als je verder inzoomd op de kaart met jouw straat en een straat die wel bestaat? Staan er huisnummers….. etc

Als het niet om een nieuwe woonwijk gaat, is het al veel eerder fout gegaan. En als de fout niet gemeld wordt, dan zal het altijd zo blijven.
Alles m.b.t. de navigatie(fouten) dus vooral melden!

Mijn advies is het meldpunt bij Citroen op te vragen en dit te melden bij de kaartenleverancier.
Garmin heeft ook een special email adres waar men fouten m.b.t. tot de kaarten kan melden.

Profiel  
 
koos z
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 09-01-2015

Gepost: 12 januari 2015 07:04 PM
  [ # 30 ]

ik ben alweer iets verder,mijn straat kent hij wel ,als ik alleen terneuzen plus azaleastraat invoer kom ik in mijn straat terecht,zodra ik er een huisnummer bij zet stuurt de navigatie me toch weer naar HOEK 6 km verder.
ik krijg ook de melding “gebied niet in kaart gebracht” deze straat bestaat toch al wel minstens 40 jaar.
bij mijn c3 Picasso die ik hiervoor had bestond dit probleem niet .
zou het misschien van een andere kaartleverancier zijn ?

Profiel  
 
 
2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook