1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(em) opnieuw in goede handen
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 17 oktober 2014 01:00 PM

Beste Chevronnistes,

Trouwe lezers kenden mij reeds van mijn project ID(ylle). De afgelopen maanden was het even stil maar hebben de diverse werkzaamheden geenszins stilgelegen. En kroop de ‘chevronnitis’ waar het niet gaan kon. Ofwel: ik ben danig besmet met het DS-virus. En kwam er nog een project bij… We noemen het project ID(em), want het is weer een project en ID break, derde neus. Ik heb daar blijkbaar iets mee!!

Tegen de zomer was ik in gesprek met een gewaardeerd medeforummer (Repelsteeltje) over een aantal onderdelen die ik voor mijn ID Break uit ‘74 nog nodig heb. Een aantal onderdelen daarvan ontbreekt (plaatwerk). Een aantal onderdelen wil ik vervangen door betere.

Repelsteeltje kende ik al en ik weet dat hij over een voorraad onderdelen beschikt die stuk voor stuk zeer kritisch op kwaliteit zijn geselecteerd. En nog bij mij in de buurt ook.

In gesprek over deze onderdelen kwam ook zijn ID Break uit ‘71 ter sprake. Deze auto kende ik al en vormde als sinds ik die zag een inspiratiebron als voorbeeldproject zoals ik mijn break ook wil herbouwen.
Wegens gezondheidsperikelen had dit project echter al enige tijd geen vooruitgang meer gemaakt. Ik begrijp als geen ander dat als je zo’n project met de juiste spirit aanpakt, je er niet zomaar afstand van doet als de omstandigheden je tegenwerken.
Om een lang verhaal kort te maken: in september is deze break van garage verhuisd…hij staat nu gezusterlijk naast mijn andere break van 1974.

Deze ID Break is vorig decennium door Repelsteeltje als hele nette, rijdende auto aangeschaft. De auto was toen al qua plaatwerk geheel roestvrij en strak in de lak. Na een korte curatieve en preventieve bodemrestauratie (partieel, want veel had een vorige eigenaar al laten doen) is de auto weer APK gekeurd. Daarna is besloten om de auto zeer ‘daily-use-proof’ te maken door een uitgebreide restauratie van binnenschermen achter, C en D-stijlen en dak. Deze zijn door een professional gelast en bij een spuiter in de welbekende grijs (uit het hoofd AC 136) gespoten. De auto is toen tijdelijk opgebouwd (zie eerste foto) om daarna nog een keer gedemonteerd te worden waarna Repelsteeltje zowel techniek als uitputtende roestpreventie state of the art heeft gemaakt.
Heel grofweg (later meer a.d.h.v. foto’s): gereviseerde halve veerbruggen voor, perfecte draagarmen achter, remrevisies, stuurhuisrevisie (Citrotech), nieuwe snelle startmotor etc. etc.
De auto zoals ik hem heb overgenomen schat ik qua uren opbouw t.o.v. een kale body in op zo’n 80%. Ter vergelijk: als mijn break uit 1974 (kale body) op 0% opbouw zit, dan deze break op 80% afgaand op de uren die daarvoor nodig zijn. Met een beetje consequent doorwerken zou ik deze break in lente/ zomer 2015 gereed moeten kunnen hebben. En dat was ook het vetrekpunt bij overname: ik wil graag op afzienbare termijn met mijn break uit 1974 verder kunnen. Deze komt ‘tussendoor’ en moet dus niet jaren in het midden van mijn werkplaats staan. Het belangrijkste: ik wil ermee RIJDEN!

De maand september zijn besteed aan een zeer zorgvuldig uitzoeken en toelichten door Repelsteeltje van de geselecteerde onderdelen voor deze break. Deze zijn allemaal op ‘categorie’ opgeslagen. Intussen hebben we de break tijdelijk op de wielen gezet voor transport op een ambulance. Voor de veerbruggen er tijdelijk op, achter tijdelijke complete draagrarmen van een berline. De definitieve moeten nog van lagers en remankerplaten worden voorzien.

Inmiddels heb ik er de afgelopen 3 weken zo’n 70 uur in zitten aan sleutelwerk. Dat proces licht ik hieronder a.d.h.v. foto’s de komende tijd verder toe.

Veel lees- en kijkplezier!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 17 oktober 2014 01:10 PM
  [ # 1 ]

Dit is haar:

Thuis afgeleverd:

Richting werkplaats:

En daar staat ze er voorlopig prominent en warmpjes bij:

En haar jongere zusje staat zolang in de hoek (maar niet stout geweest hoor!):

Wordt vervolgd. Ik heb nog ruim 100 foto’s klaar staan….

Zal tzt ook eens wat detailfoto’s maken met een echte camera ipv iPhone, zodat de kwaliteit van deze body tot haar recht wordt gedaan!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 17 oktober 2014 04:08 PM
  [ # 2 ]

Prachtig!!
Ik ben helemaal niet jarloers hoor. lovecitro

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 oktober 2014 02:16 PM
  [ # 3 ]

Erg leuk, je maakt het wel spannend met alle foto’s die je nog wilt gaan posten! Succes ook bij deze tweede break.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 november 2014 05:16 PM
  [ # 4 ]

Jullie worden zolangzamerhand gek van ongeduld, terecht. Ik steek al mijn schaarse vrije tijd in het sleutelwerk en dan schiet het forum erbij in. Toch weer een poging en ik begin gewoon even lekker met de laatste klus. De rest komt ook vanzelf aan de orde.

Belangrijk aspect van een DS is de lasverbinding van de bussen in het chassis, waaraan de halve voorbruggen zijn bevestigd. Hierin zijn in de loop van de decennia vaak haarscheuren ontstaan. Dat geeft ongewenst trillingen, soms kun je ze zelfs hoorbaar bewegen. Dat laatste bij mijn ID break niet, maar nu ik er toch goed bij kan heb ik de voorlopig bevestigde veerbruggen (tbv transport gemonteerd met veercilinders met daarin rondhout ter vervanging van de LHM op hoge druk (omdat het systeem nog leeg is) er weer even vanaf gehaald. Overigens een vreemde gewaarwording als je een DS zo zonder vering door je tuin ziet waggelen. Meteen is het hele aura van ‘Godin’ verdwenen…

De auto weer even hoog op assteunen gezet en de bussen ontdaan van lak en de lasnaden heel goed schoongedraaid en ontvet.
Samen met Egbert hebben we deze vervolgens deels met TIG en deels met MIG doorgelast. Daar waar voldoende materiaal aanwezig is met TIg, omdat je daarmee heel gelijkmatig heel veel warmte toevoegt en een nieuwe smeltbad creëert. Daarmee las je opnieuw door. MIG voegt nieuw staal toe aan het smeltbad en dat hebben we benut om lokale schaarste aan te vullen. Met beide apparaten even lekker op 160A doorgejakkerd dus!

Het resultaat gecontroleerd. Ik heb na een dag nog een verbinding goed met MIG nagelast omdat ik die nog niet helemaal vertrouwde. Waar we last van hadden is dat tussen de dubbel plaat van het chassis veel tectyl/ML of RX5 zat die bij hoge temperatuur gaat lopen en verbrandt. Dat beinvloedt de temperatuur en verontreinigt je smeltbad. Devies: eerst dat verbranden en dan opnieuw lassen. Ze zijn nu allemaal vol en doorgelast. In de Inoxspray, RX5 tussen de plaatdelen en met RX10 afgewerkt. Met zwart omdat dit deel zichtbaar is in de wielkasten en daarvoor in de achterwielkasten ook is gekozen. Meteen goed tegen steenslag beschermd.

De zilverkleurige vlakken zijn geluidsisolatie/ antidreun van Teroson. Minitieus door Repelsteeltje aangebracht. Overigens op veel meer belangrijke delen van de auto, die zullen de revue hier nog gaan passeren! In elk geval wordt dit een hele stille break…

Plaatjes:

Daarna de voorste veerbruggen weer gemonteerd en met 9 MKg vastgezet. De veerbruggen zijn gestraald en gereviseerd, met nieuwe lagers (heeft vorige eigenaar laten doen). Lagers lopen prachtig, geen enkel dood punt er in…als nieuw dus.

Vanavond verder met montage stabilisatorstang, hoogteregelaargebeuren etc.

Wordt vervolgd!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 januari 2015 01:00 PM
  [ # 5 ]

En toen waren we ineens een paar maanden verder. Maanden waarin ik mijn vrije uren in de wederopbouw van de break heb gestort en die ten koste zijn gegaan van de dit topic.

Maar soms zeggen beelden meer dan woorden, dus bij deze een link naar mijn dropboxmap met alle foto’s die met enige regelmaat worden geupdated.

Bottomline: hydrauliek, wielophanging etc is opgebouwd. Moet alleen nog hoogte-afstelling doen. Binnenkort, boven de put.

Ale holle ruimten met Mike Sanders Fett behandeld. Ben nu bezig met conservering plaatwerk en afhangen plaatwerk. Nu eerst de voorschermen opbouwen.

Streven: in maart apk en rijden. In mei naar Parijs (60 jaar DS).

https://www.dropbox.com/sh/p7dz2ewlhuvr0u2/AACpVyaSvnpRzaIX9LqwaEs5a?dl=0

Nog een vraag: ik ben op zoek naar nieuwe folie voor m’n instapdorpels. CitroWorld heeft ze. Zijn er meer adressen? Iemand een beeld van de gelijkenis met het origineel?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 16 januari 2015 03:02 PM
  [ # 6 ]

Bij mijn auto moet ik ook beginnen aan het vastlassen van de bussen . Moet dat echt zo ingewikkeld met 2 soorten lasapparatuur (heb ik niet) of is een MIGlasser voldoende ?
Een paar vragen spelen door mijn hoofd:
1) Heb je nog overwogen het plaatwerk te verstevigen ? Het is toch altijd wat raar om iets vast te lassen aan plaatwerk dat metaalmoeheid vertoont . Of is het alleen de lasnaad zelf die het begeeft omdat destijds de lasnaden inferieurer waren dan nu ?
2) moet je de bouten voor vastlassen nog “uitlijnen” of past de halve brug er eigenlijk altijd wel weer op ?
3) als je de halve bruggen demonteert, moet ook de stabilisatiestang er uit, begrijp ik. Kan je die ook laten zitten en omhoog draaien ? Moet je de wagenhoogte stangetjes naar de hoogteregelaar losmaken van de stang ?of blijft alles gewoon verdraaid zitten ?
4 ) weten jullie een handige site met aanhaalmomenten of nog beter , heeft iemand de aanhaalmomenten van de diverse bouten ergens op een rij gezet? Ik heb zo veel moeite met het WPH om iets te vinden. Ligt misschien aan mij, omdat ik geen monteur van huisuit ben, maar alleen “ervaringsdeskundige”. Wordt er vaak moedeloos van. Ik heb zelf een 23 IE.
5) ik zou nog adviseren , als je alles er toch af hebt, de halve bruggen te controleren op verbogen stangen(hoe heet dat) waar de fuseekogels aan zitten. Moeilijk te zien, maar een standverandering van het wiel beinvloedt het stuurgedrag enorm. Deze kunnen veel veren, maar toch (miischien stoeprandje gepikt) hoor ik dat ze wel vaker krom/ verbogen zijn en dus de wielvlucht (?) beinvloeden.
Zijn er nog meer adviezen als ik aan de slag ga ?

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 januari 2015 03:33 PM
  [ # 7 ]

Hieronder mijn reacties op je terechte vragen!

1) Heb je nog overwogen het plaatwerk te verstevigen ? Het is toch altijd wat raar om iets vast te lassen aan plaatwerk dat metaalmoeheid vertoont . Of is het alleen de lasnaad zelf die het begeeft omdat destijds de lasnaden inferieurer waren dan nu ?

Bij mijn weten ontstaan de scheuren meestal op de overgang van de lasrups en het plaatstaal (dat op zich ter plaatse dik genoeg is). Vaak heeft dat te maken met zwaktes die inherent zijn aan het lasproces. Ik weet niet hoe men destijds lastte, anderen ongetwijfeld wel (?). Een van de leden van het technisch team heeft mij met raad en daad bijgestaan.

2) moet je de bouten voor vastlassen nog “uitlijnen” of past de halve brug er eigenlijk altijd wel weer op ?

Als de brug past voor het verwijderen van de halve voorbrug en je geen rare dingen doet met lassen dan past hij daarna ook gewoon weer. Bij mij wel in elk geval.

3) als je de halve bruggen demonteert, moet ook de stabilisatiestang er uit, begrijp ik. Kan je die ook laten zitten en omhoog draaien ? Moet je de wagenhoogte stangetjes naar de hoogteregelaar losmaken van de stang ?of blijft alles gewoon verdraaid zitten ?

Bij mij waren die verwijderd maar ik schat in dat je die half verdraaid allemaal kunt laten zitten. Edoch…als je toch je halve voorbruggen eraf hebt zou ik meteen de stabilisatorstanglagers op speling (zie wijze van meten draaimoment in WPB) controleren. Dan kun je hem er net zo goed even uit schuiven.

4 ) weten jullie een handige site met aanhaalmomenten of nog beter , heeft iemand de aanhaalmomenten van de diverse bouten ergens op een rij gezet? Ik heb zo veel moeite met het WPH om iets te vinden. Ligt misschien aan mij, omdat ik geen monteur van huisuit ben, maar alleen “ervaringsdeskundige”. Wordt er vaak moedeloos van. Ik heb zelf een 23 IE.

Tja, het is net als met wettenbundels. De diverse artikelen en delen verwijzen naar elkaar. Herkenbaar. Ik heb een grote tafel waarop ik alle delen standby heb liggen. Bladeren, bladeren…

5) ik zou nog adviseren , als je alles er toch af hebt, de halve bruggen te controleren op verbogen stangen(hoe heet dat) waar de fuseekogels aan zitten. Moeilijk te zien, maar een standverandering van het wiel beinvloedt het stuurgedrag enorm. Deze kunnen veel veren, maar toch (miischien stoeprandje gepikt) hoor ik dat ze wel vaker krom/ verbogen zijn en dus de wielvlucht (?) beinvloeden.
Zijn er nog meer adviezen als ik aan de slag ga ?

Bij mijn auto zijn de beide halve veerbruggen compleet gereviseerd. Gecontroleerd, gestraald, lagers vervangen door een DS-specialist. Voor mij was het dus een bouwpakket.

Nog meer adviezen: jazeker! proefondervindelijk hebben mijn hulp van het technisch team en ondergetekende ervaren dat het dubbele plaatmateriaal waarin de bussen zijn gelast veel tectyl of andere roestweremde middelen kan bevatten. Je kunt (en dient) de oude lasrupsen en het materiaal eromheen dus eerst al heel goed van vet en oude lak te ontdoen (roterende borstel of stralen). Dat had ik gedaan. Maar toen wij met TIG warmte ginge invoeren begon er tussen de platen antiroestmateriaal te smelten. Dat vervuilt je smeltbad. Wat dus een goede raad is om met een brander het materiaal eerst heet te stoken en schoon te branden alvorens je gaat lassen. Verder: TIG doet de oude lasrups opnieuw smelten zonder dat je materiaal toevoegt. Want i.p. is er genoeg materiaal voor het smeltbed. In mijn geval heb ik er echter toch voor gekozen om de lasrups te verbreden naar het omliggende plaatmateriaal. Daarmee verdeelt hij de krachten van de bus over een groter oppervlak.

Succes!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 16 januari 2015 05:14 PM
  [ # 8 ]

@IDealist: ik heb ze van bij Citro-Classique

Afbeelding Bijlagen
Foto550-LG6BZCPA.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 januari 2015 09:31 PM
  [ # 9 ]
SalsaChris schreef:

@IDealist: ik heb ze van bij Citro-Classique

Wauw! Eerlijk gezegd best mooi! En ben een paar keer daar geweest, fijne zaak, alleen niet om de hoek.

Ook lekker met de bitumenmatjes bezig geweest zo te zien…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 februari 2015 12:24 PM
  [ # 10 ]

Onlangs die dorpelfolie in Borculo gehaald. Fraai spul en niet al te kostbaar. Heb foto’s gemaakt van restje origineel en nieuw. Zit inmiddels op de auto. Met gereinigde dorpellijsten en rubbers. Begin gemaakt met de bekleding. Nieuwe mattenset in Borculo meegenomen. Schermen met koplampen opnieuw opgebouwd. Huizen in RAL 7044 gespoten, nieuwe reflectors, glazen in polymeerkit gemonteerd, uitgebreide behandeling schermen met ms fett. Bedrading achterzijde geoordeeld verbieuwd, schermen met multisyrkkers verbonden. Nieuwe trekhaakaansluiting met mistachterlicht en derde remlichtaansluitibg getrokken.
Heb diverse foto’s gemaakt die ik binnenkort zal uploaden en het linkje zal ik hier herhalen, staat ook hierboven.

Maar belangrijker nieuws: gisteren hebben we voor het eerst het systeem op druk gebracht, gecontroleerd op lekkages en de hoogte afstelling gedaan. Systeem teven ontlucht en temmen ontlucht.
Ik heb een put buiten voor de garageingang onder een afdak. Met veel licht. Daarbij was het heerlijk weer!
Verder een slang aan de uitlaat zodat de gassen verder weg konden opstijgen. Auto startte ogenblikkelijk en ging al meteen met het kontje parmantig omhoog. Daar was de voorafstelling toevalligerwijs meteen goed, nou ja, toeval: tegenstand op zelfde positie gemonteerd als hoe hij los is gekomen.
Voorzijde gong iets weerbarstiger vanwege een braampje oid op de stab stang. Maar uiteindelijk hadden we daar ook een fraaie afstelling. Voorscherm erop als test: 74,5 cm. Keurig!
Vervolgens systeem ontlucht en remmen ontlucht. Ook in hoogste stand geen lekkages.
Nog even wat heen en weer gereden over oprit en geremd. Lekker strak maar doseerbaar. De vlag kan uit.
Met veel dank aan de deskundige hulp van de zeer ervaren Repelsteeltje, dank!! Dit was een handeling die je het best met z’n tweeën uitvoert en bovendien voor mij nog nieuw was.
Tot slot nog mogen genieten van de virtuoze stuurmanskunsten van Repelsteeltje in de break, zonder stoel op de mm gepositioneerd in mijn garage. En niet van dat langzame werk, maar met snelle resolute rijbeweging, pfff… Ik kan zelf ook best wat met een stuurwiel maar dit…😳

We hebben de godin in de hoogste stand weggezet. Hoogte gemeten. Vanochtend gecheckt: hoogte is nog ongewijzigd en de vloer onder de auto nog brandschoon… Dat ze geen motorolie lekt, geen druppel, wist ik al maar nu weten we ook dat het LHM systeem geheel dicht is. Ik ben een te reden man.
Nu kan ik verder met de laatste fase van de opbouw: interieur, portieren en def montage schermen. De APK komt dus in zicht, maart/ april.

Foto’s volgen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 18 februari 2015 04:43 PM
  [ # 11 ]

Mooi verslag, met mooie foto’s!  bravo

Ik leer het wel…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 februari 2015 05:10 PM
  [ # 12 ]
Revrok schreef:

Mooi verslag, met mooie foto’s!  bravo

Dank! Meer foto’s volgen vrijdag! (even uploaden…)

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 februari 2015 10:23 PM
  [ # 13 ]

Zo te zien gaan we jou Break bewonderen met 60 jr DS in Parijs!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 18 februari 2015 11:05 PM
  [ # 14 ]

Reken maar! Ze is hard op weg om volledig Louvre-waardig te worden!  Laughing

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 februari 2015 10:27 AM
  [ # 15 ]

Inmiddels begint de godin meer en meer op een auto te lijken. Deze week bezig geweest met het interieur. Dorpelbekelding, tapijten. Hoewel ik het verkies om zo veel mogelijk de originele onderdelen terug te plaatsen, waarmee een originele auto met lichte gebruikssporen en patina ontstaat heb ik ervoor gekozen om nieuw ondertapijt en matten erin te leggen. De originele waren muf en verweerd en ik heb een kritische ‘nes’. Ik heb gekozen voor een eerste onderlaag van Egalsoft (8mm), een harde stevige ondertapijt met licht adhesie onderzijde zodat deze goed op zijn plaats blijft liggen. Daaroverheen een 20 mm isolatiedeken, brandwerend beschermd (gekocht bij autotapijtenboer op stand MECC Interclassics) en daarover de nieuwe mattenset van Citroclassique (met gespjes!)

Op dit moment begint er ipv een fabriekssfeer weer wat huiskamersfeer in la voiture te ontstaan. De foto’s spreken voor zich. Die zijn op het moment dat ik dit schrijf bezig te uploaden naar dropbox en onder de volgende link weldra te bewonderen: https://www.dropbox.com/sh/p7dz2ewlhuvr0u2/AACpVyaSvnpRzaIX9LqwaEs5a?dl=0

Ik besteed veel tijd aan de auto, relatief weinig aan het forum. Achter elke foto zit een verhaal. Die schrijf ik hier niet op, ik wil meters maken met de opbouw van mijn auto en heb ook nog een gezinsleven en baan, afijn velen zullen het herkennen. Echter: heb je vragen bij een foto of foto’s: stel ze gerust, antwoord volgt.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook