1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Marco’s eerste tweede neus, natuurlijk een Break!
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 13 januari 2015 01:58 PM

Naast twee besteleenden en een “gewone” eend, ontbrak er nog steeds een auto; Voor mij is de meest ultieme auto de DS Break of Citroën ID Break.
Nadat mijn moeder afgelopen voorjaar is overleden, moest er van haar erfenis voor mij iets tastbaars overblijven en besloot ik een DS Break te gaan zoeken. Ik werd lid van de DS club, plaatste een advertentie op de site en zo staat er sinds mijn verjaardag een Break in de schuur.

De auto is door de vorige eigenaar gekocht als “onaf” project en ik heb hem zo ook weer overgenomen.

Het betreft een ID19F uit 1967, origineel groen systeem, met een tweede neus. Ooit moet hij Bordeaux rood geweest zijn gezien de kleurcode, AC421, op het schutboard. Nu is de auto zwart met een grijs dak in twee kleuren, wat in die jaren zo hoorde. Een zeer stijlvolle auto!

Het interieur getuigt van een geweldig stukje huisvlijt. Eerst heb ik mij afgevraagd of dit ooit zo door Citroën werd geleverd maar heb nu toch besloten dat ik snel naar een alternatief op zoek moet cool hmm

Als eerste moet ik op zoek naar een andere motor, het huidige blok heeft een scheur.

Als ik het goed begrijp en gelezen heb, hoort er in deze auto een motor van het type DV en wel één met een enkelvoudige Solex carburateur.

De auto heeft een gasinstallatie, waar ik eigenlijk geen behoefte aan heb maar nu het er zo netjes in zit, is het zonde om het te verwijderen.

Binnenkort meer Smile

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 13 januari 2015 02:14 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd!! En veel plezier en succes met dit project.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 13 januari 2015 08:07 PM
  [ # 2 ]

leuk! zulk moois gaan wij volgen Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Gersjob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 28-11-2014

Gepost: 13 januari 2015 08:21 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd, en veel succes en plezier met het herstellen van je Break!

Oost west, BMW is ook niks…....

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 januari 2015 11:18 AM
  [ # 4 ]

Heel project, hoor.

Voordat je kosten gaat maken zou ik me eerst goed verdiepen in de identificatie van de auto.
De accu staat rechts in de motorruimte, dat is een directe aanwijzing naar bouwjaar.

Kun je foto maken van het chassisnummer in de goot van de voorruit en de plaatjes op het schutbord in de motorruimte bij de rechtermotorkapscharnier?

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 januari 2015 11:58 AM
  [ # 5 ]

Accu rechts betekent zeer grondige inspectie van de draadboom!!! Die waren notoir slecht bij dit type..
Verder leuk noten houten dash! hahaha (NOT!)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 14 januari 2015 12:11 PM
  [ # 6 ]

Dat ik nieuw ben in DS land, dat blijkt maar weer cool grin

Mijn vrouw roept al: jij met jouw ID-en Smile


Op kenteken staat februari 1967, het chassis is van een derde neus!

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 14 januari 2015 12:15 PM
  [ # 7 ]
vlietmansje schreef:

Heel project, hoor.

Voordat je kosten gaat maken zou ik me eerst goed verdiepen in de identificatie van de auto.
De accu staat rechts in de motorruimte, dat is een directe aanwijzing naar bouwjaar.

Kun je foto maken van het chassisnummer in de goot van de voorruit en de plaatjes op het schutbord in de motorruimte bij de rechtermotorkapscharnier?

Naar welk bouwjaar verwijst accu rechts?

Ik wil wel een foto maken van chassisnummer maar stuur deze dan liever per PB

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 14 januari 2015 12:32 PM
  [ # 8 ]

Mooie wagen. Welkom op het forum. 

Alhoewel ik het notenhouten dahsboard heel knap gemaakt vind, moet ik wel toegeven dat het in ieder geval mijn smaak niet is.

Accu rechts is modeljaar 67 tot en met 69. En inderdaad deze bouwjaren zijn berucht vanwege de slechte kwaliteit van de draadboom.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 14 januari 2015 01:26 PM
  [ # 9 ]

Leuk draadje om even door te kijken:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226513/P0/

en

http://www.citroen-ca.com/DSserials.html


geeft info over chassisnummer ed

knuffel

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 14 januari 2015 04:14 PM
  [ # 10 ]
MarcoS schreef:

Dat ik nieuw ben in DS land, dat blijkt maar weer cool grin

Mijn vrouw roept al: jij met jouw ID-en Smile


Op kenteken staat februari 1967, het chassis is van een derde neus!

Marco, als ik de fotos bekijk is dit niet een chassis wat niet zou kloppen voor deze auto.
Je hebt een van boven en onder geknikte balk voor de motor liggen, dat duid op een chassis wat wel juist zou zijn voor een ‘67-er.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 januari 2015 04:59 PM
  [ # 11 ]
Erict schreef:

Mooie wagen. Welkom op het forum. 

Alhoewel ik het notenhouten dahsboard heel knap gemaakt vind, moet ik wel toegeven dat het in ieder geval mijn smaak niet is.

Accu rechts is modeljaar 67 tot en met 69. En inderdaad deze bouwjaren zijn berucht vanwege de slechte kwaliteit van de draadboom.

Laat er nou binnenkort een elekra cursus starten bij DS-TT!
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227286/

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 14 januari 2015 06:31 PM
  [ # 12 ]
maxcitro schreef:

Marco, als ik de fotos bekijk is dit niet een chassis wat niet zou kloppen voor deze auto.
Je hebt een van boven en onder geknikte balk voor de motor liggen, dat duid op een chassis wat wel juist zou zijn voor een ‘67-er.

Het chassis hoort bij de auto, daar ga ik ook van uit! De auto stamt ook uit 1967, ook daar geloof ik in!

MAAR, ik heb er een tweede neus bij gekocht, die blijkt niet te passen en dat had ik niet verwacht gezien het feit dat er op het kenteken 21 februari 1967 als datum van eerste toelating staat!

De grap is dat er allerlei punten zijn op te noemen die de auto voor september 1967 zetten, en andere juist na september 1967 Smile

Eerst moet er nu een andere motor komen, liefst één zo dicht mogelijk bij het bouwjaar. De huidige motor heeft geen typeplaatje, ik ga er van uit dat deze dus al niet origineel is.

Vervolgens zullen de motorkap, de spatborden en de keienvanger er op moeten! Liefst een tweede neus, de slijptol moet er in dan en dat staat mij nog tegen!

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 14 januari 2015 06:31 PM
  [ # 13 ]
maxcitro schreef:

Marco, als ik de fotos bekijk is dit niet een chassis wat niet zou kloppen voor deze auto.
Je hebt een van boven en onder geknikte balk voor de motor liggen, dat duid op een chassis wat wel juist zou zijn voor een ‘67-er.

Het chassis hoort bij de auto, daar ga ik ook van uit! De auto stamt ook uit 1967, ook daar geloof ik in!

MAAR, ik heb er een tweede neus bij gekocht, die blijkt niet te passen en dat had ik niet verwacht gezien het feit dat er op het kenteken 21 februari 1967 als datum van eerste toelating staat!

De grap is dat er allerlei punten zijn op te noemen die de auto voor september 1967 zetten, en andere juist na september 1967 Smile

Eerst moet er nu een andere motor komen, liefst één zo dicht mogelijk bij het bouwjaar. De huidige motor heeft geen typeplaatje, ik ga er van uit dat deze dus al niet origineel is.

Vervolgens zullen de motorkap, de spatborden en de keienvanger er op moeten! Liefst een tweede neus, de slijptol moet er in dan en dat staat mij nog tegen!

Profiel  
 
Maarten fechner
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 29-04-2014

Gepost: 14 januari 2015 08:09 PM
  [ # 14 ]

Dat dashbord, of het nu je smaak is of niet, ziet er zo professioneel gemaakt uit. Of lijkt dat maar zo op de foto? Weet je zeker dat het gewoon huisvlijt is of komt het toch van een of andere carrossier , die later bekend blijkt te zijn? In ieder geval wel even bewaren als het professioneel lijkt.
Zie bv het dashbord van de dure Ds , die te koop stond met dat houten chapron dashbord. Wel iets anders, maar toch.
(In oude Bombes, die ik kreeg , zie ik regelmatig types beschreven, die dan worden geduid als zelfbouw, maar waarvan ik me nu afvraag of dat wel zo is…..)

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 14 januari 2015 09:52 PM
  [ # 15 ]

Gefieliciteerd zeg wauw! Het ziet er allemaal goed uit. Mijn ervaring is dat de draadbomen van een 67 gelijkstroom wel oke is. Je zou om te checken nog kunnen kijken of je nummer 63 op je versnellingsbak hebt staan. Tevens Is het een veel voorkomend probleem dat deze motorblokken scheuren. Ik heb me laten vertellen omdat de wanden van deze blokken dunner zijn dan de de latere motor blokken. Je zou nog kunnen kijken of je klepseals hebt? Bij de meeste 67 heb je alleen geleiders zonder de seals naar verluid.

Profiel  
 
 
1 van de 8
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook