38 van de 51
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 maart 2018 03:26 PM
  [ # 556 ]

Oh ja, de Omega-krik was stuk, binnen twee jaar. Gelukkig deed men niet moeilijk bij Rustbuster en kon ik gewoon een nieuwe drietons Omega op komen halen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 maart 2018 04:17 PM
  [ # 557 ]
2d schreef:

Voor het roestvrij maken van de (koel)beplating inmiddels een blik RX5 en RX10 aangeschaft. Kan ik me daar in gaan verdiepen Smile

Dat zijn al die zwarte platen? Waarom niet even (laten) stralen? Dan kan je het direct weer mooi in de lak zetten. Als het gevoelig is voor steenslag is een soort bobbeltjes lak ook nog een goede optie.

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 25 maart 2018 04:38 PM
  [ # 558 ]

Nee hoor, gewoon even de staalborstel over de roestige plekken, behandelen en sealen. Netjes maken dus, het hoeft niet perfect te zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 maart 2018 04:56 PM
  [ # 559 ]

Perfect hoeft het dan ook niet te zijn, maar met stralen is het roest weg ipv opgesloten. En we weten allemaal dat roest weg beter is.

Is het gewoon lak, of poedercoating? De laatste is nogal lastig.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 maart 2018 05:05 PM
  [ # 560 ]

Stralen lijkt me behoorlijke overkill voor een koelplaat van een Axeltje. Het is gewoon een klussie: ff pakkingen vervangen, boeltje schoonmaken, in elkaar fietsen en klaar. Geen restauratie van een of andere hippe kar hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 maart 2018 05:23 PM
  [ # 561 ]

lijkt me prima voor die beplating, doorroesten bij eentje dat in gebruik is zie ik nog niet snel gebeuren.
Wel knap dat ze die krik ineens omruilen, prima service van hun.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6258
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 25 maart 2018 06:22 PM
  [ # 562 ]

Ik hoeverre is RX hittebestendig?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 maart 2018 06:33 PM
  [ # 563 ]

Heel erg heet wordt het overigens niet hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 25 maart 2018 10:08 PM
  [ # 564 ]

Goed bezig very good

2d schreef:

... Op een wat minder onchristelijk tijdstip…

het komende paasweekeind lijkt mij er anders prima geschikt voor

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 april 2018 01:16 PM
  [ # 565 ]

Waarvan akte!

Afgelopen vrijdag was ik al begonnen met de laatste loodjes, met name onder de auto: koppelingskabel ontkoppeld en Y-stuk alsmede de klemmen van de voorpijpen gedemonteerd. Daarbij brak her en der natuurlijk wel een niet-essentieel boutje, maar verder ging het allemaal erg vlotjes. Verder het heaterpijpje bakboordzijde (om maar eens een MiGS-term te bezigen) losgeschroefd en het flexibele stuk dat tussen heaterpijp en voorpijp zat verwijderd. De andere heaterpijp is versmolten met het uitlaatspruitstuk dus dat wordt nog wel een dingetje, maar komt tijd komt raad. Er zit al flink wat Facom-kruipspul op.

Vandaag echter lag het torretje zomaar tien minuten na aankomst al voor de auto Smile

Drukgroep vertoont wel wat slijtage, binnenkant is ook niet fris meer trouwens:

Geleidebus van de prise-as motorzijde was al wijlen en is, bezijden olielekkage de andere grote reden om het blok te liften:

Hier zonder vliegwiel, let op lekkage krukaskering:

En dan nu dat andere ding: ik wist al dat er bakolie lekte. Het lager in de bak is er door het rondslingeren van de prise-as óók aan gegaan. Vandaar dat we hier de aandrijfassen al los hebben gemaakt (uiteraard kwamen de draadeinden mee) en dat ik deze week ook de bak er uit ga tillen, uiteraard niet vóór het loskoppelen van de handremkabels en remleidingen:

Als je geen elektra in je hok hebt moet je maar behelpen met pornogereedschap. Dit Milwaukee-slagmoersleuteltje ramt zonder veel moeite (max 300 Nm) de ventilatormoer los. Gehoorbescherming wel gewenst.

Tenslotte bezig met het verder verwijderen van spullen die er makkelijk af kunnen en zo het blok wat lichter en makkelijker hanteerbaar maken. De dynamo bijvoorbeeld en de koelbeplating die ik dus wat netter ga maken:

 

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 april 2018 01:39 PM
  [ # 566 ]

Lekker bezig maat! Mooi klusje! Stiekem wel een beetje jaloers dat aan jouw motorlekkage op korte termijn wél een einde komt Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 02 april 2018 02:52 PM
  [ # 567 ]

RX5 gaat prima juist op roest als het maar opengekrast of geborsteld is, ook in motorruimtes. Niet direct naast de uitlaat natuurlijk

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 april 2018 03:07 PM
  [ # 568 ]
2d schreef:

.. Het lager in de bak is er door het rondslingeren van de prise-as óók aan gegaan..

Niet het lager Wink de keering is gaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 april 2018 03:09 PM
  [ # 569 ]

Uiteraard! Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 03 april 2018 07:24 AM
  [ # 570 ]

Kijk aan, het word nog wel wat met de Axel! Wink Overigens, MiGS is niet de enige die de term “bakboord” kent. Ik bezig het dagelijks. cheese
Succes met dit klusje, komt vast helemaal goed. very good

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
 
38 van de 51
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook