31 van de 31
« Eerste  < Vorige 29 30 31
   
De Fiat 242 C(35)amper van FurrieGurrie
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 10 mei 2025 12:46 PM
  [ # 451 ]

Drukschakelaar op de vanne kapot, komt volgens mij vaker voor dan de vanne zelf die intern vastzit.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 mei 2025 01:29 PM
  [ # 452 ]

Dat zou ook kunnen natuurlijk. Niet aan gedacht. Waarom ik aan het vast zitten van de plunjer denk is omdat bij aanschaf van de Fitroën een remsysteem vervuild met dot remvloeistof had. De snot die het mixen van lhm en dot oplevert had er voor gezorgd dat er veel componenten vastzaten

Weet je een test om het een dan wel het ander uit te sluiten zonder demontage?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10502
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 mei 2025 02:39 PM
  [ # 453 ]

Weestand meten tussen aansluiting van de drukschakelaar en massa bij drukloos en op druk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 mei 2025 02:56 PM
  [ # 454 ]

Ik dacht dat de stroomkring gesloten wordt door de plunjer. Die wordt door een veer in een stand gedrukt zodat de stroomkring gesloten wordt en het controlelampje gaat branden. Als er druk is beweegt de plunjer de andere kant op en verbreekt het contact. Maar misschien heb ik dat verkeerd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2142
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 mei 2025 03:35 PM
  [ # 455 ]

Misschien verwar ik dit wel met de drukvalindicator zit ik me nu te bedenken. Die sluit een circuit af als er een lekkage is en laat dan ook het lampje aangaan.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10502
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 mei 2025 04:19 PM
  [ # 456 ]

Hoe dan ook, als je de weerstand meet tussen de aansluiting en massa moet het oneindig of 0 zijn. oneindig als het systeem op druk is en nul als het drukloos is.

Edit: dan weet je dus nog steeds niet of het manocontact of de vanne zalf defect is. Het manocontact er uit draaien en doormeten is dan de enige optie.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
31 van de 31
« Eerste  < Vorige 29 30 31
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook