2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Gooi’s verdere Citroën avonturen
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 03 maart 2015 03:21 PM
  [ # 16 ]

Iemand een idee waar dit knopje voor zou kunnen dienen?
Het is geen ‘nitro-boost’, want als ik er al rijdend op druk, gebeurt er niets.
Ook wordt de bijrijder niet door het dak gelanceerd, dat heb ik al met mijn vrouw uitgeprobeerd.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 03 maart 2015 08:45 PM
  [ # 17 ]

Apart… Als je niets ziet gebeuren moet je toch de draadjes gaan volgen denk ik. Dat bakje voor de versnellingspook wip je zó los, als je de asbak ff losklikt kan je het klepje makkelijk loswippen, op tillen en verwijderen. Dan zie je hopelijk al wat meer.

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 03 maart 2015 08:49 PM
  [ # 18 ]

Gisteren moest ik voor mijn werk naar Eindhoven, vanuit Tilburg.  Ik twijfelde, want de distri vertrouw ik voor geen cent, maar aan de andere kant wordt het risico dat de zaak het begeeft ruimschoots gecompenseerd door de heerlijke rit met de Xantia en de verschrikkingen van het openbaar vervoer.

Dus rijden maar. Gewoon rustig tuffen op de snelweg, 110, 120 per uur. De cruisecontrol uitgeprobeerd; dat is pas relaxed! Op het terrein van de TU/E een paar slechte wegen met heerlijk gedein weg gepoetst. Wat is het een fijne auto, met een soepele motor!
Om eerlijk te zijn had ik dat niet verwacht voor de prijs en de kilometerstand.

Motivatie te meer om zo snel mogelijk de distri te laten doen.

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 04 maart 2015 08:14 PM
  [ # 19 ]

Het begint een beetje op een blog te lijken Wink

Vandaag efkes twee uurtjes vrij genomen op het werk en de Xantia naar Hegru in Veldhoven gebracht. Eerst even gebeld natuurlijk en gewoon als vanouds nogal kortaf en sjagrijnig te woord gestaan. Maar goed, dat weten we van Hegru.
De distri vervangen gaat 295 euro kosten. Eventueel de waterpomp vervangen (schijnt erbij te horen) nog eens 70 euro. En een olieverversing zou ook ongeveer 70 euro kosten. Dat laatste vind ik nogal aan de prijzige kant, maar vooruit. (Ik weet dat het makkelijk zelf te doen is, maar daar had ik even geen zin in.)

Tijdens de rit naar Veldhoven viel het mij op dat de stuurbekrachtiging te horen is bij scherp sturen (parkeersturen zeg maar). Een soort zacht gebrom. Is dat een veeg teken van een of andere ramp, of hoort het gewoon zo?

Tevens en tegelijk vroeg ik mij af wat een redelijke prijs is voor een tweedehands bestuurdersstoel te vervanging van de doorgezeten stoel die er nu in staat? Ik zag een mooie zwartleren set te koop, maar ik vrees dat een Belg mij voor gaat zijn met aankopen. Twee voorstoelen en de achterbank, compleet, voor slechts 150 euro! Maar ik krijg offertes voor één enkele stoel in velour voor rond de 70 euro.

Zijn er trouwens stoelen uit andere modellen die passen in een Xantia? Of lever ik dan in op de comfortervaring? Bij een DS, CX en BX maakt de zachtheid van de stoel integraal deel uit van het rijcomfort. Mijn indruk is dat het bij de Xantia een heel stuk minder kritisch komt.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 04 maart 2015 09:29 PM
  [ # 20 ]

Een stoel uit een xm past ook 1 op 1… Is net wat groter en afhankelijk van de persoon comfortabeler..

Voor 70 euro heb je denk ik wel meer dan 1 stoffen xm interieur..

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 04 maart 2015 09:39 PM
  [ # 21 ]

Die prijs is wel netjes. Ik zou de waterpomp gelijk mee vervangen.
Zelf doen kan maar is best wel lastig, zeker als je hier geen ervaring mee hebt. Je hebt erg weinig sleutelruimte en de rechtermotorsteun moet er af. Voor de prijs die je nu hebt zou ik er zelf niet aan beginnen, ondanks dat ik er wel ervaring mee heb.

Een Xantia met een HDi is een erg fijne wagen, en enorm betrouwbaar. Als de wagen verder goed is, dan is deze investering lijkt me, zeker de moeite waard. De km stand van 100k meer of minder zegt weinig bij deze motoren.

Dat zachte gebrom heb ik soms ook, al meerdere jaren. Ik hoor het alleen bij zeer koud of als stuur tegen aanslag aankomt. Waarschijnlijk geen enkele ernst.

Grt. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
@lfred
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 17-03-2011

Gepost: 04 maart 2015 09:45 PM
  [ # 22 ]

Nog een tip:
Bij distributie vervangen hoeft de hogedrukpomp die in de zelfde aandrijflijn zit, niet op tijd te staan (tot in tegenstelling met de 1.9/2.1TD).

Geef de garage de tip mee dat ze toch de pomp op de zelfde stand terugmonteren (even krijtstreepje trekken). De reden is dat een andere stand soms wat resonanties kan opleveren. Dit is functioneel niet erg, maar kan wat afbreuk doen aan het mooie lopen.

Grt. Alfred.

Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.

Profiel  
 
jabaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 14-10-2011

Gepost: 04 maart 2015 11:35 PM
  [ # 23 ]

De distri vervangen gaat 295 euro kosten. Eventueel de waterpomp vervangen (schijnt erbij te horen) nog eens 70 euro.

Hoort er gewoon bij. Zou wel een hele slechte garage zijn als ze dat niet doen.

XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 07 maart 2015 08:06 PM
  [ # 24 ]

De distri is vervangen, inclusief waterpomp en een olieverversing. Vandaag op zoek geweest naar Xantia’s op de sloop hier in de buurt. Bij vier sloopbedrijven zeggen en schrijven twee Berlines gevonden. Laat ik nou net op zoek zijn naar de achterklep van Break…

Het laatste sloopbedrijf waar ik was zei: “Xantia’s? Die gaan meteen de shredder in.” Vreemd, je zou toch zeggen dat er voor auto’s van 15, 20 jaar oud juist een markt zou zijn in tweedehands onderdelen. Niet dus. Hij vervolgde met: “Je kunt de jouwe meteen achterlaten. Behalve als het een diesel is, die moeten we niet.” Sympathiek he?  nuts

Wel sympathiek waren de twee heren in Middelburg die mij een mooi leren interieur (de stoelen en achterbank) verkochten vandaag. “Voor weinig.” De bestuurdersstoel in mijn Xantia is zo vreselijk doorgezakt, dat ik op zoek was naar vervanging. Voor de prijs van twee stoffen stoelen toch een heel leren interieur. Nouja, zonder de deurpanelen dan. Met een beetje geknutsel kan ik daar zelf wel een mooi lapje leer overheen trekken, denk ik. Of niet, ik zie wel. Morgen ga ik in elk geval de zaak inbouwen.

Daarna moet ik eens met d’n electrique aan de gang. Het raam linksvoor en rechtsachter doen het niet, de binnenverlichting in het plafond reageert niet op open deuren (lampjes branden wel met schakelaar) en de achterruitverwarming doet het niet. De spiegelverwarming wel. Mijn theorie is dat het vocht niet veel goeds veroorzaakt heeft in de bedrading. Verder hoorde ik dat de kabelstreng naar de deur wel eens doorbreekt, door het scharnieren.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 08 maart 2015 11:49 AM
  [ # 25 ]

Je zou eens bij franse auto kunnen kijken http://www.franseauto.nl/ die hebben véél onderdelen, vooral leuk als je zelf in de spelonk achtige loods mag kijken. Die hebben vast nog wel die plaat voor je break Smile

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 maart 2015 12:16 PM
  [ # 26 ]

Leer, fraai! Overigens is een Xantia met leer vanuit de fabriek al voorzien van stoffen deurpanelen, geen leer beklede deurpanelen. Je kan dus ook uit kijken naar antraciet kleurige deurpanelen in andere Xantia’s, bij meerdere interieurs geleverd, en die in je Break plaatsen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 maart 2015 12:39 PM
  [ # 27 ]

Wat heeft een Xantia toch mooie leren stoelen, veel mooier dan die van een C5.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 08 maart 2015 08:40 PM
  [ # 28 ]

Zo. Dat zit er in..

Volgens mij hebben deze zetels geen zij-airbag. In ieder geval kon ik het stekkertje niet kwijt. Wel zit er een zwarte doos onder de zitting met een multistekker er aan. Ik denk voor stoelverwarming.
Weet iemand hoe dit aan te sluiten?
Ook ben ik benieuwd hoe ik voortaan kan rondrijden zonder dat het airbag lampje in de dash continue brandt.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 maart 2015 12:16 AM
  [ # 29 ]

Fraai!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 09 maart 2015 02:03 AM
  [ # 30 ]

Dan zul je tussen de controledraden in de auto een weerstand moeten plaatsen. Mensen meten voorzichtig de weerstand van de oude airbag, ik lees verschillende waarden op internet die varieren van 2 naar 2,3 tot 3,3 Ohm.. Succes met je zoektocht!

Let wel, een zij-airbag kan onverhoopt afgaan, dus leg hem nooit met de airbagkant op de grond. Zo’n ding komt er best met een flinke vaart uit! Ga er ook niet met je gezicht voor zitten, al zal dat met een goede multimeter niet zomaar gebeuren…

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook