2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
C35 XUD11 2.1 turbo diesel motorombouw
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 10 juli 2015 12:54 PM
  [ # 16 ]

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 juli 2015 01:09 PM
  [ # 17 ]

Ja dat is hem Smile

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 juli 2015 03:47 PM
  [ # 18 ]

De Valkenswaardse koplampen waren al verkocht, Maar gelukkig is Tony er nog.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 10 juli 2015 11:35 PM
  [ # 19 ]

/Foto-3YTWGI6M-D.jpg[/img]
/Foto-3YTWGI6M-D.jpg[/img]

De derde verstuiver is er uit…..
Veel kruipolie, hulpstukje wat met ruim een ton aan de verstuiver trekt, en met een hamer tegen
de onderkant van het inspuitstuk slaan.
Millimeter voor millimeter kwam hij er uit, toen werd ook duidelijk waarom de boel zo vast zat.
Ik denk dat er (pekel) water in gelopen is, dat verklaart ook dat ik de binnenste er zo uit kon pakken

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 11 juli 2015 12:22 AM
  [ # 20 ]

He he eindelijk de laatste foto zichtbaar, ik ben handiger met metaal dat moge duidelijk zijn…..

Profiel  
 
Fenix35
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 22-06-2015

Gepost: 12 juli 2015 01:41 AM
  [ # 21 ]

Knap werk, Nanko !
En goed om die charmante Française op de foto te zien !
Fenix35

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 12 juli 2015 08:01 PM
  [ # 22 ]

Ook de laatste verstuiver er uitgekregen, die zat natuurlijk nog vaster dan nummer drie.
Met twee man 2 uur aan het beuken geweest.
Houders ultrasoon schoongemaakt en nieuwe nozzles er in, niet de juiste want die lagen niet op
de plank, wel een setje voor een BX turbo, onder het motto alles is beter dan de pissers die er inzaten, die gebruikt.
Afgesteld op 130 Bar en weer gemonteerd met een dikke laag keramisch vet, en deze keer wel met brandplaatjes.
Gestart tot er diesel bij de verstuivers was en vervolgens de wartels aangedraaid.
Voorgloeien en .......niets, de bendix van de gereviseerde startmotor zit vast.
Morgen verder.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 juli 2015 09:59 PM
  [ # 23 ]

Bendix van gereviseerde starter vast? Krijgt hij wel genoeg eten?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 12 juli 2015 11:49 PM
  [ # 24 ]

Jazeker, ik heb mijn startkabels zelfs parallel lopen aan de bestaande kabels, en de accu is vol.
Het startrelais trekt stroom maar ik hoor verder niks, daaruit concludeer ik dat de boel vastzit.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 juli 2015 12:25 AM
  [ # 25 ]

Die verstuiver ziet er wel heel bijzonder uit ... En wat waardeloos dat de bendix nu vast zit. Een beetje een hindernis race, op deze manier. Succes, hou vol. Als het loopt, loopt het heerlijk.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 13 juli 2015 12:51 AM
  [ # 26 ]

Ik ben vast niet de enige met van die mooie roestbruine verstuivers, spatwater hoopt zich op in de ruimte tussen verstuiver en cilinder, en dan is het een kwestie van tijd..
Morgen gaat de startmotor open, en ik verwacht dat schoonmaken en smeren afdoende is.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 juli 2015 11:57 AM
  [ # 27 ]

Startmotor gerepareerd met gebruikt spul, die doet het weer beter dan daarvoor.
Samen met de nieuwe nozzles start hij dan ook weer prima.
Tot zover het goede nieuws, want hij blijft hardnekkig op drie cilinders lopen.
Nog steeds de derde cilinder, die krijgt brandstof, de kleppen gaan open en dicht
en hebben speling.
Toch heeft een cilinder weinig compressie, je hoort het al bij starten.
Hij heeft net een half uurtje op verhoogd stationair toerental gelopen in de hoop
dat een vastzittende zuigerveer los zou komen, helaas werd het er niet beter op.
Ik hou er ernstig rekening mee dat ik op zoek moet naar een ander blok…...

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 juli 2015 01:27 PM
  [ # 28 ]

Balen dat het tegenzit. Hopelijk kun je het nog fiksen…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 01:32 PM
  [ # 29 ]

Is dit niks?

http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/Motor-Flush.html

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 juli 2015 02:57 PM
  [ # 30 ]

Dat is natuurlijk wel het proberen waard.
Alleen werkt zo’n olie toevoeging waarschijnlijk pas optimaal als de motor belast wordt en op bedrijfs temperatuur is.
En dat is een probleem want hij is geschorst…
En even een apk er op + mrb + verzekeren is ook zo wat.
Tenzij iemand met een soortgelijk geval goede resultaten met forte heeft geboekt, denk ik er sterk aan om de
cilinderkop maar te lichten, een verse koppakking is uiteindelijk helemaal niet verkeerd.
Kan ik de cilinderwand ook bekijken, wie weet is die beschadigd door het wegspoelen van de smeeroliefilm.
En zitten er veren vast dan is de zuiger er zo uit.
Voorlopig staat de camper achteraan in de loods, intussen ga ik een strijdplan bedenken.(tips welkom)

Profiel  
 
 
2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook