2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C4 Cactus op LPG
bastian
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 30-03-2014

Gepost: 06 oktober 2017 10:39 AM
  [ # 16 ]

hallo , mag ik vragen welke thp motor in deze Catus ligt?  ik ben bezig met een andere auto te kopen die een 1.6 THP motor heeft en vroeg bij de plaatselijke LPG boer wat inbouwen kosten maar daar kwamen we zo niet uit op dat een succes zou worden .

Profiel  
 
Feije
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 06 oktober 2017 12:36 PM
  [ # 17 ]

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/228247/#1991179
De E-THP staat niet helemaal los van de 1.6 THP, maar is wat moderner en vooral betrouwbaarder (en heeft een cilinder minder). De 1.6 THP staat niet bekend als een motor die er bij uitstek geschikt voor is (maar misschien werkt het wel hoor), Citroën gebruikte daar zelf de 1.6 VTi voor.

Xantia Activa Turbo CT (‘97)

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38134
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 06 oktober 2017 09:32 PM
  [ # 18 ]

E-THP en pure-tech zijn compleet verschillende motoren vergeleken met de 1.6 THP. Ze lijken in niets op elkaar Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Feije
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 07 oktober 2017 12:24 AM
  [ # 19 ]

Echt niet!? Op papier dacht ik dat het echt niet kon missen! (zo’n beetje 3/4 van het vermogen van de 1.6 in beide gevallen, erg vroeg al het koppel, etc)... big surprise

Xantia Activa Turbo CT (‘97)

Profiel  
 
2d
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6686
Geregistreerd: 30-11-2005

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 07 oktober 2017 08:08 AM
  [ # 20 ]

Boring van de cilinders is 75 millimeter voor de Puretech en 77 voor de THP, Da’s al best significant. Een nog groter verschil is de distributie: de 1.2 heeft een ‘natte’ riem, de THP heeft een ketting. Compleet anders dus.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38134
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 07 oktober 2017 08:52 AM
  [ # 21 ]

En de driepitter heeft een inwendig uitlaatspruitstuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26280
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 07 oktober 2017 10:10 AM
  [ # 22 ]

Wat is daar het voordeel van?

Is dat puur om de kosten te verlagen? Of voor het verbruik en/of extra vermogen?

Profiel  
 
waterman
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38134
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 07 oktober 2017 10:17 AM
  [ # 23 ]

Nee, dat heeft alles te maken met het verbeteren van het rendement, het beter kunnen controleren van de warmtehuishouding, een snellere opwarming en een compactere, lichtere, bouw van de motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26280
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 07 oktober 2017 10:19 AM
  [ # 24 ]
Profiel  
 
2d
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6686
Geregistreerd: 30-11-2005

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 07 oktober 2017 10:23 AM
  [ # 25 ]

Kosten zullen hoger zijn maar de voordelen ook. Een geïntegreerd uitlaatspruitstuk maakt deel uit van het koelcircuit. De koelvloeistof en dus de motor worden daarmee sneller warm bij koude start. Dus minder uitstoot, inwendige slijtage en verbruik. Ook zijn bij hoge belastingen de uitlaatgassen gekoeld om de katalysator te beschermen. Normaal doet de motor dat door extra brandstof bij te mengen. Dat hoeft dus niet of in mindere mate.

Ofwel: meer efficiëntie, lager verbruik, minder uitstoot.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-08-2011

- C4 (2004-heden) Cactus Shine e-VTI 82 ETG
Gepost: 11 oktober 2017 09:04 PM
  [ # 26 ]

Ik heb de knoop doorgehakt, de 18e laat ik toch lpg in mijn auto inbouwen. Ben toch vanplan de auto langer te houden en ga ook meer km in de toekomst rijden. Voor het leuke bedrag van 1295 euries kan dat in Wezep. Laat het jullie wel weten hoe het verder bevalt en ingebouwd is. Gr Rene

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Cactus 110 Shine
Gepost: 12 oktober 2017 06:26 PM
  [ # 27 ]

Gefeliciteerd Rene! Mooi dat er meer Cactussen op LPG komen, al tel ik er nu nog maar twee. De prijs voor inbouw is overigens zeer scherp. Ik was bijna 2.000 euro kwijt. Welk systeem laat je inbouwen?

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-08-2011

- C4 (2004-heden) Cactus Shine e-VTI 82 ETG
Gepost: 12 oktober 2017 08:26 PM
  [ # 28 ]

Welk systeem of merk weet ik nog niet, hij heeft me gemaild dat de installatie besteld is en dat ze woensdagochtend beginnen met inbouwen, ook staat er een leenauto voor me klaar.
Denk zelf dat het een installatie van vogels is. Dat is 1 van de goedkoopste. Laat hem wel jou foto,s zien voor de vulaansluiting en de schakelaar cq gasmeter.
Laat binnenkort de foto,s en het verslag wel zien.

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Cactus 110 Shine
Gepost: 13 oktober 2017 10:01 AM
  [ # 29 ]

Succes met je ombouw. Wil je meer details zien, laat me gerust weten.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook