3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
DS-TT film: Het vervangen van het achterwiel van de DS
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 augustus 2015 03:07 PM
  [ # 31 ]

bravo

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 augustus 2015 03:55 PM
  [ # 32 ]

Alle details ken ik ook niet, maar ik vermoed dat het een kleine groep is die moeite heeft met de DS TT. Persoonlijk heb ik nog niemand van de DS Club negatief over de DS TT gehoord.

Profiel  
 
Walon
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 03 augustus 2015 05:05 PM
  [ # 33 ]

De oproep om de koppen bij elkaar te steken om mogelijk tot een vergelijk te komen steun ik. Ook ik weet niet wat de reden van deze breuk is, maar het brengt mij in hoge mate in verwarring dat een Cees Berkvens die complete jaargangen van het clubblad (vanaf 1990 of zo?) heeft vol geschreven zich gedwongen voelt er mee te stoppen. En dat terwijl de club een goed georganiseerd onderdelenmagazijn heeft, ‘t is nu van twee walletjes eten.
Er is al veel geschreven afgelopen maanden en het zal een diepe reden hebben, maar het is triest om het aan te zien (als DS rijder sinds 1987…).

Profiel  
 
Aad van der Reijken
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 03 augustus 2015 05:30 PM
  [ # 34 ]

Ik ken ook niet alle details, en ik wil ze ook niet weten. Wat ik wel weet, is dat bij de laatste ALV van de vereniging bleek dat er veel pijn zit bij beide partijen. En dat is hartstikke zonde, want beide partijen hebben één gemeenschappelijk doel: het alle leden van de vereniging zo makkelijk en gezellig mogelijk maken om van hun hobby en van hun auto te (blijven)genieten. Ik heb veel respect voor de inzet van beide partijen en ondersteun (net zoals Walon) de oproep om de koppen bij elkaar te steken en er samen uit te komen. Als beide partijen daartoe bereid zijn moet dat toch lukken?! Zo zijn er toch alleen maar verliezers?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 augustus 2015 11:19 AM
  [ # 35 ]

Techneuten in het algemeen en DS rijders in het bijzonder zijn nogal eigenwijs (ikzelf ben daar een goed voorbeeld van) Als het probleem wordt veroorzaakt door verschil van inzicht of kennis geopenbaard moet worden heb ik slecht nieuws voor de tegenstanders; Het is 2015 en alle kennis is openbaar (=forum)
Als het probleem wordt veroorzaakt door verschil van mening op technisch gebied (bijvoorbeeld wiel vastdraaien met of zonder verlengstuk) dan hebben wij technische DS liefhebbers (ik incluis!) er nogal een handje van om te zeggen; nee dat is niet goed/stom/slecht Ik doe het altijd veel beter. (= ook forum) Ik hou er van om een oplossing van een moeilijk probleem eerst op te zoeken op het forum, dan krijg je altijd wel een paar manieren om het te doen, er dan een paar nachtjes over te slapen en vooral ‘s-avonds in bed in het hoofd de klus voor te bereiden en dan de klus aanpakken met de hints van de mensen die het al eerder hebben gedaan.

Het mooie is dat op de IDDS club site nu wel wat op en aanmerkingen zijn op de filmpjes, net als dat er op en aanmerkingen waren op dit forum. Technisch gezien snijden die opmerkingen in mijn ogen ook wel hout. Minder netjes is dat dit niet op het forum is gedaan, maar een beetje achter de rug om op de eigen website. Ik kan mij voorstellen dat dat, zeker in de huidige verstoorde verhoudingen, olie op het vuur is, maar van een afstand gezien is het ook weer niet zo erg.

Ik vind de DSTT filmpjes geweldig. Het doel van de filmpjes is de DS rijdend te houden en mensen minder bang en meer comfortabel maken met hun eigen DS. Dat doel wordt 100% bereikt met de huidige filmpjes. ik doe de dingen vaak anders of zou ze niet precies zo doen, maar het geeft mij altijd ideeen (die sok!) Initiatief als de filmpjes verdienen opbouwende kritiek, In mijn ogen moet afbrekende kritiek alleen gegeven worden in de vorm van een eigen filmpje.

2 groepen DS techneuten die het technisch niet met elkaar eens zijn, zeker na een jarenlange borrelende ruzie en onenigheid, kun je heel moeilijk vrede laten maken. Misschien is het creeeren van gezonde competitie wel de beste oplossing? IDDS club; maak ook filmpjes! en geef er een positieve draai aan.

Groeten van een eigenwijze DS techneut aan alle mede eigenwijze DS techneuten!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 04 augustus 2015 12:47 PM
  [ # 36 ]

Net zo als schisma’s in kerken. Zo oud als religies. En het gaat nooit over iets van enig belang.
Laten we er gewoon maar om lachen. Het leven is kort genoeg.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 04 augustus 2015 01:10 PM
  [ # 37 ]

Ik vind het ook zeer leerrijke filmpjes, zeggen meer dan geschreven teksten, ik ben in blijde verwachting van bijvoorbeeld het doorsmeren van de voortrein, of het kleppen stellen, benieuwd wat ik dan weer ga bijleren. Chapeau om daar zoveel vrije tijd en energie in te steken!

Ik wist trouwens niet dat je het wiel zo makkelijk op de tapeinden kon zetten met dat verlengstuk door de velg, ik zit daar telkens mee te klooien en te vloeken, hehe Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 04 augustus 2015 02:08 PM
  [ # 38 ]

Tja, waar gaat het op slot nog over? Hoe je een wielmoer vast zet? Vroeger deden we dat met de kruissleutel en zo vast dat hij een soort kraak gaf. En er is er nooit een gebroken en we kregen ze ook altijd weer los.

De DS heeft geniale wielmoeren, waar bij andere merken wel eens scheurtjes ontstonden op het raakvlak van de moer, gaat dat bij de DS absoluut niet gebeuren.

En hey, het is 2015, je koopt een redelijke momentsleutel voor geen twee tientjes en die neemt nauwelijk plaats in de grote DS koffer.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 augustus 2015 04:24 PM
  [ # 39 ]

Weer on topic:
In de film is toegevoegd het aanhaalmoment van de wielbouten van 8-10 kgm, dat betekent dat bij het gebruik van de hefboom je een maximale kracht van 15kg uit moet oefenen.

Verder hebben wij een vraag ivm onze volgende film het vervangen van de handremblokken.
Daarvoor graag DIT topic gebruiken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook