2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Eindelijk…
b2fuzzy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 24-05-2004

Gepost: 13 april 2015 11:19 AM
  [ # 16 ]

@waterman
De bedoeling is om de bokken bij de fusees te plaatsen, de wielen hangen dan niet vrij.

Van GS tot C4 Cactus

Profiel  
 
Garage80 (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-04-2015

- BX BX 14 RE
- Visa Visa 14 TRS
- Visa Visa 14 RE
- BX BX 14 Cannes
Gepost: 13 april 2015 11:32 AM
  [ # 17 ]
b2fuzzy schreef:
Garage80 (Adverteerder) schreef:

Ben ik de enige die dit een levensgevaarlijk idee vind? Deze manier van diagnose stellen is eerder wel eens genoemd en lijkt me niet heel slim om hier voor te stellen.

Het is geen idee maar een beproefde methode om zulke problemen op te sporen. Natuurlijk wel uitvoeren op een brug of put. Dat het niet slim is om dit hier voor te stellen vind ik denigrerend voor de forum leden.

Dat het beproeft is, is prima. Maar ik weet uit eigen ervaring dat een hobbiest wel eens makkelijk kan denken over een bok en deze zo vervangt door een krik. Professionele zaken moeten professioneel gedaan worden. Er zijn velen die wel goed nadenken bij een hobby, maar ik heb met eigen ogen genoeg mensen gezien die eerst deden en dan dachten. Er zijn ook genoeg mensen die dit topic lezen en niet eens lid zijn van dit forum.

Als ik je bericht namelijk letterlijk lees moet ik onder de auto liggen die op bokken staat en waarbij de wielen 90 kilometer per uur draaien. Ik vind het gewoon spannend en misschien ben ik de enige prima. Wink

Garage 80
Leeuwarden
http://www.garage80.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 april 2015 12:06 PM
  [ # 18 ]

Volgens mij ben je niet de enige die zo denkt!

waterman schreef:

Verder is het natuurlijk bloedje link om, ook al staat de auto op bokken of steunen, onder een auto te kruipen waarvan de wielen met 90 km/h draaien Wink

Profiel  
 
Garage80 (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-04-2015

- BX BX 14 RE
- Visa Visa 14 TRS
- Visa Visa 14 RE
- BX BX 14 Cannes
Gepost: 13 april 2015 12:08 PM
  [ # 19 ]

Oh had ik daar even overheen gelezen. red face

Garage 80
Leeuwarden
http://www.garage80.nl

Profiel  
 
b2fuzzy
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 24-05-2004

Gepost: 13 april 2015 02:54 PM
  [ # 20 ]

Excuses dan, dat ik een praktijk voorbeeld om een diagnose te stellen hier op het forum heb geplaatst.Tevens dat ik niet vermeld heb dat dit op een brug moet gebeuren in een professionele omgeving. Kan helaas de post niet meer editen, moderators?
Ton

Van GS tot C4 Cactus

Profiel  
 
Garage80 (Adverteerder)
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 01-04-2015

- BX BX 14 RE
- Visa Visa 14 TRS
- Visa Visa 14 RE
- BX BX 14 Cannes
Gepost: 13 april 2015 03:41 PM
  [ # 21 ]

Excuses is wat mij betreft teveel van het goede. Wink Hoe raar het ook klinkt, maar er zijn qua klussen en sleutelen gewoon nog veel mensen die eerst doen en dan pas denken. Vaak gaat het goed soms niet.

Garage 80
Leeuwarden
http://www.garage80.nl

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 13 april 2015 11:39 PM
  [ # 22 ]

Ik heb ook trillingen gehad met mijn xm. Vooral bij 50 km/u. Was ook een aandrijfas. Wat werkte was de auto een standje hoger zetten, dan was de trilling weg. Uiteraard alleen om te testen. Zoals Waterman als schreef, gebruik je dan een andere baan van de tripode koppeling. Altijd handig die hoogte regeling! Maar kijk wel uit met hogere snelheid, en alleen als je weet dat dat wegdeel goed vlak is!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
drjaegers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 15 april 2015 08:50 PM
  [ # 23 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Een verlies voor Heerlen…

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 15 april 2015 10:06 PM
  [ # 24 ]

Ik heb de auto omhoog gehad maar kon niets vreemd vinden, er zat heel iets speling op de as aan de bijrijders kant.
Ik heb 4 foto’s online staan bij mijn album,

http://www.mijnalbum.nl/Album=EF6LM7BM#7OCFWUW7
De eerste foto is de bijrijderskant en ziet er verder normaal uit(beetje vettig), de andere zijn van de bestuurderskant en dat ziet er volgens mij niet zo uit zoals het hoort. Ik heb het vermoeden dat dat de buitenste lagerring is, als ik het mis heb hoor ik het graag.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 23 april 2015 07:43 PM
  [ # 25 ]

Heb de banden laten balanceren maar kwamen niet zoveel verschillen uit. Dus moet er toch aan geloven en ben begonnen met assen. Maar wat zit die wielmoer knetter vast, iemand tips?
Blijkt de veerpoot ook lek te zijn dus die maar gelijk vervangen(lijkt zo simpel zo op papier), dus iemand ook nog tips hoe ik dat het beste kan aanpakken. Dit is wel mijn eerste grote klus wat de auto aangaat, en wil het wel goed doen. Hoop dat ik deze auto iets langer kan rijden dan normaal 1 of 2 jaar.
Dus hulp hulp nodig.

Rene

p.s. nieuwe foto’s erbij gezet.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 23 april 2015 08:49 PM
  [ # 26 ]

Voordat je je een hoop werk op de hals haalt, zou ik eerst de tips van waterman en boukewerff ter harte nemen.
Zoals al eerder is geschreven: eerst proberen het probleem te lokaliseren, daarna pas gaan sleutelen.
Op de foto’s kan ik zo gouw geen gekke dingen ontdekken. Wel hoort de rubberen stofring niet midden op de as te zitten, maar tegen de bak aan. Als deze verschuift is een tyrip voldoende hem weer in het gareel te brengen.
De naafmoer gaat het beste los met een luchtsleutel.
Kan je daar niet over beschikken dan:
Wielen op de grond en vast aangetrokken handrem. (of een hulpje die de rem vast aantrapt)
Passende dop met een kort verlengstuk en een wringijzer op de naafmoer zetten.
Korte verlengstuk ondersteunen met bijvoorbeeld een assteun op een paar blokken hout. Stuk pijp over het wringijzer heen en daar aan gaan hangen. Gegarandeerd dat de moer zich uiteindelijk gewonnen geeft.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 april 2015 08:51 PM
  [ # 27 ]

Lekke veerpoot zijn meestal gewoon gare retourslangetjes toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 april 2015 09:50 PM
  [ # 28 ]

Vaak is dat wel zo inderdaad. Die zou ik inderdaad gewoon eerst even bekijken voordat je een veerpoot eruit haalt.

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 23 april 2015 11:39 PM
  [ # 29 ]

Zal ik morgen eerst even naar kijken maar voor zover ik nu heb kunnen zien lekt er niets aan de boven kant. In ieder geval niet de leiding op de bol. Zal er even een bus remreiniger tegen aan gooien. Als mij dit weer een paar uur werk scheelt is het altijd de moeite waard. Dit soort klussen heb ik nog nooit bij de hakken gehad, maar wil het wel zelf graag allemaal leren en proberen. En ik kan dat trillen niet plaatsen bij 90km, en bij 100 of hoger trilt er niets zelfs geen lichte in het stuur.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 april 2015 11:45 PM
  [ # 30 ]

Als het lekt zit het onder, bij de rubber retourslangen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook