2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
CX bijna gereanimeerd!
Fried
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 04-01-2015

Gepost: 06 januari 2015 12:02 AM
  [ # 16 ]

Contactslot is nog intact , de rest is voor morgen
Alvast bedankt

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 06 januari 2015 12:06 AM
  [ # 17 ]

de auto starten doe je als volgt:

sluit de stop solonoid (het enige ding met een stroomdraad op de dieselpomp) aan op de + accu.
vervolgens even voorgloeien door 1 van de gloeispiralen te verbinden met de plus dmv een accukabel (oppassen dat je niks anders aanraakt, geeft grote vonken!) een halve minuut is genoeg.
dan starten door de stekker van het startrelais (gele draad met rode huls of net andersom in de buurt van de accu) tegen de plus van de accu te houden.

de motor stopt als je de stopsolonoid van de + loskoppelt.

de motor zal dan wel lopen, maar dan ben je niks verder lijkt me.

gewoon zoeken en meten met een schema is de enige optie.

edit: niet in de versnelling als je probeert te starten!!!!!!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 06 januari 2015 12:27 AM
  [ # 18 ]

ik geloof dat het probleem is dat de startmotor niet ronddraait, aanslaan deed ie wel,

Als je hem op een alternatieve manier start heb je ook kans dat je de diesel niet meer uit krijgt, op de handrem (als ie “goed” werkt op een CX) remmen en hopen dat de 5de versnelling hem tegenhoudt

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 januari 2015 09:03 AM
  [ # 19 ]

Op de inspuitpomp zit een hendel waarmee je ‘m mechanisch kan stoppen.
Je krijgt ‘m dus altijd uit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Fried
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 04-01-2015

Gepost: 06 januari 2015 05:02 PM
  [ # 20 ]

DE CX LEEFT !

Toch een beetje dan , starten is gelukt via bovenstaande tips krijg nog wel niets op dashboard , of andere dingen die werken ,
geen pinkers , geen schuiframen , geen stoplichten ,  geen verwarming , de radio wel die heeft het altijd blijven doen .
Volgende zekeringen geven niets door : F 2   F 3 en van F 10 tot F 13
De Cx blijft wel draaien als ik gewoon weer alles aansluit maar starten via contactsleutel lukt niet

Iemand nog een idee ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43068
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2015 05:12 PM
  [ # 21 ]

Als ie nu loopt kan je ‘m naar de garage rijden…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 06 januari 2015 05:28 PM
  [ # 22 ]

Dag Fried.

Kijkende in de handleiding van mijn CX zitten er 2 zekeringen bij van 25 Ampere waarop volgens mij toch wel groot en deels de belangrijke functies zitten van de auto 1 is zelfs geschakeld via contactslot dus dat kan verklaren waarom hij niet via het contact werkt , en de rest van de dash het ook niet doet.Vermoedelijk is in de kabelboom toch iets flink mis gegaan met het doorverbinden van die zekering.Die 5 Ampere zekeringen zijn eigenlijk maar bij zaak en zullen als de rest hersteld is ook wel weer werken.Vrees dat je toch flink in de kabelboom moet gaan meten en vanuit het 30 Ampere punt moet gaan kijken waar de sluiting is geweest en eventueel is verbrand waarna je dit stuk als je goed bent in herstellen dit moet vernieuwen .Dit is overigens mijn ervaring met reeds 3 CX’en goed te doen.Ik moet deze week een CX ophalen bij de garage een Turbo 2 die ik ga ontmantelen.Mocht je kabelboom te zwaar beschadigt zijn kan ik je misschien helpen met die uit mijn CX.Eventueel helpen met meten om te kijken waar het zit en herstellen kan ook.Een reserve zekeringkast uit een GTI met alle relais heb ik ook nog liggen.

Groeten Patrick

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2015 06:35 PM
  [ # 23 ]

dubbel

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2015 06:36 PM
  [ # 24 ]

Zekering 10 tot 13 is voor verlichting.
Daar komt alleen spanning op als de verlichting is in geschakeld.
F2 en F3 komen vanaf je contactslot.
Dus ik denk dat die is overleden of geen spanning krijgt.
De rest komt meteen vanaf de accu.
In de vraagbaak staat jouw schema ook wel
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Fried
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 04-01-2015

Gepost: 06 januari 2015 07:45 PM
  [ # 25 ]
Patrick Kessels schreef:

Dag Fried.

Kijkende in de handleiding van mijn CX zitten er 2 zekeringen bij van 25 Ampere waarop volgens mij toch wel groot en deels de belangrijke functies zitten van de auto 1 is zelfs geschakeld via contactslot dus dat kan verklaren waarom hij niet via het contact werkt , en de rest van de dash het ook niet doet.Vermoedelijk is in de kabelboom toch iets flink mis gegaan met het doorverbinden van die zekering.Die 5 Ampere zekeringen zijn eigenlijk maar bij zaak en zullen als de rest hersteld is ook wel weer werken.Vrees dat je toch flink in de kabelboom moet gaan meten en vanuit het 30 Ampere punt moet gaan kijken waar de sluiting is geweest en eventueel is verbrand waarna je dit stuk als je goed bent in herstellen dit moet vernieuwen .Dit is overigens mijn ervaring met reeds 3 CX’en goed te doen.Ik moet deze week een CX ophalen bij de garage een Turbo 2 die ik ga ontmantelen.Mocht je kabelboom te zwaar beschadigt zijn kan ik je misschien helpen met die uit mijn CX.Eventueel helpen met meten om te kijken waar het zit en herstellen kan ook.Een reserve zekeringkast uit een GTI met alle relais heb ik ook nog liggen.

Groeten Patrick


Dag Patrick ,
Alvast bedankt voor je aanbiedende hulp , het hele dashboard had ik verwijderd voor alle problemen er waren ,
Om te kijken waar er eventueel een fout zou kunnen zitten , nu alles nog bloot ligt zie ik geen verdachte of verbrande onderdelen ,
het enige wat aan het doorsmelten was was een relais beneden aan de verwarming of hoogteregelaar , die inmiddels vervangen als
ook de complete zekeringskast ( gekocht bij garage hydraulic ) , als ik het contact opzet brand wel het voorgloeilampje en gaat zelfs uit
daar blijft het dan ook bij , als ik de lichten opzet zie ik dat ook op het dashbord ,
Je mag altijd mee komen uitmeten omdat ik daar weinig kennis over heb , wat ook vreemd Is als ik doorstart gaan de ruitenwissers ook altijd mee ,
Er is natuurlijk nog een heel deel vochtig vooral naar achter over de vloer toe , maar of dat er iets mee,te maken heeft betwijfel ik
Lichten achter werken ook , morgen inderdaad nog eens wat meten vanuit die 30 A te beginnen .
Groeten
Fried

Profiel  
 
Fried
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 04-01-2015

Gepost: 06 januari 2015 07:48 PM
  [ # 26 ]
waterman schreef:

Als ie nu loopt kan je ‘m naar de garage rijden…


Ze zullen me graag zien komen !  Zonder dashbord en het hele zooitje

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 06 januari 2015 08:03 PM
  [ # 27 ]

Fried

Na vervanging van dit al , klapt die 30 Ampere er nu nog steeds uit dan ?

Gr Patrick

Profiel  
 
Fried
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 04-01-2015

Gepost: 06 januari 2015 08:05 PM
  [ # 28 ]

Nee

Profiel  
 
Fried
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 63
Geregistreerd: 04-01-2015

Gepost: 06 januari 2015 08:06 PM
  [ # 29 ]

Het is precies of ik krijg niets binnen daar , maar radio doet het

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2015 09:35 PM
  [ # 30 ]
Fried schreef:

DE CX LEEFT !

Toch een beetje dan , starten is gelukt via bovenstaande tips krijg nog wel niets op dashboard , of andere dingen die werken ,
geen pinkers , geen schuiframen , geen stoplichten ,  geen verwarming , de radio wel die heeft het altijd blijven doen .
Volgende zekeringen geven niets door : F 2   F 3 en van F 10 tot F 13
De Cx blijft wel draaien als ik gewoon weer alles aansluit maar starten via contactsleutel lukt niet

Iemand nog een idee ?

Wat bedoelde met geven niks door?
Dat er op geen van de twee voetjes stroom staat?
Zoals gezegd F2 en F3 worden geschakeld door het contactslot.
Dus dan moet je zoeken tussen contactslot en zekeringen houder of tussen contactslot en accu.

Doen de ramen het inmiddels wel weer,want die zitten op F7

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook