4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Beste BX voor een Beginner
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2021 12:45 PM
  [ # 46 ]

Met alle respect, Axel, maar als je niet het verschil kunt zien tussen een TU met carburateur of met monopointinjectie, moet je naar mijn mening niet de vingers willen branden aan een blokwissel.

Als ik vragen mag, heb je enige sleutelervaring?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
JW
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 717
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 oktober 2021 12:55 PM
  [ # 47 ]

Via die VIN: MOTOR >> CARBURATIE TU3

Profiel  
 
axel002
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 12-04-2008

- BX 14
Gepost: 22 oktober 2021 12:59 PM
  [ # 48 ]
JW schreef:

Via die VIN: MOTOR >> CARBURATIE TU3

Thx is what i needed Wink

Groetend

Axel

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2021 01:02 PM
  [ # 49 ]

Een ombouw van carburateur naar monopoint is te doen, maar dan kan je het beste een sloper hebben waar dat laatste blok in ligt.

Je moet namelijk nogal wat zaken vervangen:
. het complete motorblok met in- en uitlaatspruitstuk vanwege o.a. de katalysator
. de ECU met complete motorkabelboom
. een elektrische brandstofpomp in de tank
en ga zo maar even door.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5663
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 22 oktober 2021 01:25 PM
  [ # 50 ]

Of je legt er een monopoint in en schroeft het inlaatspruistuk met de carb over van het oude blok. In mogelijkheden denken, niet in problemen Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- CX 25 TRD Turbo 1 Berline
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 oktober 2021 01:28 PM
  [ # 51 ]

Alles kan, maar gezien de aard van de vragen die Axel stelt zie ik nog even niet dat hij dat even fixt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5663
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
Gepost: 22 oktober 2021 01:34 PM
  [ # 52 ]

Toen ik mijn eerste motorwissel deed wist ik ook van toeten noch blazen. Je moet eraan durven (en willen) beginnen.
Maar als je het gereedschap in de kist laat liggen zal er zeker niks verbeteren, ook je kennis niet.

Profiel  
 
Ed P
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 989
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
Gepost: 22 oktober 2021 07:35 PM
  [ # 53 ]

Even terug naar de BX van Jeffrey, ik vind daarnaast het voordeel van de 1400 motor dat hij een bovenliggende nokkenas heeft, makkelijker te stellen dan het vulplaatjes gebeuren.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2021 | adverteren
Facebook