8 van de 17
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Kriksteun vervangen
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 10 juni 2017 09:34 AM
  [ # 106 ]

Ja ik ruik wel wat meer benzine , trouwens op gas overgeschakeld loopt de motor ook erg moeizaam .

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7279
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 juni 2017 09:38 AM
  [ # 107 ]

Tja, kan ,uiteraard, verschillende reden hebben maar omdat jij schrijft dat hij ook moeilijk starte ga ik toch voor een lege vlotterkamer dus een brandstof tekort. Zit er bij jou in de carburateur ook een gaasje (net voor de ingand van de carburateur) ?? zo ja, schoonmaken. als je de bovenkant van de carbr verwijderd is er dan nog brandstof in de vlotterkamer ?? De brandstofpomp wil ook wel eens kapot gaan: kapot kan in jou geval duiden op een lagere opbrengst van de pomp. Is er ergens een aftermarket brandstoffilter gemonteerd ?? Kromme voetplaat van de carburateur >>> valse lucht = armer mengsel: dit kun je dan compenseren met meer gas geven of choke open.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7279
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 juni 2017 09:42 AM
  [ # 108 ]

Ah, dus ook op gas: controleer dan eens de voetplaat van de carburateur. Luchtfilter nog schoon??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 10 juni 2017 09:45 AM
  [ # 109 ]

Zat om te controleren… zo verder zoeken

- De brandstofpomp wil ook wel eens kapot gaan , omdat op gas ook zo’n beetje het zelfde probleem geeft als op benzine lijkt me die     kans toch een stuk kleiner?

Luchtfilter vorige week nog na gekeken zag er prima uit .

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 juni 2017 09:52 AM
  [ # 110 ]

Hmmm, dat zou dan toch meer op ontsteking duiden.
Allereerst moet je nagaan of de onderdelen niet te oud zijn, regulier onderhoud voorkomt veel storingen.
Vervolgens kan je eerst eens alle stekkers van de ontsteking nalopen (bobine en bougiekabels). Even los en weer vast, misschien slecht contact.
Bij een conventionele ontsteking kan ook de voorschakelweerstand op de bobine suf zijn (vaak rood cilindertje op de bobine, wordt flink warm in bedrijf).
Die kan je tijdelijk even omzeilen.
Slingert je toerenteller tijdens het rijden? Dan is de bobine waarschijnlijk stuk.

Ik zit me ook nog te bedenken dat er bij gas mogelijk een extra vacuumslang is aangelegd. Als die verouderd is of los zit zorgt die misschien voor valse lucht?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7279
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 juni 2017 09:55 AM
  [ # 111 ]
ramrod schreef:

Zat om te controleren… zo verder zoeken

- De brandstofpomp wil ook wel eens kapot gaan , omdat op gas ook zo’n beetje het zelfde probleem geeft als op benzine lijkt me die     kans toch een stuk kleiner?

Luchtfilter vorige week nog na gekeken zag er prima uit .

Je hebt gelijk wat de pomp betreft: toen ik het intikte was het woord “gas"nog niet gevallen Mr. Green

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 10 juni 2017 09:56 AM
  [ # 112 ]

-Ik zit me ook nog te bedenken dat er bij gas mogelijk een extra vacuumslang is aangelegd. Als die verouderd is of los zit zorgt die misschien voor valse lucht?

Vorige week bij een gasboer geweest , alles na laten kijken en vast gezet , afgeteld dus dat lijkt me ook in orde dan .

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7279
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 juni 2017 10:01 AM
  [ # 113 ]

kan inderdaad ook een matige vonk zijn. zijn de bougies nog schoon ?? Trek eens een bougiekabel los, steek er een oude bougie in en leg deze op het kleppendeksel of inlaatspruitstuk om de “kwaliteit” van de vonk te beoordelen. Bougiekabels kunnen ook doordrenkt zijn van olie waardoor de vonk vroegtijdig overspringt naar het blok/massa.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 10 juni 2017 05:35 PM
  [ # 114 ]

Brandstof toevoer was goed tenminste er kwam brandstof uit bij het starten en bij gas geven werd de straal groter , of het voldoende was weet ik niet , vonk was goed , luchtfilter was goed ,sproeier uit de carburateur gehaald geen vuil aangetroffen.

Na alles weer te hebben bevestigd , starten eerst wat moeizaam ,daarna starte de DS weer , wel toerental op de carburateur iets hoger gezet , loopt weer prima nu ... .Op zich mooi natuurlijk maar waar het nu aan gelegen heeft weet ik eigenlijk nog niet en dat is dan wel weer jammer , zal wel worden vervolgd denk ik ...

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 juni 2017 02:36 PM
  [ # 115 ]

Misschien een domme opmerking maar zou je niet een koeling probleem hebben? Zat er ook grote druk op je waterslangen? Het zou ook kunnen zijn dat je bobine te warm is geworden wat storingen kan veroorzaken. Heeft de DS nu nog problemen als de boel is afgekoeld?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 12 juni 2017 04:57 PM
  [ # 116 ]

Geen domme opmerking volgens mij , weet niet of er druk op mn waterslangen zat , wanneer is een bobine te heet, na een stuk rijden moet deze dan koel zijn of handwarm of ... anders ?

Heb nu nog niet weer in de DS gereden maar na het in elkaar zetten deed hij het weer prima .

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 juni 2017 05:05 PM
  [ # 117 ]

Waterslangen moet je altijd wat kunnen indrukken en je mag je handen er niet aan verbranden. Bobine mag hooguit handwarm zijn en niet bloedheet. Ik zeg dit aangezien je vertelde dat je aan een toertocht mee deed en tijdens het rijden de problemen begonnen. Als de koeling niet optimaal is kan je kan de koeling ook veroorzaken dat je vaporlock krijgt dus dat de benzine in je carburateur verdampt waardoor er onvoldoende brandstof is. In de tijd een paar keer met mijn GSA mee gemaakt maar dat is luchtkoeling.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 12 juni 2017 05:07 PM
  [ # 118 ]

Ik ga morgen een stuk rijden zal er dan eens op letten , bedankt

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 12 juni 2017 05:39 PM
  [ # 119 ]

Misschien wel van belang:

Tijdens die (uitvaart)tocht reed ik zelf met het idee dat ik m’n dame flink aan het martelen was…

Ik reed geheel achteraan en het was vergelijkbaar met zwaar file-rijden.

Ook twee maal een afslaande motor en niet meer direct willen starten (ben ik blij dat ik achteraan reed)
Maar daar was de oorzaak van bekend>  Door nog steeds onbekende zooi uit de tank was de extra benzinefilter bij de carburateur geheel dichtgeslagen.
Had “toevallig” een nieuwe filter bij me dus kon weer vooruit.

Ik denk dat het probleem van Ramrod toch richting motortemperatuur gezocht mag worden.
Wat wordt een beetje onwel van iets hogere temperatuur?

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 12 juni 2017 05:45 PM
  [ # 120 ]

Tja zou goed kunnen tijdens de tocht veel in zn 1e en soms 2e versnelling gereden kan me voorstellen dat dat ook niet erg goed is .maar na de uitvaarttocht naar een restaurantje gereden daar een uurtje gezeten en toen begon het start gedoe met moeizaam starten en moeizaam blijven lopen temperatuur zal toen toch wel gezakt zijn ?

Profiel  
 
 
8 van de 17
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook