4 van de 15
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De C6 3.0 V6 op LPG van guznax
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 08 december 2014 12:37 AM
  [ # 46 ]

Uitschakeling op zich zou kunnen zie http://www.sky-xenon.nl/Wetgeving.html

Maar het is mogelijk (ik ben niet op de hoogte van de regelgeving) dat indien aanwezig het gewoon moet functioneren (zekering er weer in o.i.d.) tijdens apk.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 10 december 2014 01:04 AM
  [ # 47 ]

mmm. ok dat wist ik niet.
maar eens navragen of de hoeveelheid terug te stellen is.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 december 2014 12:33 AM
  [ # 48 ]

deze vandaag getest.

http://www.carinterface.nl/yatour-usb-sd-aux-in-mp3-interface-voor-citroen-autoradios_ytm06-rd4?filter_name=YTM06-RD4

Het blijkt nog niet goed te werken. Hij knippert op CD stand en hij ziet het apparaat niet en je hoort het apparaat ook niet over de boxen.
Het zou wel het goede apparaatje moeten zijn, want de YTM06-RD3 heeft een andere aansluiting. Nu staat in de toelichting het volgende:

•Geen ondersteuning voor de volgende autoradio’s / navigatiesystemen: ◦Autoradio met serienummer RD4N2M-03
◦VDO RD4 N1M-02 radio unit (P13825)
◦RT5 met HDD navigatie
◦RT3-N3-02 Navigatie
◦RT3-N1-02 Navigatie


Weten jullie waaraan ik kan zien welke versie ik heb?
heeft die N1 betrekking op de tekst ‘softwareversie toestel 6.63N-1’?

En mocht dat het geval zijn: kan ik het dan eenvoudigweg met een andere softwareversie oplossen?

groet en bij voorbaat dank, xander

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 december 2014 09:27 AM
  [ # 49 ]

Wat bedoel je met: hij knippert? Zie je een knipperend display?
Heb je de kabel op de CD-wisselaar in de kofferbak losgehaald? Dat is absoluut noodzakelijk omdat die via die kabel op de canbus blijft zitten en de competitie aangaat met de yatour.
Verder was het noodzakelijk (bij mij) om het SD-kaartje eerst te formatteren (weet ff niet meer welk formaat: FAT of FAT32) en een mappenindeling te maken met 6 mappen die CD01 t/m CD06 heten. En max. 100 mp3’tjes per map.

Ik dacht bij mij ook eerst, hij doet het niet. Totdat ik de bovengenoemde dingen had gedaan.

Edit: de kaart of de usb-stick moet FAT32 geformatteerd zijn. En op de kaart mag niets anders staan dan de 6 mappen met muziek.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 december 2014 10:21 AM
  [ # 50 ]

Dank voor je uitleg!
De CD wisselaar hebben wij ook losgehaald.

Als ik het apparaat aansluit dan:
- knippert op de achterkant een rood lampje
- gaat de radio op CD (logisch) en schakelt naar CD5. de regel onderaan met het liedjesnummer blijft knipperen.

Vervolgens sluit ik de iphone met de hoofdtelefoon-aansluiting op de USB box aan.


begrijp ik goed dat jij niet rechtstreeks je telefoon erop aansluit, maar altijd met een stick of een kaartje werkt? Dat je de mappen CD01, CD02 etc moet noemen heb ik inderdaad in de handleiding gelezen. Eigenlijk doe je net alsof het een CD is.
ik ga eerst maar even proberen of het met een stick werkend te krijgen is, dan weet ik in ieder geval of het apparaatje werkt.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 december 2014 10:40 AM
  [ # 51 ]

Je sluit dus je iPhone via een kabeltje aan op de aux-ingang van de yatour. Dat zou moeten werken.
Probeer het inderdaad ook eens met een SD-kaartje of een usb-stick.

Het rode lampje op de achterkant zegt me even niets.

Het knipperen van de regel met het liedjesnummer, is precies wat bij mij ook gebeurde. Dat was opgelost toen ik de kabel van de CD-wisselaar had afgehaald.
Daarom wil ik nog even precies weten wat je bedoelt met het loshalen van de CD-wisselaar. Heb je in de kofferbak de wisselaar uitgebouwd en de kabel van de wisselaar losgehaald?

PM me even je mailadres, dan mail ik je een filmpje waarop je kan zien hoe het knipperen er bij mij uit zag.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 december 2014 10:50 AM
  [ # 52 ]

Wacht even.
Johan belde me net dat de wisselaar er toch nog aan hangt cheese
dat zal het probleem zijn.

eerst even kijken of dat werkt.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 december 2014 10:58 AM
  [ # 53 ]

Denk het wel! Smile

Ik maakte ook de denkfout dat er een rechtstreekse kabel ligt tussen de CD-wisselaar en de radio. Dat is namelijk niet het geval. Zowel de CD-wisselaar als de radio hangen aan de CAN-bus. De bediening en geluidsoverdracht vinden via de bus plaats.
Daarom moet je ook de kabel van de wisselaar af halen.

De Yatour wordt wel met de bijgeleverde kabel rechtstreeks op de radio aangesloten.

Ben benieuwd!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 december 2014 02:00 PM
  [ # 54 ]

haha, dat was het probleem inderdaad.

De muziek uit de ipone komt nu ook over de boxen.
bedienen via dashboard lukt nog niet, maar zal waarschijnlijk pas kunnen als de muziek in herkenbare mapjes staat. Telefoon opnemen via dashboard trouwens ook niet. bedienen uiteraard ook niet omdat die op de CD-uitgang zit.

telefoon opnemen gaat ook over de boxen en de ingebouwde microfoon.

Eerst maar eens kijken of ik het zo wel handig vind. Want dat voor het opladen van de telefoon weer een apart kabeltje nodig is vind ik wel erg onhandig. Op het c6 owners forum had iemand zijn iphone aangeslten op de aux in het dahboardkastje.
Zoiets als op het plaatje. Dat werkte ook (ook zonder bediening uiteraard) en volgens mij laadt de telefoon ook nog op:

Afbeelding Bijlagen
20pcs-lot-TV-RCA-Video-Composite-AV-USB-Cable-For-iPhone-4-4S-For-The-New[1].jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 december 2014 02:34 PM
  [ # 55 ]

Mooi dat het nu werkt!

Heb je de iphone nu aangesloten op de aux-ingang van de yatour of op de usb-ingang? Als hij op de aux zit, gaat het bedienen via het dashboard (vorige/volgende nummer, etc.) zeker niet werken. Als hij op de usb-ingang zit dan weet ik het niet. Hangt er van af denk ik of de iphone zich dan als een “plat” usb opslagmedium gedraagt. De iphone kennende zal dat ws niet zo zijn.

Opladen van de iphone doe ik idd met een apart kabeltje. Niet het mooiste, maar dan kan ik hem wel in een houder op het dashboard hebben. Verbinding met mijn yatour gaat via bluetooth. Ik heb dan de keuze tussen muziek van het sd-kaartje of van de iphone.

Zoiets als dat kabeltje wat jij nu laat zien, heb ik ook eerst geprobeerd, maar dan moest de iphone in het dashboardkastje blijven, of rijden met het dashboardkastje open. Bovendien vraag ik me dan af waar je de oplaadstroom vandaan haalt. Je zal dan ws die usb connector alsnog op de sigarettenaansteker moeten aansluiten.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 12 december 2014 05:51 PM
  [ # 56 ]

Bedankt. Dat is dus geen verbetering.
Ik zal waarschijnlijk de muziek alleen van mijn iphone gaan afspelen.
Op de USB werkt de iphone niet. Kennelijk werkt de USB alleen als er een stick of zoiets op zit.

Volgens mij doet dit kabeltje hetzelfde als de Yatour, waar de iphone bij deze ook opgeladen wordt.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/m863877636-iphone-ipod-adapter-citroen-c2-c3-c4-c5-c6-c8-rd4-39-95.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Volgens de omschrijving zou met dit apparaatje wel de bediening ook via het stuurwiel mogelijk moeten zijn.

http://www.navinc.nl/RCZ2010-201-?s=845


Het muziekgeluid met de Yatour is trouwens echt heel goed.
En door de aux komt wel het signaal door om te schakelen naar de boxen en de microfoon bij bellen. Zowel als ik bel als wanneer ik gebeld wordt. Alleen blijft dan wel de microfoon van de iphone aan staan waardoor de gene met wie ik bel een echo hoort. apart want met een normale koptelefoon schakelt de iphone het geluid op de iphone uit Confused

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 13 december 2014 12:29 PM
  [ # 57 ]

Hoi ParExemple (of iemand anders die dit weet),

Na doorlezen van het C6owners forum tot de conclusie gekomen de yatour te houden. Het bedienen over het dashboard heeft niet zoveel meerwaarde als de informatie van de nummers door de autoradio alleen als nummer worden herkend. Bij dat ‘navinc’-apparaatje kom je niet verder dan dat. En omdat je juist je telefoon of MP3 wil gebruiken om toegang te hebben tot heel veel muziek, ga je uiteindelijk toch zoeken in de telefoon zelf.

Ik heb nu ook de bluetooth aangesloten en het opnemen van de telefoon gaat ook goed mits het microfoontje is aangesloten. De Yatour zorgt voor overschakeling naar de boxen en het meegeleverde microfoontje wat je moet aansluiten op het bluetooth-knopje. Zowel opnemen als bellen gaat dan goed.
Vraag: Waar heb jij je bluetooth knopje en microfoontje weggewerkt?

dank alvast,

Xander

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 december 2014 12:45 PM
  [ # 58 ]

Waarom wil je bellen via Yatour in een auto met eigen Bluetooth-interface? Die voldoet toch goed?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 13 december 2014 12:55 PM
  [ # 59 ]

Bij mij zit er een RT3-EV met autotelefoon op. Zal van 2006 zijn.
Daar zit geen bluetooth op, toch?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 december 2014 12:58 PM
  [ # 60 ]

In dat geval begrijp ik het volledig!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
4 van de 15
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook