3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DS-TT film: De ontsteking
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 juni 2015 08:17 PM
  [ # 31 ]

Waterman, hier moet ik je corrigeren.
neem bv curve C12. Dan bij 2000 toeren 24 krukas graden voorontsteking nodig. Ik neem aan dat je op je stroboscoop krukas graden instelt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43043
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 juni 2015 08:23 PM
  [ # 32 ]

Je hebt helemaal gelijk Egbert, alleen meet je niet op de krukas maar met de streepjes op het nokkenaswiel en dat draait op halve snelheid..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 25 juni 2015 08:39 PM
  [ # 33 ]

Zou het niet eens een goed idee zijn om een nette en overzichtelijke tabel te maken bij welk toerental, motor en verdeler je welke vervroeging op je nokkenas moet hebben? Scheelt een hoop gezoek in de WPH…..

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 25 juni 2015 08:46 PM
  [ # 34 ]

Zeer goed idee, succes er mee , wordt gewaardeerd Smile

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 juni 2015 08:47 PM
  [ # 35 ]

Goed initiatief en dan ook nog een heldere instruvtie er bij.
Dan hebben we een makkelijke basis afstel techniek volgens de film en een specialistische techniek voor de experts.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 25 juni 2015 08:50 PM
  [ # 36 ]

Sinds wanneer ben ik onderdeel van het DS-TT? Mr. Green

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 juni 2015 09:03 PM
  [ # 37 ]

Alle hulp is welkom.
Gelukkig vormt zich een toenemende groep mensen om DS-TT heen ,die een bijdrage aan onze doelsteling leveren.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 25 juni 2015 09:42 PM
  [ # 38 ]

Laten we dan eerst maar met eerste bouwjaar beginnen. Wie heeft informatie?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43043
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 juni 2015 09:56 PM
  [ # 39 ]
ijcobar schreef:

Zou het niet eens een goed idee zijn om een nette en overzichtelijke tabel te maken bij welk toerental, motor en verdeler je welke vervroeging op je nokkenas moet hebben? Scheelt een hoop gezoek in de WPH…..

Heb ik hier. Mail ze aan Egbert. Die zal ze plaatsen denk ik.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 juni 2015 10:38 PM
  [ # 40 ]

Voor de specialisten, die liever op toeren afstellen.
Maar voor de duidelijkheid: DS-TT adviseert de beginnend sleutelaar om het te doen zoals in de film getoond wordt.

Eik je gradenboog volgens de manier van de film.
Heb je een vliegwiel met pen in gat op BDP: zet de witte stip tegenover de 0 van de gradenboog
Heb je een vliegwiel met pen in gat op 12 graden: zet dan de witte stip tegenover de 6 op de gradenboog.

Hou er rekening mee dat de getoonde tabel krukas graden zijn en dat je gradenboog nokkenas graden aangeeft ( dus door 2 delen).

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 juni 2015 11:18 PM
  [ # 41 ]

Wow, die 29 minuten vliegen voorbij, zeer leerzaam. Ik heb 123 en dacht dat daar niets aan af te stellen was, ga er dit weekend ook even naar kijken, ben benieuwd, maar dan gaat de laptop even de garage mee in Wink

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 juni 2015 11:25 PM
  [ # 42 ]

Bij een 123 kan je de curve instellen die bij jou motor hoort.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 juni 2015 11:35 PM
  [ # 43 ]

Ik heb er nooit iets aan gedaan, zo gekocht Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 juni 2015 11:56 PM
  [ # 44 ]

Dan staat hij op 0 , curve voor een Traction Laughing

Kijk hier even wat de juiste is :

http://www.123ignition.nl/pdf/123SWITCH4.pdf

Troost U je bent de enige niet Rolling Eyes

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 26 juni 2015 07:36 AM
  [ # 45 ]

Neenee, zo bedoel ik het niet, ik heb de DS gekocht in NL en er zat toen al jaren 123 in en aangezien ik eigenlijk geen ‘waarneembare’ klachten heb en de onderhoudsfacturen van verschillende DS specialisten in NL erbij waren verwacht ik geen problemen, maar goed, je kan maar eens controleren hé Wink Bedankt voor de link.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook