1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Welke lak, oude of nieuwe met blanke lak erover?
FritsHoff
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 20-07-2010

- ID/DS Pallas 2.1 EFI
Gepost: 10 december 2014 04:20 PM

Vorig jaar is de bodem aangepakt bij CitroClassique (stukken gelast, tectylering), twee jaar geleden het interieur, nu tijd voor het plaatwerk.
Blik is nog goed in orde, gaatje bij koplamp rechts, maar de deurbakken moeten vernieuwd worden. Dan is het beter om alles meteen te spuiten.
Twijfel nog of ik meteen polyester onderdelen monteer:
2x achterschermen polyester €  470,-
-2x voorschermen   Polyester € 1200,-
-Keieinvanger met boegschotten polyester   € 240,-
Is toch samen 1910,-E
Denk dat de spuiter eerst maar eens moet demonteren en beoordelen.

Dan de vraag welke lak, de oude geeft het meest de sfeer van vroeger, de nieuwe krijgt een laagje blanke lak en is daarmee beter bestand tegen krasjes, laat minder zuurstof door en is makkelijker schoon te houden. Wat raden jullie aan?

Het betreft een Dspeciale 1973
ivoorwit AC 084 Ivoire Borely ‘73-‘75
dak wit AC 088 Blanc Meije ‘71-‘75
velgen AC 140 Gris ‘68-‘75

Dak is nu mat wit, als dat gespoten wordt krijgt het glans, is dat origineel?
Is het beter het dak los te halen om te kijken of er roest is? Pas sinds kort een klein lekje.

Velgen poedercoaten of gewoon spuiten?
Auto wordt in de winter niet gebruikt maar staat in zomer hele tijd buiten.

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 10 december 2014 05:42 PM
  [ # 1 ]

Als je voor en achter schermen nog redelijk zijn zoals je schrijft, strippen en de slechte plekken aanpakken, goed behandelen met RX (5 aan beide zijden, 10 aan de binnenzijde en 7 in de holle ruimtes) en daarna naar de spuiter.

Ik denk dat je met de prijs voor polyester aan de hoge kant zit, achter had ik ze in ieder geval veel goedkoper, ik zou je adviseren even bij Richard langs te gaan, die kan je redelijk precies vertellen wat opknappen je gaat kosten en wat polyester exact kost.

succes

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 10 december 2014 07:48 PM
  [ # 2 ]

Vd Hengel zijn polyesterdelen zijn iets gunstiger geprijsd.
- achterscherm 220
- voorscherm 500
- keienbak 175
- boegschotten 30

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 december 2014 08:11 PM
  [ # 3 ]

Toch wel gek dat prijsverschil.
Het komt volgens mij allemaal bij langelaar vandaan

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 december 2014 08:43 PM
  [ # 4 ]

Ik heb eens een polyester achterscherm gehad en die was wat mij betreft veel te dun en hij paste niet mooi. De lijn van het achterportier klopte niet met die van het scherm. Je moet daarom niet alleen naar de prijs kijken, maar vooral naar de kwaliteit en pasvorm.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 december 2014 08:45 PM
  [ # 5 ]
F.SvM schreef:

Toch wel gek dat prijsverschil.
Het komt volgens mij allemaal bij langelaar vandaan

VgF

Waar het ook vandaag mag komen, het is het allemaal nét niet. Of te dun, of te dik, of het past niet goed, of de vorm is net niet goed, of het tankklepje past waardeloos, of de rubberhouders zijn slecht of niet aanwezig: allemaal gewoon net niet. En, het hoort niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 december 2014 09:08 PM
  [ # 6 ]

Ik dacht dat achterschermen van staal nieuw te koop zijn. Voorschermen niet meer als ik het goed heb.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 december 2014 09:57 PM
  [ # 7 ]
waterman schreef:
F.SvM schreef:

Toch wel gek dat prijsverschil.
Het komt volgens mij allemaal bij langelaar vandaan

VgF

Waar het ook vandaag mag komen, het is het allemaal nét niet. Of te dun, of te dik, of het past niet goed, of de vorm is net niet goed, of het tankklepje past waardeloos, of de rubberhouders zijn slecht of niet aanwezig: allemaal gewoon net niet. En, het hoort niet.

+1

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 december 2014 10:49 PM
  [ # 8 ]

Het heeft ook niet mijn voorkeur.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 11 december 2014 03:15 PM
  [ # 9 ]

Op Citromobile 2014 was alle plaatwerk nieuw te koop, pasvorm op het oog goed.


onleesbare prijs


achterdeur 480,-?, LA spatbord 289,-


495,-


389,- / 390,-

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 11 december 2014 04:53 PM
  [ # 10 ]

Wat je zegt over de lak is onzin. 2K lak is “gewoon” het zelfde als blanke lak alleen zit daar de kleur in. Bj waterbasis spuiten ze (op waterbasis) een kleurlaag en dan komt er blanke lak overheen. Ik heb mijn DS met watergedragen lak laten spuiten en daarna goede kwaliteit blanke lak. Ziet er super strak uit.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 december 2014 07:24 PM
  [ # 11 ]
FritsHoff schreef:

Dak is nu mat wit, als dat gespoten wordt krijgt het glans, is dat origineel?

Het lijkt mij dat een gespoten dak gewoon hoort te glimmen.
Alleen die ongespoten kunststof daken waren mat.

De polyesterdelen is zoals je ziet niet iedereen fan van.
Ik heb ook wel eens begrepen dat de lak anders reageert met het matriaal, waardoor je dus verschil ziet tussen staan en polyesterdelen. Misschien dat iemand daar meer over weet?

Ik weet niet hoe het met de kwaliteit en pasvorm van de keienbak zit, maar gezien die aardig uit het zicht zit en erg gevoelig is voor steenslag zou je daar nog over kunnen denken om die van polyester te plaatsen.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 11 december 2014 09:39 PM
  [ # 12 ]

Heel andere vraag. Ik heb op Citromobile ook staan kijken naar de plaatwerkdelen die Camembert een paar posts terug laat zien. Heeft iemand ervaring met het plaatwerk dat deze man aanbiedt? Qua prijs is het erg aantrekkelijk, maar als de pasvormn niet goed is heb je daar natuurlijk weinig aan.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 11 december 2014 10:00 PM
  [ # 13 ]
camemBert schreef:

Op Citromobile 2014 was alle plaatwerk nieuw te koop, pasvorm op het oog…

Is dat geen gerestaureerd plaatwerk; deuren met nieuwe huiden? Welke stand was dit dan? Rand onder het derdeneus spatbord lijkt verre van perfect. Maar alles beter dan kunststof Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 december 2014 10:39 PM
  [ # 14 ]

Op deze foto lijkt de pasvorm ook niet correct. De naad tussen portier en scherm is niet hoe het zou moeten en aan de bovenkant lijkt het gelijk te zitten, maar bij de vouw zit het ongelijk en de onderkant is ook ongelijk.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 12 december 2014 01:06 PM
  [ # 15 ]

Dat het dak dof wordt heeft te maken met het materiaal wat eronder zit.
De polyester daken ademen door de laklaag heen, dit icm zon maakt dat bijna alle daken van Ds-ssen uiteindelijk dof worden of zelfs putjes vertonen. Epoxy primer helpt maar niet voor eeuwig.
Nieuwe polyester delen zijn voorzien van een gelcoat die dit effect moet voorkomen maar of dit nu voor langere tijd is weet ik niet.

Omdat lak op waterbasis altijd met vernis zijn glans krijgt (net zoals metallic lak) is dit voor jouw idee niet echt aan te bevelen. Wil echt een beetje het patina terug dan is een 2-k lak aan te bevelen waarbij je bij het mengen de hoogglans er enigszins vanaf laat halen. De verfmengers weten over het algemeen precies wat je bedoeld.


Velgen kan je trouwens het beste laten spuiten omdat de AC kleur niet te verkrijgen is voor poedercoating. Deze beperken zich tot RAL-kleuren en die wijken af van het origineel.
Enne, origineel plaatwerk is overal te koop in nieuwe, gerestaureerde of nog te restaureren staat en persoonlijk geef ik hier echt de voorkeur aan. Tenslotte rijden we niet in een Trabant of Corvette. De enige delen waar polyester wellicht is aan te bevelen zijn de keienbak en de nummerplaathouder aan de voorzijde omdat die wel erg gevoelig voor roest zijn door steenslag etc.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook