6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Marco’s eerste tweede neus, natuurlijk een Break!
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 februari 2015 08:37 PM
  [ # 76 ]

Is dit alleen aan onderdelen Yuri,of zitten daar ook de uren bij in?
Dat laatste lijkt me niet,maar alleen aan onderdelen vind ik het weer te duur.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 24 februari 2015 09:26 AM
  [ # 77 ]

Incl uren. In Zwitserland staat er al een tijdje een te koop voor CHF 93.000. Met de oude koers zo’n 80 mille, tegen de onlangs kunstmatig gewijzigde koers zou hij nu dus tegen een ton in euros moeten kosten…

staat ook restauratieverslag bij. Althans, van het optische gebeuren. Over de techniek wordt weinig gezegd, dus ik vrees dat deze break nlg niet aan mijn eisen voldoet ondanks dat ze er leuk uit ziet (met de niet originele bekledingsuitdossing!)

http://www.franks-originale.ch/dynamic/franks_detail.asp?seiid=137&bkid=362&kat=20

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 24 februari 2015 11:10 AM
  [ # 78 ]

Nog even over m5x0,75: daarvoor kun je nog de tap en de snijmoer kopen bij MZSgereedschap.nl, even zoeken op de site.
Ik heb er veel gemak van bij oude schroefdraad opzuiveren, zelfs een maal een tap m6 met verloop naar m5 gemaakt.

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 25 februari 2015 12:53 AM
  [ # 79 ]
IDealist schreef:

Incl uren. In Zwitserland staat er al een tijdje een te koop voor CHF 93.000. Met de oude koers zo’n 80 mille, tegen de onlangs kunstmatig gewijzigde koers zou hij nu dus tegen een ton in euros moeten kosten…

staat ook restauratieverslag bij. Althans, van het optische gebeuren. Over de techniek wordt weinig gezegd, dus ik vrees dat deze break nlg niet aan mijn eisen voldoet ondanks dat ze er leuk uit ziet (met de niet originele bekledingsuitdossing!)

http://www.franks-originale.ch/dynamic/franks_detail.asp?seiid=137&bkid=362&kat=20

Natuurlijk het zijn foto’s waarbij je gaat kwijlen, het ziet er prachtig uit!

En toch .... de Break, dat was een werkpaard en geen luxe paardje, moet je proberen om die terug te restaureren naar nieuw?

Ik heb een besteleend, onderhand al langer dan 10 jaar. Ik heb deze terug willen restaureren naar beter dan nieuw, ik heb van veel mensen het commentaar gekregen dat tie te mooi is!

Vorig jaar stond hij in de hal van Citromobile, als onderdeel van de tentoonstelling 20 jaar Citromobile.
Velen vinden het een glimeend en dat is het eigenlijk ook wel, maar wel onze glimeend cool hmm

Nu stapte ik in onze Break en vond daar in het originele kaartenvak nog wat Franse francs, die gaan er weer in en voorlopig .... geen nieuw kaartenvak!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 februari 2015 04:42 PM
  [ # 80 ]

Helemaal mee eens Marco. De foto’s zijn om je vingers bij af te likken, maar ik vind dit project ‘over the top’. Ten eerste vind ik dat als je een break terugbrengt naar nieuwstaat, dat hij dan ook moet zijn zoals hij van de band rolde. En daar hoort een typsche break-sfeer bij die afbreuk wordt gedaan door het plaatsen van een Pallas tapijtenset. Best netjes gedaan hoor, en ook praktisch met die bekleding op de beplating van de kofferruimte, maar toch…
Toen ik 2 weken geleden de vinylen dorpelbekleding terugplakte begreep ikineens nog beter waarom ik geen pallastapijt in mijn break wil. Daarbij vind ik dat zeke een break enig patina mag hebben, dat maakt hem charmant. Mijn break heeft die en daarnaast een deugdelijke wederopbouw met zo veel mogelijk originele onderdelen en heel veel aandacht voor conservering. Zodat ze zo lang mogelijk in deze conditie kan blijven functioneren.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 28 februari 2015 10:25 PM
  [ # 81 ]

Vanmiddag de kogel door de kerk gedaan, ik heb een tweede DY blok gekocht.

We gaan dus van twee blokken één verse bouwen en het blijft bij origineel als het allemaal lukt.

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 05 april 2015 01:50 AM
  [ # 82 ]

Vandaag het huidige blok helemaal losgemaakt. Takelen lukte nog net niet, de uitlaat zat nog met een beugeltje aan de onderkant van het blok van het blok vast.

Als ik het allemaal goed gezien heb hoort het voorterrein van de break helemaal grijs, is dat dan ook AC140 ?

Ik zal alles eerst maar eens netjes schoonmaken. Zit nog even met de bitumen matjes de verf die hier overheen zit ziet er niet uit, schoonmaken zal nog lastig zijn. Iets nieuws er overheen, dat weet ik ook nog niet goed. Tips zijn welkom dus!

Profiel  
 
hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 17-01-2011

Gepost: 05 april 2015 10:42 AM
  [ # 83 ]

Het hele chassis, dus ook de voortrein, is inderdaad gris rosé. het kleurnummer weet ik zo even niet maar dat weet iemand op het forum hier wel. Ik zou die bitumen er even afhalen, dan kun je zien hoe het metaal eronder eruit ziet. Succes!

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 06 april 2015 12:53 AM
  [ # 84 ]

De hele motorruimte ziet er nog zo goed uit, voor een groot deel origineel.

De vorige eigenaar heeft helaas met een spuitbus over een paar minpunten gejaagd en heeft daarbij ook delen geraakt die hij niet had mogen raken, vies dus.

De bitumen (of wat het is) matjes ga ik zeker niet losmaken!

Zaterdag het laatste (maar ook het eerste) ritje met deze motor gemaakt (op en af de oprit, auto met de neus de andere kant op, de garage weer in)! De stuurbekrachting werkte niet, dat zou ook wel kunnen omdat er waarschijnlijk tekort LHM in het systeem zat! Lekzakken lijken inderdaad niet betrouwbaar, revisie is gedaan in 2004 maar de auto heeft daarna nog nooit gereden.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 06 april 2015 09:10 AM
  [ # 85 ]

Bedoel je die motor die je eind Feb hebt gekocht? Loopt die motor goed? Flink doorgewerkt!

Succes met de klus!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2015 09:16 AM
  [ # 86 ]
hen123drik schreef:

Het hele chassis, dus ook de voortrein, is inderdaad gris rosé. het kleurnummer weet ik zo even niet maar dat weet iemand op het forum hier wel. Ik zou die bitumen er even afhalen, dan kun je zien hoe het metaal eronder eruit ziet. Succes!

AC140

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 06 april 2015 01:28 PM
  [ # 87 ]
bogaard77 schreef:

AC140

Ja AC140, dat weet ik als besteleendjes liefhebber als geen ander! Er ligt een set velgen klaar voor de spuiter deze worden AC136 (van oudere besteleend).

Heeft iemand zo toevallig de RAL nummers van AC136 en AC140 voorhanden, ik weet het, het is een onderwerp met een sik. Ik heb al gezocht en kom zelfs al op een Duitse site maar vind daar dan alleen AC136.

Nu ik daar toch op kom:

Ik vind spuiten nu betrouwbaarder dan poedercoaten ook al is het duurder. Bij een set van vijf velgen scheelt het wel gewoon 200 euro!

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 06 april 2015 01:33 PM
  [ # 88 ]
Matthijs164 schreef:

Bedoel je die motor die je eind Feb hebt gekocht? Loopt die motor goed? Flink doorgewerkt!

Succes met de klus!

Nee was het maar waar! De motor waar ik zaterdag mee reed, was nog de oude, met scheur!

Hij liep trouwens in één tik! Zonde, dat daar nou net een scheur in moet zitten!

Woensdag lepelen wij de motor eruit, dan plaats ik wel weer even een foto!

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 06 april 2015 02:46 PM
  [ # 89 ]

Nou eendje dan, voor de sfeer! Geel past immers zo goed bij de Paas!

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 06 april 2015 08:46 PM
  [ # 90 ]

Kijk, van zo’n strak geel besteleendje word ik nou heel erg vrolijk - mooi man!

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook