46 van de 73
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Alpenrun Citroën-Forum, Saltaus IT, 6-10 sep 2015
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 september 2015 09:13 AM
  [ # 676 ]
Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 september 2015 09:14 AM
  [ # 677 ]

Ja, op de camping. De hele dag bezig om iedereen te helpen starten. Laughing

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 02 september 2015 10:00 AM
  [ # 678 ]

Geen nieuws is goed nieuws…

Tja, dan had ik inderdaad geen nieuws. Toch maar even een update: De Ami heeft vorige maand een proefritje gemaakt (Torún vv) en zich voorbeeldig gedragen. De enige aanpassingen die ik nog heb gedaan voor de Alpenrun zijn schakelrelais voor dimlicht en mistlampen (grootlicht volgt zo snel ik de schakeling heb doorgrond…), gordels (niet verplicht en waarschijnlijk totaal onzinnig maar voor de veiligheidbeleving wel aardig). Kachelslangen vernieuwd en beter vastgezet. Voorts aanwezig: Oostenrijk vignet, kaart, reserveonderdelen (allemaal, behalve dat wat ik nodig ga hebben) en de gebruikelijke kampeerzooi inclusief een extra slaapzak en een benzinekooktoestel (levensgevaarlijk maar wel sfeervol).
Nog te halen: kaart (de juiste ditmaal), en een NL-sticker. Als die niet beschikbaar is doe ik iets leuks met verf.

Theoretisch zou ik vanuit Maastricht in één dag kunnen rijden maar dat is me toch te riskant dus ik rij zaterdag naar zuid Duitsland. Wellicht Memmingen, om redenen die ik graag bij het kampvuur toelicht. Of heeft iemand anders een leuke tip niet ver van de hoofdroute in zuid Duitsland.
Afijn, zondag dan dus nog een uurtje of vier rijden naar Saltaus en dan kan de pret beginnen!
nice day

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 12:36 PM
  [ # 679 ]
jaco schreef:
Nielsje schreef:

De mijne wil graag verkocht worden

 

Dat is K met P!!

 


Moet ik een plekje op de achterbank vrij houden?

Dank voor het aanbod, maar het ding zit weer in elkaar.
Ga d’r nu niets meer aan doen, behalve de vignetten opzoeken..
Ik had er twee (ook voor Zwitserland), maar dat ding heeft zelf die van Oostenrijk kwijt gemaakt Evil or Very Mad

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 02 september 2015 01:46 PM
  [ # 680 ]

Team nr. 13 doet er ook alles aan om uit de klauwen van de WW te blijven. Daarom is er een benzineretourleiding ingebouwd van een GSA om vapour-lock te voorkomen.
Zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/203075/P225/#1923024

Adri

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 september 2015 01:53 PM
  [ # 681 ]

Soms vind ik het wel fijn om een naïeve leek te zijn. Hoe meer je weet (of denkt te weten) hoe meer gevaren je ziet.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 02:02 PM
  [ # 682 ]

Daarom heb je toch ook een XM gekocht?  Mr. Green

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 september 2015 02:22 PM
  [ # 683 ]

Dat was gewoon een onweerstaanbare drang. Daar kwamen verder geen gedachten bij kijken. Smile

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 09:11 PM
  [ # 684 ]

Net maar eens dag 1 ingetekend op de kaart.
Voor een semi-autist als ik is kaart 354 niet nauwkeurig genoeg Mr. Green

Ik heb er echt zin in, zometeen de schone boxers maar eens opzoeken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 02 september 2015 09:32 PM
  [ # 685 ]

Ik ben een echte autist (ja, echt waar) en ik heb de kaart vandaag binnen gekregen, dat wordt nog wat dus…

Anyway, de C4 kon ik vanmiddag ophalen, de heren zelf waren al vertrokken, maar we hadden afgesproken dat ik de sleutel en de factuur kon ophalen bij het tankstation dat er aan vast zat (zelfde eigenaar).

Direct met het op contact zetten: “storing snelheidsregeling” (o.a. koppeling is vervangen, dus zal dat schakelaartje bij het pedaal wel wezen?). Begint al goed!

Indruk van de eerste 40km snelweg, super! Rijd geweldig, dat rare zagende geluid uit het vooronder is weg, daar is de auto een stuk stiller van geworden, motor is nagenoeg geruisloos.

Echter ná zo’n 40 á 50 km kwam dat geluid langzaam weer terug….

Morgen dus maar weer in de telefoon klimmen…

Het remmen gaat nu voortreffelijk, het koppelingspedaal is nu soepel en licht, maar soepel schakelen is er nog niet bij, kan een kwestie van wennen zijn, we gaan het zien.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 september 2015 10:22 PM
  [ # 686 ]
Nielsje schreef:

Net maar eens dag 1, 2 en 3 ingetekend op de kaart..

CHECK

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 10:30 PM
  [ # 687 ]

Smile

Ik kan soms onnodig precies dingen willen doen.
Nu nog een oplossing vinden voor de NL sticker, die van de ANWB is onnoemlijk groot.
Past dus niet echt fatsoenlijk op de klep. Misschien op het raam, of effe kijken of ik zo’n kleinere gele sticker met zwarte letters kan vinden morgen.

M’n maat zorgt voor voldoende bier, vanaf vrijdag gaan wij het heel chill doen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 september 2015 11:23 PM
  [ # 688 ]
FastFred schreef:

en afgesproken dat ik de sleutel en de factuur kon ophalen bij het tankstation dat er aan vast zat (zelfde eigenaar).

Direct met het op contact zetten: “storing snelheidsregeling” (o.a. koppeling is vervangen, dus zal dat schakelaartje bij het pedaal wel wezen?). Begint al goed!

Indruk van de eerste 40km snelweg, super! Rijd geweldig, dat rare zagende geluid uit het vooronder is weg, daar is de auto een stuk stiller van geworden, motor is nagenoeg geruisloos.

Echter ná zo’n 40 á 50 km kwam dat geluid langzaam weer terug….

Ik zag dat Henk z’n Burton op handig klein trailertje heeft meegenomen, wellicht kan je C4 daarop.
Rij je wel de hele rit bumperklevend achter een VW-bus aan..

Smile
Succes, hopelijk krijg je alles voor elkaar!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 september 2015 11:24 PM
  [ # 689 ]

Marco kwam zojuist even langs om de onderdelen die ik bij Johan had besteld af te leveren. Goede service zo en ik kan weer een dingetje van de checklist wegstrepen. We zijn er bijna!

Nogmaals dank, Marco!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5921
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 02 september 2015 11:26 PM
  [ # 690 ]
tilanus schreef:
Nielsje schreef:

Net maar eens dag 1, 2 en 3 ingetekend op de kaart..

CHECK


Lijkt me een mooi klusje voor vrijdagochtend. Ga ik daarna de auto wassen.

Profiel  
 
 
46 van de 73
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook