1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
startblokkering GTi Turbo2
frankcxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 09-07-2010

Gepost: 10 juni 2015 11:35 PM

Goedenavond allemaal.

Ik heb onlangs een GtiTurbo2 gekocht en nu start hij niet. Kan er iemand uitleggen hoe de startblokkering via de code werkt, en hoe ik die eventueel kan omzeilen want ik ben de code kwijt. Ik heb hem opgehaald bij een garage en toen startte hij zonder code. Sindsdien krijg ik hem niet meer gestart. Als ik het contact aanzet brandt er een rood lampje naast het numeriek klavier, ik neem aan dat dit betekent dat starten dan geblokkeerd is.

gr Frank

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 13 juni 2015 12:19 AM
  [ # 1 ]

Dag Frank.

Ik weet niet of je de handleiding bij je turbo 2 hebt , maar als dat zo is dat de wagen inderdaad
een code heeft dan staat deze zoals ik heb begrepen in de ECU van de auto. Beveiliging staat in de handleiding.
Je zou de garage kunnen bellen in de hoop dat zij de code hebben of kunnen krijgen van de vorige eigenaar.
Anders kan het zijn dat je een andere ECU nodig hebt voor de wagen weer loopt. Maar zou wel kijken
dat het dit ook is . Een CX kan ook om andere redenen niet willen starten.

In elk geval succes

Groeten Patrick

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2015 12:23 PM
  [ # 2 ]

Rood lampje betekend helaas niet kunnen starten, de beveiliging is dan actief.

4x 0000 al geprobeerd? Dat is de standaard code.
Daarna kan je het schuifje van AUTO af halen, dan zal de auto gewoon altijd starten.

Profiel  
 
frankcxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 09-07-2010

Gepost: 13 juni 2015 03:55 PM
  [ # 3 ]

Patrick en Arjan, bedankt voor jullie reactie.

Het probleem is opgelost. Ik kreeg van een garagist een code die werkte. Starten deed hij toen nog niet maar dat kwam door een slecht contact bij de witte stekker (voor het schutbord ) van de voorschakelweerstanden van de injectoren. Even schoongemaakt en hij doet het weer. Dat rijdt wel goed zo’n GtiTurbo2. Nog even wachten op mijn velgen en ik kan er mee naar de technische keuring.

gr Frank

Profiel  
 
frankcxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 09-07-2010

Gepost: 13 juni 2015 04:50 PM
  [ # 4 ]

4 x 000 had ik eerst geprobeerd maar dat werkte niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 juni 2015 05:32 PM
  [ # 5 ]

Mooi opgelost!

Je kan nu het schuifje omzetten dan hoef je de code niet te gebruiken.
Ook kan je de code nu wijzigen naar een persoonlijke code Wink

Profiel  
 
frankcxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 09-07-2010

Gepost: 14 juni 2015 10:10 AM
  [ # 6 ]

Patrick,

ik zag net dat je VEMS in je GtiTurbo2 geïnstalleerd hebt. Die smartphone op je middenconsole ziet er wel gaaf uit. Wat kun je daar allemaal op aflezen ? Hoe rijdt dat nu ?  Wat is het verschil ? Ik vind dat de auto standaard al aardig uit de hoek komt alhoewel ik er nog maar enkele kilometers mee gereden heb. Ik hoop hem morgen technisch gekeurd te krijgen en dan kan ik er mee de snelweg op.  De auto is nog in erg goede staat maar ik heb een probleem met de versnellingsbak. Ik krijg hem soms niet in de 1e versnelling.  Wegrijden gaat makkelijk in 2e maar ik wil dat binnenkort toch in orde laten brengen. Zoals je weet moet dan de motor er uit en ik zit te denken aan VEMS. Heb jij er nog een standaard koppeling in zitten of is dat ook aangepast ? En welke motorolie gebruik je ?

Gr Frank

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 15 juni 2015 11:33 AM
  [ # 7 ]

Goedemorgen Frank.

Sorry voor mijn beetje late reactie. Mijn dochter is net geboren en dan gaat de CX even de hoek in Smile
Ik heb mijn Turbo 2 gekocht met Vems er al op. Mijns inziens en althans nu dan want eerst liep de wagen
voor geen meter , is het systeem echt super. De vorige eigenaar had dit erop laten zetten na een paar keer met de CX langs de kant te hebben gestaan met een voor hem onverklaarbare storing. De inbouw is bij Vd Laan gebeurd , en er zitten facturen bij daar wordt je niet vrolijk van Smile Enfin het systeem draaide niet goed op de auto maar dat kwam uiteindelijk omdat de wagen niet geprogrammeerd was. Ik heb via mijn werk een zeer kundige collega voor deze systemen zowel Vems alsook Kdfi en mijn collega heeft hem dus ook ingesteld.Op mijn middenconsole zit in dit geval een tablet geen smartphone. Hierop draait de software onder android van Vems. Op deze tablet staat ondermeer de nieuwste versie van Tomtom dus beetje een combi.
Bij mij geeft het systeem nu aan de Motortemp Lambda waarde je rechtervoet of tewel het gas kun je zien.En nog diverse waardes weet het even niet uit mijn hoofd maar zal er eens een foto van maken.Die Tablet kon ik fijn plaatsen omdat ik helaas nog 1 bakje had wat kapot was en geen reserve voor had. Nu in zijn algemeenheid loopt de wagen voortreffelijk , en ja een Turbo 2 is zowieso al een kanon op de weg. Voordelen van Vems zijn enkel vindt ik dan storingsgevoelige onderdelen zijn allemaal weg Luchtmassa meter onstekingscomputer BDP sensoren en de oude L-jet tronic en kabelboom. Nadeel de aanschaf als je het niet allemaal zelf kan is duur , in dit geval bij mij zat het erop. En alles ter eventuele uitbreiding van het systeem is ook vrij duur. Maargoed als het er eenmaal op zit heb je de grootste kostenpost gehad.
Zal kijken dat ik van de tablet in de loop van de dag een foto post.

Maar aanraden , ja !!

Groetjes Patrick

Profiel  
 
frankcxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 09-07-2010

Gepost: 17 juni 2015 10:25 PM
  [ # 8 ]

Hé Patrick, gefeliciteerd met je dochter.

Je kocht je Turbo2 met VEMS er al op. Dat is mooi.

Gisteren is die van mij afgekeurd wegens problemen met de emissie. Een monteur vertelde me dat er een CO stelschroef op de luchtmassameter zit. Ik vertelde dit aan de plaatselijke Citroëndealer waar mijn CX nu staat en morgen gaat hij terug voor een herkeuring.  Dat komt denk ik wel goed. Ikzelf heb nog geen langere afstand met de auto gereden en weet daarom ook nog niet hoe vlot hij nu eigenlijk rijdt. Wel weet ik dat de koppeling bijna op zijn einde zit en de motor er binnenkort uit moet.  Aangezien de auto ondertussen alweer bijna 30 jaar oud is lijkt mij het idee om alle storingsgevoelige onderdelen te verwijderen/vervangen mij wel interessant. Ik ben wel benieuwd naar die facturen van Vd Laan. Ik heb ondertussen links en rechts al wat gelezen over VEMS.  Wat bedoel je met eventuele uitbreiding van het systeem ?
Ik hoop morgenavond dan legaal met de CX op de weg te kunnen en ben erg benieuwd of hij nu echt een kanon op de weg is. Ben ook benieuwd naar de foto van het tablet.

Gr Frank

Profiel  
 
frankcxl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 09-07-2010

Gepost: 20 juni 2015 02:23 PM
  [ # 9 ]

Ok, de auto is goedgekeurd.

En goeiendag zeg, zo’n GtiT2 gaat inderdaad als een kanon. Dit had ik niet verwacht. VEMS installeren voor meer vermogen lijkt mij niet nodig. Doet VEMS ook iets aan het verbruik ?  Ik heb zo’n 250km gereden en mijn volle benzinetank is gehalveerd. Daar was ik ook van onder de indruk.  Ik zit nu te wachten op mijn ‘vernieuwde’ velgen. Als die er onder liggen plaats ik even een fotootje.

gr

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 juni 2015 10:59 PM
  [ # 10 ]

Verbruik van zo’n turbo is bij normaal gebruik lager dan van bijvoorbeeld een GTI. Die van mij loopt ongeveer 1:10, vind ik best netjes, zeker omdat ik het ding op de snelweg ruim op 130 zet. 550 tot 600 km op een volle tank is te doen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2015 11:02 AM
  [ # 11 ]

1 op 10 is bij mij echt een uitzondering.
Meestal rond 1 op 8,5.
Als je echt de hele tank flink gas aan het geven ben kan het zakken naar de 1 op 7,5.

Je moet ook nog maar iemand zien te vinden die VEMS in wil bouwen, want vd Laan doet dat volgens mij inmiddels niet meer.
Als het originele systeem gewoon goed werkt dan heb je idd ook niet erg veel reden om het te doen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 juni 2015 11:29 AM
  [ # 12 ]

Als je vrolijk rijdt en ook wat kort verkeer doet loopt het verbruik inderdaad op. Maar het blijft relatief netjes. Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd wat een VEMS nog toevoegt aan het soepele karakter van deze blokken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2015 11:49 AM
  [ # 13 ]

40 km woon-werk verkeer en weer 40 terug. 90% snelweg is dat in mijn geval. Dan kom ik zo rond de 1 op 8,5 uit Wink
Dan probeer ik ook nog zoveel mogelijk gebruik te maken van de cruise control.

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 22 juni 2015 07:14 PM
  [ # 14 ]

Dag Frank.

Ben weer een beetje laat met mijn reactie maar nu dus alsnog.
Tja wat verbruik aangaat kan ik niet echt zuinig zeggen maar ook niet overdreven veel.
De 1 op 10 zou wel kunnen ja.Met Vems is er wel meer vermogen uit te halen kijk maar eens
naar de topig van Sans Pareil die heeft ook een Turbo 2. Dit hoefde voor mij echter niet.
Bij mij is het systeem Vems zo afgesteld dat de wagen netjes loopt maar dan wel echt netjes !
Geen schokjes meer of iets dergelijks. De Vems laten inbouwen doet Vd Laan volgens wat ik gehoord heb
niet meer. Echter ik was vorig jaar bij Crooke Tuning in Bunschoten Spakenburg alwaar ik een RVS uitlaat op maat heb laten maken voor mijn CX T2 , en 1 van die mannen daar was erg goed thuis in Vems en die kunnen het dus installeren want dat heb ik gevraagt. Hou er rekening mee het is een paar daagjes werk dat wel , en daarna dient de auto ingesteld te worden (officieel) dat kan in Beneden Leeuwen bij DP Enginering.
Hier zijn mijn 2 facturen wat ik bij de auto kreeg toen ik hem kocht.
Om Privacy redenen heb ik het adres en naam gedeelte weg gepoetst van de vorige eigenaar.
Tevens zie je hier de Samsung Tablet waarop het Vems systeem zichtbaar draait .

Het was in elk geval niet goedkoop zie

Afbeelding Bijlagen
Vems.jpgVems_Deel 1  (2).jpgImg_1226.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 22 juni 2015 07:19 PM
  [ # 15 ]

Hier op de foto nog de dongel ook van Vems die doormiddel van Bluetooth verbinding maakt met de Vems software. Let op dit zit er allemaal niet bij en dien je na de installatie van de Vems los te kopen indien je wilt. Voor alle duidelijkheid deze software draait ook op een Telefoon met Android.
Wat je kunt uitbreiden nog ondermeer de uitlaat temperatuur , welke versnelling de auto staat , echter weet niet of dit ook op een CX te maken is. Verder zie je de Lambda waarde bij mij in werking de Accu spanning en het gaspedaal zit er ook aan verbonden.En zo zullen er vast nog meer dingen bij zijn wat erop kunnen. Ik heb gekozen voor in dit geval de Tablet vindt het mooi staan in de auto , ieders persoonlijke mening natuurlijk Smile

Zo hoop dat je een beetje een idee hebt gekregen nu en als er nog vragen zijn hoor ik dat graag.

Groeten Patrick

Afbeelding Bijlagen
Img_1228.jpgImg_1229.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook