9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Kriksteun vervangen
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 juni 2017 07:53 PM
  [ # 121 ]

Even voor de duidelijkheid, vergeef me als ik je onderschat, ik weet niet of je gewend bent aan een ouderwetsche carburateur?

Loopt ie alleen stationair moeilijk?
Heb je de choke dan wel weer gebruikt na ruim een uur stilstand? (klein stukje is genoeg)
Over het algemeen moet je de choke gebruiken na wat afkoelen om hem stationair aan de praat te houden…

Voor de rest zou het probleem met die rit wel vapour lock geweest kunnen zijn.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 12 juni 2017 09:10 PM
  [ # 122 ]

Ik heb tot nu toe met het warm starten bij mn DS goede ervaring met choke dicht en beetje gas bijgeven , starte prima dan .
Maar moet een vapour lock niet weg zijn na een uur stilstand , op gas wilde het starten ook niet lukken
.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 juni 2017 09:44 PM
  [ # 123 ]

Vapour lock is dan wel weg ja…
Het is dus kennelijk plotseling opgetreden?
Heb je de ontsteking al gecontroleerd?
Bougievonk? tip van Citroen23?
Stekkers allemaal checken? Verdeelkap eraf en kijken of het stiftje in het midden er nog in zit?

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 12 juni 2017 09:50 PM
  [ # 124 ]

Als je de motor afzet, wordt alles in eerste instantie warmer onder de kap, omdat de koeling wegvalt. Aangezien warmte bij een DS niet echt makkelijk weg kan onder een gesloten motorkap, kan het na een uur nog best warm zijn onder de kap (wat vervolgens ook lekker afgegeven wordt in het interieur). Vapour lock kan idd niet bij gas. Een niet helemaal frisse bobine kan ook last van de warmte hebben en daar heb je inderdaad zowel op benzine als op gas last van. Aangezien er dan wel benzine aangevoerd wordt, gaat het na enig doorstarten naar benzine ruiken.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 13 juni 2017 08:10 AM
  [ # 125 ]

Ik ga zo rijden met de DS , tav de bobine wat merk ik er van als deze heet wordt door het lopen van de motor ?
Zal voor de zekerheid ook nog even naar de verdeelkap kijken .

Wordt vervolgd ...

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 juni 2017 10:25 AM
  [ # 126 ]

Wikipedia:

Een bobine (Frans bobine = spoel, klos) in Vlaanderen ook wel bobijn genoemd, is een transformator die gebruikt wordt in het ontstekingssysteem van verbrandingsmotoren. De bobine levert de hoogspanning (tot 40 kV) die nodig is om een bougie een vonk te laten genereren.

Als de bobine niet goed werkt dan wordt er te weinig spanning geleverd voor een krachtige vonk. De oorzaak kan veroorzaakt worden door een te warme bobine of door puur ouderdom/slijtage. 2cv hebben hier veel last van als er te lang met het winterkapje wordt gereden, gelukkig staan de meeste eend in de winter binnen waardoor ze hier geen last van krijgen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 13 juni 2017 12:33 PM
  [ # 127 ]

Net zo,n 90 min gereden , DS weggezet op gas laatste keer , ook op gas gestart , geen probleem , rijden op gas geen probleem .
Met draaiende motor overgeschakeld naar benzine , choke stond dicht aanslaan moeizaam , choke open DS start op benzine , weg gereden met choke half open na 10min choke dicht , rijden ging prima tot dat er afgeremd moest worden , zodra het toerental rond de 1200 komt neiging tot afslaan door te spelen met gas blijft hij wel lopen , doe ik niets met het gaspedaal slaat hij af dit 4x uitgetest , wat wel helpt is de choke iets uittrekken dat deze zo,n 12/1300 toeren maakt dan blijft de motor ook stationair draaien…

Bobine is iets warmer dan handwarm , waterslangen zijn handwarm en in knijpbaar

Gezien het goede starten op zich ,lijkt mij dat de vonk voldoende is en lijkt mij het er op dat hij in het lage toerental tussen de 1200 en 1000 niet voldoende benzine krijgt ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25403
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2017 02:03 PM
  [ # 128 ]

ja of valse lucht. of de timing is niet correct

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 13 juni 2017 02:49 PM
  [ # 129 ]

Even voor mijn beeldvorming , valse lucht of de timing dat werkt anders op de lagere toerentallen , want je zou toch zeggen (als leek…) dat dit ook tijdens het gewoon rijden merkbaar moet zijn ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25403
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2017 03:02 PM
  [ # 130 ]

Nee want bij stationair is je gasklep vrijwel dicht en komt er heel weinig benzine mee. Een beetje extra lucht zort dat je mengsel veel te arm wordt en dan slaat ie af..

Spuit stationair maar eens remmenreiniger op de voet van de carbu. Als het toerental stijgt heb je valse lucht. Heel veel LPG DSen rijden met versleten carburateurs….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 13 juni 2017 03:22 PM
  [ # 131 ]

woesh is levensgevaarlijk

doei

Profiel  
 
Gepost: 13 juni 2017 03:23 PM
  [ # 132 ]

zeepsop is een veeeeeel betere optie

doei

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 13 juni 2017 03:57 PM
  [ # 133 ]

Is de reactie op zeepsop het zelfde als op remmenreiniger ?

Profiel  
 
Gepost: 13 juni 2017 04:20 PM
  [ # 134 ]

als ie lekt zie je bubbels weggaan nogmaals remmenreiniger is zeer brandbaar ik heb hier de boel wel eens flink in de fik gehad hierdoor dus pas op

doei

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 13 juni 2017 04:37 PM
  [ # 135 ]

Heel benieuwd hoe je bubbels met zeepsop maakt.
De druk in het Venturi is LAGER dan de omgevingsdruk.
Dus als er bellen ontstaan zitten die IN de carburateur, waar jij ze echt niet kan zien.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
9 van de 17
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook