1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Oer-CX-Evenement, Borculo, zat 11 juli 2015
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 28 november 2014 05:38 PM

Goedemiddag

Zoals jullie wellicht weten, is er sinds enige tijd een Oer CX Register. Een bescheiden Facebook pagina, maar toch.

Dit register houdt zich bezig met het opsporen en bijhouden van CX’en uit het eerste modeljaar (AM 75), dus de CX in haar puurste vorm!

Inmiddels zijn we een hoop te weten gekomen en dit vraagt om een Oer CX Evenement!

Over het hoe en waar gaan we nog invulling geven! Eerst willen we graag kijken of hier animo voor is! Ideeën zijn ook van harte welkom voor de invulling!

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 december 2014 02:27 PM
  [ # 1 ]

De ‘Oer CX-rijders’ wonen blijkbaar nog in grotten zonder internet?

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 30 december 2014 02:35 PM
  [ # 2 ]

Ik heb al wel een aantal zeer positieve reacties via Facebook gehad, maar helaas nog niet via het Citroën-forum. Wellicht moeten er daarvoor concretere voorstellen mbt het evenement gemaakt worden?

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 december 2014 02:42 PM
  [ # 3 ]

Nou, als er wat georganiseerd wordt, kom ik wel kijken.
Maar ik heb zelf geen oer-CX, dus kan ik er weinig aan toevoegen en voel me derhalve niet echt aangesproken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 30 december 2014 03:02 PM
  [ # 4 ]

Helemaal goed! Maar het hebben van een Oer CX is absoluut geen voorwaarde. Iedereen met een liefde voor Citroën is van harte welkom. Met of zonder (Oer) CX!

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 15 maart 2015 03:48 PM
  [ # 5 ]

Het voorjaar is in aantocht en de oudst bekende productie CX is onlangs naar Nederland gehaald. Zijn er nog steeds liefhebbers voor een Oer CX evenement? Elke liefhebber van de CX is van harte welkom evenals ideeën.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 maart 2015 08:44 PM
  [ # 6 ]

Ik wil wel even met je meedenken…

Ik bedoel het niet negatief, maar ik denk dat het lastig wordt.
Hoeveel oer CXen zijn er in Nederland met geldige APK waar mee gereden wordt?
Wat is de exacte definitie van “oer CX”, alleen modeljaar 74/75?

Bij een gemiddeld evenement van de CX club zijn zo’n beetje 30 tot 50 CXen aanwezig. Waarvan waarschijnlijk meer dan 85% van na 1980 is.

Gezien de kleine doelgroep moet je ze misschien direct aanschrijven. Wellicht mogelijk via het CX Club register? (zover dat geen privacy schending is).

Persoonlijk denk ik dat het best een leuk evenement kan worden wat mooie plaatjes kan gaan opleveren Wink

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 maart 2015 08:48 PM
  [ # 7 ]

Ik weet dat er al een keer een kleuren-meeting is geweest, waarbij alles op kleur is gesorteerd.
Is er al een keer een chronologische line-up geweest?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 maart 2015 08:57 PM
  [ # 8 ]

De kleurenmeeting was op het CX Club 20 jarig lustrum in 2012.
Dit evenement is denk ik 1 van de grootste die de CX club georganiseerd heeft.
1 van de uitdagingen was om alle kleuren bij elkaar te krijgen.

Ook hier zijn een groot deel van de kleuren bij elkaar gekregen door de eigenaren te vragen of ze wilden deelnemen.
Ik kan dat weten omdat ik uitgenodigd was om de kleur Gris Perlé te vertegenwoordigen, wat ik ook gedaan heb Wink

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 16 maart 2015 01:13 PM
  [ # 9 ]

Het is niet zo dat het Oer CX evenement alleen voor Oer CX’en is! Het thema is de Oer CX en natuurlijk is het leuk als er dan zoveel mogelijk Oer CX’en komen bij een dergelijk evenement. Het idee is om eens dieper op deze materie in te gaan. Elke CX en elke CX liefhebber is van harte welkom. Het lijkt ons gewoon leuk om eens iets meer aandacht aan de Oer CX te besteden. Te denken valt: het vergelijk tussen een Oer CX en later type, een toelichting op het CX Register dat inmiddels een aardig beeld geeft van de resterende exemplaren, de bijzondere eigenschappen van de allereerste exemplaren. Dit in combinatie met een soort van Cars & Coffee evenement: lekker weer, een hoop auto’s en diens eigenaren en kop koffie erbij.

Het evenement zelf is nog lang niet ingevuld, maar volgens ons moet er voldoende animo zijn om een dergelijk evenement vorm te geven.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 16 maart 2015 01:15 PM
  [ # 10 ]

Wellicht bij ons thuis, zodat de Oudst bekende productie- en tevens Oer CX bewonderd kan worden?

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Citrohenno
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 05-09-2009

- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Gepost: 16 maart 2015 03:32 PM
  [ # 11 ]

Mijn oer-CX is van september 1975 en zal helaas pas in september 2015 beschikbaar zijn. De auto is nu geschorst en wacht op de 40e verjaardag. Het lijkt me trouwens wel een bijzonder evenement door vroege CX-en bij elkaar te krijgen.

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 16 maart 2015 03:39 PM
  [ # 12 ]

Heel goed, Citrohenno! Maar je prachtige CX GTi is ook van harte welkom, hoor!

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 16 maart 2015 04:24 PM
  [ # 13 ]

Ik denk even mee.

Ik denk dat je beter eerst met een globale opzet van een evenement kunt komen. Want ik lees nu alleen nog maar berichten van mensen die zeggen tot hun spijt geen oer-CX te hebben. Dus ergens gaat het mis in het duidelijk maken wat je beoogt en waar het evenement uit zou kunnen bestaan. Als het de bedoeling is om Old No. 1 te bezichtigen dan is dat natuurlijk erg leuk, maar nog geen evenement.

Persoonlijk vraag ik me dan ook af of het thema voldoende ‘body’ heeft om er een heel evenement omheen te bouwen en of het niet logischer is om het als onderdeel van een clubevenement (of een forum-meeting) in te brengen. Het 40-jarig bestaan van de CX (en dus ook van deze oudst bekende CX) was een mooie, vanzelfsprekende aanleiding geweest, bijvoorbeeld bij de presentatie van het CX-boek, in Le Tréport, tijdens Citromobile of tijdens de najaarsrit (en is daar in zekere zin ook gedaan, zij het aan de hand van een andere auto). Begrijp me goed, de oudst bekende CX blijft natuurlijk ook in 2015 (en daarna) de oudst bekende CX, maar verzot als iedereen is op ronde getallen is voor mijn gevoel het momentum om iets met dit gegeven te doen een beetje voorbij.

Ik zou me richten op de restauratie en dan knallen met de auto als ie helemaal af is. Het zou mooi zijn om deze auto in topstaat te presenteren op de ICCCR in 2016 en daar iets omheen te bouwen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 maart 2015 04:31 PM
  [ # 14 ]

Het idee een CX (liefhebbers) Cars & Coffee lijkt me niet verkeerd. Dan kan het thema de oer CX zijn.

Het idee om de No. 1 te bekijken voordat die gerestaureerd is vind ik zo gek nog niet. Na de restauratie een mooi moment om het te herhalen Wink

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 16 juni 2015 12:50 PM
  [ # 15 ]

Het Oer CX Evenement gaat door! Zaterdag 11 juli van 10-14u bij Citroville, Borculo

Kijk ook op https://www.facebook.com/OerCX?ref=bookmarks

of: http://www.citroexpert.nl/artikelen/nieuws/oer-cx-

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook