2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Kriksteun vervangen
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 18 december 2014 01:26 PM
  [ # 16 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
jantje1948 schreef:
waterman schreef:

Die originele radio’s zijn zeer gewild en erg duur. Je bent voor een FM model (gewoon mono….) wel een paar honderd euro tot meer dan 1000 euro kwijt.

En hoeveel voor een Philips met midden- en langegolf?


De tering, bieden vanaf 400Euro..


http://link.marktplaats.nl/m879686979

is voor het oude type dashboard
kijk eens op http://www.oldtimerautoradio.nl/

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 18 december 2014 07:06 PM
  [ # 17 ]

De eerste dingen die ik wil gaan of laten doen is het vervangen van het grijze tapijt door bruin , is dit eventueel zelf een beetje doen als ik zo,n 12 delig set aanschaf http://www.citroendstapijt.nl/bvm-airco.html.

Hoe worden de opstaande stukken besvestigd , geplakt of met dubbelzijdig tape of zitten er haakjes om het te bevestigen

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 18 december 2014 09:28 PM
  [ # 18 ]

Alles behalve de twee grote matten op de bodem en het stukje onder de remknop en het gaspedaall zit geplakt. Geen ervaring hoeveel werk het is, het lijkt me in ieder geval een flinke klus.

Ik zie overigens dat je een aircosetje in de link hebt zitten. Heb je een airco in je DS?

Let er ook op dat deze tapijtset voor een DS is met een remknop. Ik weet zo niet uit het blote hoofd of je dat mat dan zo kunt gebruiken in een DS met een rempedaal. Het kan namelijk zo maar zijn dat het tapijt dan doorloopt tot onder het rempedaal.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 18 december 2014 09:51 PM
  [ # 19 ]

Het is inderdaad best veel werk, en reken er een halve emmer bisontix bij.. Ik zal komend weekend een foto maken en posten van het bruine tapijt wat in mijn DS zit (en van de Bruijn af komt)

Als je daar wil bestellen zou ik zeker even bellen als ik jou was, want er is eea verschillend door het rempedaal en de Pallas tapijten gaan hier en daar niet passen in je DSpecial. Als je vind dat alle matten en tapijten die er nu in zitten goed passen kan je beter die uit je auto halen en na laten maken. Dan weet je zeker dat het allemaal ok is. Ik zag ook graag wat dingen anders aan de tapijten en die zijn keurig verwerkt door de Bruijn.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 18 december 2014 10:41 PM
  [ # 20 ]

Willem,

Goed te lezen dat je geslaagd bent. Nog bij Wielinga wezen kijken?

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 19 december 2014 08:42 AM
  [ # 21 ]

Dank voor de reactie,s

@ Erict ik heb dat setje even als voorbeeld gebruikt ,ik ga het bedrijf zeker bellen om er zeker van te zijn dat ik de juiste set bestel

@ CLL Martin , benieuwd naar je foto,s , heb jij het zelf gedaan het vervangen of laten doen ?

@ PBO , Nee niet meer bij Wielinga geweest , heb 2x contact gehad met hem en toen besproken in welke staat de DS en waren en wat er nog eventueel aan moet gebeuren , dat was nog best wel aardig wat en daar had ik geen zin in .

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 19 december 2014 09:36 AM
  [ # 22 ]

stoelen en de achterbank eruit en je hebt een zee aan werkruimte.
Als je je super een beetje origineel wil houden zijn de kokers niet met tapijt bekleed maar met kunststof ribbel bekleding. Overigens zonder de pallasbeplating van de dorpels past de pallas tapijtset niet. Kijk maar even op nuanciers ds, dossier technique om de verschillen te zien.
Dat ooort materiaal geld ook voor de “driehoekjes” in het vooronder aan de zijkant,de voorzijde onder de achterbank en de balk onder de voorstoelen. De motoprbekleding in het midden is ander spul en best lastig te krijgen (zwart). Wat je dan dus overhoud zijn drie stukken tapijt die je er zo in kunt leggen.

http://www.citronpieces.com/
http://www.ds-sassen.de/
https://www.franzose.de/en/Home/

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 21 december 2014 08:29 PM
  [ # 23 ]

Gisteren mn DS opgehaald , was een beetje veel wind maar alles goed gegaan .

Vandaag de DS nagelopen wat ik zou willen gaan doen binnenkort .

Op de C stijl L+R en boven het achter raam (zie foto)zitten losse stukken bekleding die zijn gescheurd of niet mooi meer , die zou ik willen vervangen hebben die ook nog een speciale naam zodat ik weet waar naar ik moet zoeken .

Afbeelding Bijlagen
ds-interieur_edited-2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 december 2014 10:06 PM
  [ # 24 ]

kijk maar even op de site van dirk sassen http://www.ds-sassen.de/c_katalog.htm
onder het kopje “interieur”
Daar staat alles m.b.t. bekleding wel op.  o.a.

bekleding tegen het schutboard


de door jou gezochte dak/hemel bekleding:


De (orginele) bekleding voor op de balken

@robbertkars: “zonder de pallasbeplating van de dorpels past de pallas tapijtset niet”

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 21 december 2014 10:53 PM
  [ # 25 ]

Dank , heb het gevonden , komt op €125, iemand een idee of dit zelf een beetje te doen is ?

Is die DS Stassen een goede site , qua betrouwbaarheid en levering , zie nergens de verzendkosten staan of een bestel formulier , het is de bedoeling dat je hem eerst een mail stuurt met je bestelling en dat dan de verzenkosten worden berekend?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 22 december 2014 12:22 AM
  [ # 26 ]

Betrouwbaar is hij wel. Bij beide keren dat ik iets moest hebben belde ik ‘m op en gaf ‘m door wat ik moest hebben. vervolgens kreeg ik de spullen afgeleverd aan de deur met de factuur erop geplakt.
Alles gecontroleerd en daarna heb ik het geld overgemaakt.

Is al een paar jaar geleden dus het zou nu zo maar kunnen dat je eerst vooruit moet betalen.

p.s. een mail sturen zal ook wel werken .... mijn duits op papier (e-mail) is belabberd dus doe het maar telefonisch dan weet ik zeker dat ik de juiste spullen krijg/kreeg. Over de telefoon kun je ‘m ook gelijk fff vragen wat de verzend kosten naar nederland zijn yeah

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 22 december 2014 12:14 PM
  [ # 27 ]

Sassen kan soms een paar euro duurder zijn dan anderen maar werkt heel betrouwbaar en levering gaat super snel.
Ik heb, na de nodige laswerken aan de linkerbalk, de bekleding zelf geplaatst. Kofferbak word de volgende stap.
Check “Mijn Album-Link” en scroll naar beneden voor foto’s.
Bekleding-set en stoelen heb ik van Citro-Classique

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 25 december 2014 11:42 PM
  [ # 28 ]

Nu een paar dagen met mn nieuwe aanwinst gereden , weinig klachten alleen gaat het starten van de DS zeeeer moeizaam , zodra de DS warm is gaat het starten zeer soepel maar de eerste start van de dag wil niet echt lekker lukken .

Het gaat dus om een DS 20 Sepcial , benzine en gas , accu en start motor werken goed , het aanslaan van de motor echter niet , heb nu div manieren van starten geprobeerd , eerst gaspendaal helemaal intrappen dan starten , shoke uittrekken dan starten , ook beide geprobeerd , dit zowel op benzine als op gas .

Uiteindelijk start de DS wel ,vaak op benziene , na alle variante te hebben geprobeerd .

Is er een start procudure voor de DS die bij de gemiddeldee DS goed werkt ,of heeft iedere DS zijn eigen aanpak nodig , graag tips .

Zit er wellicht nog een zomer/winterstand in een lucht filter of zo ?

Alvst bedankt

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 december 2014 11:58 PM
  [ # 29 ]

Bij koude motor start ie het beste op benzine met de choke helemaal uitgetrokken zonder gasgeven.
Sommige luchtfilters hebben een winterstand, maar ik dacht alleen bij de wat luxere typen.
Die winterstand helpt trouwens alleen bij het begin van het warmlopen, dus als ie al is aangeslagen.

Misschien is het membraan van de benzinepomp een beetje aan het lekken?
Dan duurt het even voordat de carburateur volloopt.
Maar dat verklaart niet het moeizaam starten op gas…
Zit er niet een knop op om bij het starten een extra pufje gas te geven?

Of misschien toch een zwakke vonk?

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 26 december 2014 10:42 AM
  [ # 30 ]

Dank voor de reactie ,

Zal het zo eens gaan proberen ,Choke uit op benzine en geen gas geven .Heb geen knop om extra gas te geven nee .

Wellicht ja een zwakke vonk , ander maar even een keer langs Konijnendijk voor eventuele afstelling .

Profiel  
 
 
2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook